Árkategóriájában a legjobban felszerelt kerékpár a Kross Hexagon X5, ezért is esett rá a választás. Szép a festés, és maga az egész bringa is, jó az összhang, nem csicsás, szóval tetszik. A Tektro fékek brutál jól fognak. Az egész kerékpár minőségi összbenyomást kelt.
A váltás bizonytalan. A gyári nyereg kényelmetlen. Az agyak gumi tömítése időnként nyöszörgő hangot ad. A küllőprizma nagy sebességnél zizeg, rezonál. Az Impac gumik a szezont sem bírták végig, alig vannak elkopva de brutál szétrepedeztek. A gyári pedálokat még az üzletben lecseréltettem. A kicsimnek zsibbadt a keze a markolaton, azt is lecseréltem egy puhábbra, mert a gyári kemény gumiból van .
A menyasszonyomnak vettük ezt a Kross Hexagon kerékpárt, a lengyel ipar remekét, hogy közösen tudjunk tekerni, szervizelni természetesen én szoktam. Bár nagyon nem az én méretem,a szerelés végett én is megyek vele egy-két kört, így elmondhatom hogy nagyon merev, erős bicaj. Az asszonykámnak kényelmes, pedig ugye elvileg ez nem női modell, de a rövid stucni, a vázgeometria (XS-es méretet vettünk), és a széles kormány miatt kényelmes neki, jó pozícióban ül rajta. Már az első beállításkor feltűnt hogy a kerékpár legerősebb pontja a fék. Kiválóan fog, jól adagolható, szuper! A váltás bizonytalankodott, lecseréltem a gyári fékváltókarokat egy itthon feleslegben lévő Aliviora, sokat javult, de még mindig nem oké, szerintem a gyenge minőségű bowdenezés lesz a ludas. Ha ráérek kap majd rozsdamentes köszörült bowdeneket, és minőségi bowdenkülsőket. (ezt mindenkinek tudom ajánlani akinek bizonytalan a váltás, az esetek 90%-ban többet érünk vele mint ha a váltót cserélnénk le egy drágábbra, ráadásul ez csak 3-4e Ft beruházást jelent) A gyári nyerget lecseréltük egy DDK Juliet T3 modellre, ez ugye női változat, az asszonynak kényelmi szempontból jobb mint ami rajta volt. A gyári Kross nyereg az én kettes számú bringámon teljesített ezután szolgálatot, és bár hosszú távon kényelmetlen, városi szaladozásra, munkábajárásra nagyon is szuper volt. Az agyak és a kerekek nem csúcstechnika, de megbízhatóak és mindezidáig hibátlanul futnak. 8-asnak híre sincs, a csapágyak sem rágnak. Az agy gumitömítése időnként nyiszog, Weldtite TF2 kenősprayt adok neki és egy hónapig nyugi van. A küllőprizmákat le kellett szedni, mert 20-22km/h seb. felett zavaróan zörögni kezdtek. A gyári gumik nem futnak rosszul, túrákon jól teljesítettek, azonban 3-4 hónap alatt iszonyatosan szétrepedeztek, ergo csere. Defekt egyébként nem volt velük. A váz ebben a méretben már elég szűk,ezáltal nagyobb méretű kulacs nem ajánlott, mert szinte lehetetlen kivenni és betenni. Így marad a 0.5 literes, de annak sem mindegy milyen kulacstartóval. A gyári telót nem említettem még, nem is érdemes rá sok szót vesztegetni, egy XCT V4, aki teheti cserélje le, mi is azt tettük. Azért nem hoztam fel hátrányként, mert ebben az ársávban ennyi jár, a többi gyártó sem rak bele jobbat. Egyébként a telója túl kemény, az állítás hatástalan, lock nincsen. A kerékpár összességében jó minőségű,átgondolt darab, a hibáival együtt lehet élni, illetve kis ráfordítással orvosolhatóak. A menyasszonyom imádja,és én is megkedveltem, mert nem kell szerelgetéssel töltenem az időt :) A kerékpáron meghibásodásból kifolyólag alkatrészt még nem cseréltem. 100 alatt az egyik legjobb, -ha nem a legjobb vétel!
Túrázgatni, könnyű és közepes terepre.