Kross Hexagon X5 mtb

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2014
    (frissítve: 2014.01.)
  • Listaár: 127.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

UCS avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Agresszív, masszív megjelenése. Szép festés, jó geometria. A fékek jól reagálnak (Tektro 160mm, hydr.) A teleszkóp szépen jár. A váltó szépen és gyorsan vált.
Hátrány
500-600 km után a gyári műanyagházas monoblokkot cseréltem fémházasra. Gyári nyereg cserélve. A rászerelt Rubena gumi nem méltó a biciklihez, cserélve.
Tapasztalat
2015.06. hóban vettem a biciklit, azóta 1800 km-t tettem bele. Nagyon elégedett vagyok vele, mindig öröm sportolni, kikapcsolódni vele.
Erre ajánlom
Túrázni vagy ahogy én használom, városok között, aszfalton sportolni.
Ennyiért vettem
114000
Csatolt képek
Kross Hexagon X5  2014 mtb
Régi felszereléssel
Kross Hexagon X5  2014 mtb
Kross Hexagon X5  2014 mtb
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

tuningtomi avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nekem nagyon tetszik a megjelenése, szép igényes a festése.

Könnyen és csendben gurul, a széles kormány miatt nagyon jól lehet irányítani.

A váltók jól működnek kisebb finomhangolás után.

A Tektro hidraulikus fékek nagyon jól fognak.

Összességében jól felszerelt az árához képest.

 

 

 

Hátrány

Pár apróság cserére szorul, de nem vészes.

A gyári markolat nagyon kemény volt nekem, ki is cseréltem egy Ritchey Truegrip-re.

Az ülést is keménynek érzem, de tetszik és ezért várok a cserével hátha sikerül megszoknom.

Hiányoltam a kulacstartót, belefért volna szerintem az árba, pótoltam is egy fehér Kross-ra.

A prizmák nagyon gagyik voltak mind a kerekeken és a vázon is, ezeket kukáztam.

Az első teló jól csillapít, viszont kiemelésnél koppan sajnos, jövőre cserés lesz valami komolyabbra.

 

Tapasztalat

Hobbi szinten biciklizek, ezért túl drágát nem akartam venni, de nagyon gagyit se.

Sokáig kerestem ebben az árkategóriában és végül is erre esett a választásom a felszereltsége és a kinézete véget.

Eddig csak kb 300 km-ert volt időm tekerni vele, de pozitív benyomásom van szinte csak a bicóval.

A hajtómű áttételét (22/32/42) kevésnek érzem, valószínűleg idővel cserélem egy nagyobbra.

Nemsokára készülök egy nagyobb túrára, ott kiderül mennyire állja meg a helyét aszfalton és könnyű terepen hosszabb távon.

Ahogy több élményem lesz bővíteni fogom a véleményem.

 

2015.09.23. Több mint egy év használat után nagyon pozitív a véleményem pár apróságot leszámítva. A gyári ülést nem tudtam megszokni, így cserére szorult. A külső gumik nagyon tapadtak aszfalton és hangosak is voltak, tettem fel helyettük 1.9-es kenda slick gumikat így már csendben és könnyebben gurul a sík terepen. A pedál is DH-sítva lett hogy ne csússzon le a lábam róla. Egyéb apróságok kerültek még rá mint piros váltóbowden külsők és ledes lámpák. Nos, ennyi idő elteltével egyeltalán nem bánom hogy ezt a márkát választottam, a festés jól bírja, mai napi karcmentes. Javítani eddig semmit nem kellet rajt.
Ennyiért vettem
119800
Csatolt képek
Kross Hexagon X5  2014 mtb
Kross Hexagon X5  2014 mtb
Kross Hexagon X5  2014 mtb
10 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

csmisi avatar
118 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Árkategóriájában a legjobban felszerelt kerékpár a Kross Hexagon X5, ezért is esett rá a választás. Szép a festés, és maga az egész bringa is, jó az összhang, nem csicsás, szóval tetszik. A Tektro fékek brutál jól fognak. Az egész kerékpár minőségi összbenyomást kelt.

Hátrány

A váltás bizonytalan. A gyári nyereg kényelmetlen. Az agyak gumi tömítése időnként nyöszörgő hangot ad. A küllőprizma nagy sebességnél zizeg, rezonál. Az Impac gumik a szezont sem bírták végig, alig vannak elkopva de brutál szétrepedeztek. A gyári pedálokat még az üzletben lecseréltettem. A kicsimnek zsibbadt a keze a markolaton, azt is lecseréltem egy puhábbra, mert a gyári kemény gumiból van .

