Jól adagolható, erős fékek. Hosszabb lejtőzés során is könnyen tartható a sebesség.
Hátsó Acera váltó gyors, pontos (terheletlenül használva).
A markolat sportos, kemény és nem csúszik. Pont az ízlésem.
Jó vázgeometria, könnyű vele a mászás. (bár a rövid stucni miatt azért nem egészen ez az erőssége) Jó az egyenesfutás és lejtőn is megállja a helyét. Gyorsan gurul a Hexagon X5.
A széles kormánnyal nagyon jól uralható a bringa nagy tempónál, lejtőzésnél.
A fék párás időben nyikorog, a fékhatás szerencsére megmarad.
Az első váltó nagyon lassú és utánállítást is igényel.
A középrész nem tűnik a legerősebbnek, bár ez csak egy érzés, egyelőre hibátlan. A pedál műanyag, bár eddig az is bírja a strapát.
A láncot nem feszíti túl erősen. Ez egy láncvillavédővel semmilyen gondot nem okoz.
A széles kormány nagyon szűk kanyarban, leginkább egyhelyben fordulásnál hátrány. Bár ezt csak kipróbáltam, "valós" élethelyzetben még nem akadályozott.
A kerékpárt csak egy herviszes alap bringához tudom hasonlítani. Ahhoz képest ég és föld. Már a nyergébe pattani is egészen más érzés. Mindent jobban tud, mint az előző bringám. A legnagyobb különbségek: könnyebb tekerni, sokkal jobban mászik, gyorsabb, kényelmesebb, stabilabb, minőségibb. A hátsó váltó sokkal gyorsabb (a torney-val össze sem lehet hasonlítani, a revoshift váltókar is fényévekkel van lemaradva ehhez képest).
A teleszkópról sem jót, sem rosszat nem tudnék mondani. Én pont ennyit vártam ettől a kategóriától.
Összességében szerintem rendkívül jó kerékpár a Kross Hexagon X5. Az árát nagyon megérte. Ilyen ársávban nehéz lenne vetélytársat találni neki.
*szerk.
5-600 km után a műanyag házas monoblokk megadta magát, cserélni kellett. Szerintem ez nagyon korai. (Még akkor is, ha kapott port és sarat is.)
Egy közepes tempós lejtőzés során sajnos sikerült perecelni egyet, az első fékváltókar váltógörgője eltört, a fékváltókart cserélni kellett. Nem volt nagy tétel, de egy ilyen kis eséstől véleményem szerint nem kellett volna eltörnie.
Az ülés két hónap alatt "nyikorogni" kezdett (83 kg alatt), cserére szorult.
A Kross Hexagon X5 első váltójával továbbra sem vagyok elégedett, nagyon lassan vált és nehéz beállítani.
A hátsó váltó egy nagy-nagy pozitív csalódás számomra. Terhelve persze nem lehet rendesen váltani vele, de terheletlenül remek. Utánállítást még nem igényelt, továbbra is gyors és pontos.
A tapasztalatok ellenére a répákat nem módosítom. A nyerget egyébként is cseréltem volna, a váltókar pedig az én hibám is. A monoblokk elhasználódása egy kicsit termékbarátabb felhasználással valószínűleg nem következik be ilyen korán.
A bringának vannak hibái, a "listaárát" talán nem is éri meg. Amennyiért én vettem, annyiért már jó vételnek tartom továbbra is.
Könnyű, vagy közepes terepre. Erdőbe, mezőbe simán megállja a helyét. Munkábajárásra, rövidebb-hosszabb túrákhoz is ideális (útburkolatnak megfelelő gumival).