Tapasztalat

A menyasszonyomnak vettük ezt a Kross Hexagon kerékpárt, a lengyel ipar remekét, hogy közösen tudjunk tekerni, szervizelni természetesen én szoktam. Bár nagyon nem az én méretem,a szerelés végett én is megyek vele egy-két kört, így elmondhatom hogy nagyon merev, erős bicaj. Az asszonykámnak kényelmes, pedig ugye elvileg ez nem női modell, de a rövid stucni, a vázgeometria (XS-es méretet vettünk), és a széles kormány miatt kényelmes neki, jó pozícióban ül rajta. Már az első beállításkor feltűnt hogy a kerékpár legerősebb pontja a fék. Kiválóan fog, jól adagolható, szuper! A váltás bizonytalankodott, lecseréltem a gyári fékváltókarokat egy itthon feleslegben lévő Aliviora, sokat javult, de még mindig nem oké, szerintem a gyenge minőségű bowdenezés lesz a ludas. Ha ráérek kap majd rozsdamentes köszörült bowdeneket, és minőségi bowdenkülsőket. (ezt mindenkinek tudom ajánlani akinek bizonytalan a váltás, az esetek 90%-ban többet érünk vele mint ha a váltót cserélnénk le egy drágábbra, ráadásul ez csak 3-4e Ft beruházást jelent) A gyári nyerget lecseréltük egy DDK Juliet T3 modellre, ez ugye női változat, az asszonynak kényelmi szempontból jobb mint ami rajta volt. A gyári Kross nyereg az én kettes számú bringámon teljesített ezután szolgálatot, és bár hosszú távon kényelmetlen, városi szaladozásra, munkábajárásra nagyon is szuper volt. Az agyak és a kerekek nem csúcstechnika, de megbízhatóak és mindezidáig hibátlanul futnak. 8-asnak híre sincs, a csapágyak sem rágnak. Az agy gumitömítése időnként nyiszog, Weldtite TF2 kenősprayt adok neki és egy hónapig nyugi van. A küllőprizmákat le kellett szedni, mert 20-22km/h seb. felett zavaróan zörögni kezdtek. A gyári gumik nem futnak rosszul, túrákon jól teljesítettek, azonban 3-4 hónap alatt iszonyatosan szétrepedeztek, ergo csere. Defekt egyébként nem volt velük. A váz ebben a méretben már elég szűk,ezáltal nagyobb méretű kulacs nem ajánlott, mert szinte lehetetlen kivenni és betenni. Így marad a 0.5 literes, de annak sem mindegy milyen kulacstartóval. A gyári telót nem említettem még, nem is érdemes rá sok szót vesztegetni, egy XCT V4, aki teheti cserélje le, mi is azt tettük. Azért nem hoztam fel hátrányként, mert ebben az ársávban ennyi jár, a többi gyártó sem rak bele jobbat. Egyébként a telója túl kemény, az állítás hatástalan, lock nincsen. A kerékpár összességében jó minőségű,átgondolt darab, a hibáival együtt lehet élni, illetve kis ráfordítással orvosolhatóak. A menyasszonyom imádja,és én is megkedveltem, mert nem kell szerelgetéssel töltenem az időt :) A kerékpáron meghibásodásból kifolyólag alkatrészt még nem cseréltem. 100 alatt az egyik legjobb, -ha nem a legjobb vétel!

Erre ajánlom

Túrázgatni, könnyű és közepes terepre.

Ennyiért vettem
97e Ft
Csatolt képek
Kross Hexagon X5  2012 mtb
Kross Hexagon X5  2012 mtb
11 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

FrankAbagnale avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 95%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Jól adagolható, erős fékek. Hosszabb lejtőzés során is könnyen tartható a sebesség.

Hátsó Acera váltó gyors, pontos (terheletlenül használva).

A markolat sportos, kemény és nem csúszik. Pont az ízlésem.

Jó vázgeometria, könnyű vele a mászás. (bár a rövid stucni miatt azért nem egészen ez az erőssége) Jó az egyenesfutás és lejtőn is megállja a helyét. Gyorsan gurul a Hexagon X5.

A széles kormánnyal nagyon jól uralható a bringa nagy tempónál, lejtőzésnél.

Hátrány

A fék párás időben nyikorog, a fékhatás szerencsére megmarad.

Az első váltó nagyon lassú és utánállítást is igényel.

A középrész nem tűnik a legerősebbnek, bár ez csak egy érzés, egyelőre hibátlan. A pedál műanyag, bár eddig az is bírja a strapát.

A láncot nem feszíti túl erősen. Ez egy láncvillavédővel semmilyen gondot nem okoz.

A széles kormány nagyon szűk kanyarban, leginkább egyhelyben fordulásnál hátrány. Bár ezt csak kipróbáltam, "valós" élethelyzetben még nem akadályozott.

 

Tapasztalat

A kerékpárt csak egy herviszes alap bringához tudom hasonlítani. Ahhoz képest ég és föld. Már a nyergébe pattani is egészen más érzés. Mindent jobban tud, mint az előző bringám. A legnagyobb különbségek: könnyebb tekerni, sokkal jobban mászik, gyorsabb, kényelmesebb, stabilabb, minőségibb. A hátsó váltó sokkal gyorsabb (a torney-val össze sem lehet hasonlítani, a revoshift váltókar is fényévekkel van lemaradva ehhez képest).

A teleszkópról sem jót, sem rosszat nem tudnék mondani. Én pont ennyit vártam ettől a kategóriától.

Összességében szerintem rendkívül jó kerékpár a Kross Hexagon X5. Az árát nagyon megérte. Ilyen ársávban nehéz lenne vetélytársat találni neki.

 

*szerk.

5-600 km után a műanyag házas monoblokk megadta magát, cserélni kellett. Szerintem ez nagyon korai. (Még akkor is, ha kapott port és sarat is.)

Egy közepes tempós lejtőzés során sajnos sikerült perecelni egyet, az első fékváltókar váltógörgője eltört, a fékváltókart cserélni kellett. Nem volt nagy tétel, de egy ilyen kis eséstől véleményem szerint nem kellett volna eltörnie.

Az ülés két hónap alatt "nyikorogni" kezdett (83 kg alatt), cserére szorult.

A Kross Hexagon X5 első váltójával továbbra sem vagyok elégedett, nagyon lassan vált és nehéz beállítani.

A hátsó váltó egy nagy-nagy pozitív csalódás számomra. Terhelve persze nem lehet rendesen váltani vele, de terheletlenül remek. Utánállítást még nem igényelt, továbbra is gyors és pontos.

A tapasztalatok ellenére a répákat nem módosítom. A nyerget egyébként is cseréltem volna, a váltókar pedig az én hibám is. A monoblokk elhasználódása egy kicsit termékbarátabb felhasználással valószínűleg nem következik be ilyen korán.

A bringának vannak hibái, a "listaárát" talán nem is éri meg. Amennyiért én vettem, annyiért már jó vételnek tartom továbbra is.

Erre ajánlom

Könnyű, vagy közepes terepre. Erdőbe, mezőbe simán megállja a helyét. Munkábajárásra, rövidebb-hosszabb túrákhoz is ideális (útburkolatnak megfelelő gumival).

Ennyiért vettem
79000
Csatolt képek
Kross Hexagon X5  2012 mtb
22 olvasó 95%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Aluminium Performance


anyag:

Alumínium


méretek:
  • XS
  • S
  • M
  • L
  • XL

 
színválaszték:
  • Matt grafit-fehér-narancssárga
  • Fehér-piros-fekete

villa (teló):

SR Suntour M3030 (rugóút: 75mm)


Meghajtás

hajtókar:

SR Suntour XCC 42/32/22T


lánc:

YBN


fogaskoszorú:
Shimano Tourney,

TZ21 14-28T


középrész:

SR Suntour


első váltó:
Shimano Tourney,

TX50


hátsó váltó:
Shimano Acera,

M360


 
fokozatok száma:

3x7


pedál:

Alu/Nylon


Kerék

felni:

Kross (alu, duplafalú)


első agy:

Joy Tech D041DSE 32H


hátsó agy:

Joy Tech D802SE 32H


külső gumi:
Impac Trailpac,

26"x2,0"


Irányítás

váltókar:
Shimano Altus,

M310, 7 fokozatú


kormány:

Kross (alu, enyhén hajlított, 640mm, 31,8mm)


markolat:

Herrmans


kormányszár:

Kross (alu, ahead, 31,8mm)


kormánycsapágy:

Feimin H835B


nyereg:
Selle Royal Mach,

Custom


nyeregcső:

Kross (alu, 27,2mm)


Fék

tárcsafék:

Tektro Disc HDC-300 (hidraulikus)


 
féktárcsa:

160 mm


 
féktest:

Tektro V-fék


fékkar:

Tektro Disc HDC-300 (hidraulikus)


 
fékváltó kar:
Shimano Tourney,

ST-EF51-A


Kross logó

Kross márka bemutatás

A Kross cég 1990-ben, indult Lengyelországban, kis, családi kerékpárboltként. 1997-től foglalkozik saját kerékpárok gyártásával, azóta sorra szerzi az elismeréseket- többek között „Lengyel Presztízs”-díj (2001), Év Kerékpárja (2008, Unplugged modell), Aranyhajtómű (2009) díjakat söpört be.

Mára Európa egyik vezető kerékpárgyártójává nőtte ki magát, és 2009-től hazánkban is forgalmazzák. A Kross kínálatában városi, trekking és mtb kerékpárok találhatóak, a kedvező, könnyedén elérhető árútól a csúcskategóriás karbonvázasokig, egészen kicsi gyermekektől felnőttekig, kortól-nemtől függetlenül mindenkit kielégítő palettán.

Zbigniew Sosnowski, a Kross Birodalom alapítója: "Nagyon sokat tettünk, de én azt mondom: még mindig sok a tennivalónk. Mivel a siker az egy folyamat, kemény munkával tovább kell tökéletesítenünk a termékeinket és a rendszerünket. Úgy gondolom, hogy fejlesztéseinknek köszönhetően hamarosan az egész világon ismerni és használni fogják a Kross kerékpárokat, termékeinket pedig a minőséggel, az alacsony árral, a kiváló funkcionalitással és az eredeti design-nal fogják azonosítani."

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Kross Hexagon X5 - Kezdő bringásnak, földutakra megfelel?
32 válasz
utolsó: 2012. szept.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Kross Hexagon X5 termékkel kapcsolatban: