KTM Ultra Sport mtb

11 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.03.)
  • Listaár: 303.050 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




pzol avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Első teló nagyon bejön, egyszerű, és jól működik. Lockoutos, kormányon, nagyon hasznos.  A 2010-es egy RST Solo Air, félig olajos, félig levegős. Nem csavar. Hidegben és melegben nem érzek különbséget, azon kívül, hogy én fázom-e. 

Fékek nagyon jók, gyakorlatilag egy ujj a féken elég hosszabb, meredek lefelén is. 

Váltó pontos, nem állítódik el. 

Az Ultra Sport váz elég jól csillapítja a rázkódást, jól lehet vele haladni terepen is. 

A kategóriájában lehet, hogy nem a legkönnyebb ez a KTM mtb, de én elég olcsón szereztem, és egy barátom, amikor meghallotta a súlyát, nem hitte el. Majdem annyi, mint az övé, amin nincs se váltó se semmi, mégis 160 ezer volt újonnan. 

Hátrány

Egyetlen egy apró dolog, ami egyébként engem annyira nem zavar; elöl a középső tárcsán nem tudom úgy állítani a váltót, hogy közben a hátsón, fönt is és lent is tökéletes legyen. Vagyis, a középsőn kicsit hozzáér a lánchoz miközben a hátsón valamelyik végponton van.

Felni talán nem a legerősebb, amire én használom így is tökéletes.

Tapasztalat

Nyáron vettem ezt a KTM mtb-t, és azóta egyfolytában tekernék vele.  Használtan, elég olcsón vettem. Eleinte szinte együtt aludtunk. De az biztos, hogy egy szobában. Beruházhatnék egyszer egy jobb telső telóra, ha már ezt a jóságot is megszoktam, de szerintem azért nem fogom, mert amíg ez nem ereszti az olajat, ill. levegőt, addig fene akar drága, kényes jószágot. (Talán, egyszer egy Fox féleség, auto lockouttal, talán...)

A merev váz a 72 kg-os súlyomhoz pont jó, ami számomra azt jelenti, hogy stabilan végigmegy azon a földúton, amin eddig nem annyira éreztem jól magam, és ha kiállok a nyeregből emelkedőn, akkor nyugodtan húzhatom izomból a kormányt, miközben taposom a pedált, semmi nyekergés.

Egyelőre emmit se cserélek, amire használom, tökéletes a KTM Ultra Sport mtb.

Élmény az is, ha csak arra gondolok, hogy tekerek vele. Élmény, ahogy gurul, mászik, a racsni hangja gurulás közben, és kormány is nagyon rendben van.

A mérete 17", 172cm-es magasságomhoz pont jó ez a KTM mtb. Igaz, arányaiban nincsenek hosszú futóműveim, így nem kell nagyon magasra állítani az ülést. Ha hosszabb lábaim lennének, vagy magasabb lennék, már nem biztos, hogy jól érezném magam.

Később még lemérem a súlyát!

 

A súlyát azóta se mértem, de azóta még tettem vele néhány kört a hegyekben, és munkába is időnként vele járok. Azóta is hibátlan.

Erre ajánlom

Városban használta az előző tulaj, slick gumikkal!!! Oda is jó, de a legjobb könnyű XC-re. Nehezebbet is elbír, de oda már dupla telóst vinnék, erősebb felnikkel.

Ennyiért vettem
majdnem az új (nem akciós) ár feléért
17 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061 Alumínium triplán húzott


méretek:
  • 38
  • 43
  • 48
  • 53
  • 57

 
színválaszték:
  • antracit-fekete-zöld
  • fekete-antracit-narancssárga

Meghajtás

hajtókar:
Shimano FC-M552
 
fokozatok száma:

3x10


pedál:

Wellgo C128


Kerék

felni:

Ryde Taurus


Irányítás

kormány:

Ritchey flat


kormányszár:

Ritchey OS 4-axis


kormánycsapágy:
Ritchey Logic,

Ritchey OE Logic Zero Press-Fit


nyereg:

KTM VL-1205


nyeregcső:

Ritchey


Fék

tárcsafék:
Shimano BR-M445
 
féktárcsa:
  • 180 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

tömeg:

11,9


Geometria

váz geometria kép
KTM logó

KTM márka bemutatás

A cég eredete egészen 1934-ig nyúlik vissza, ekkor alapított Hans Trunkenpolz Mattighofenben, Ausztriában. A KTM név 1953-tól ismert, Ernst Konkreif és Trunkenpolz az alapítók, valamint Mattighofen város nevének kezdőbetűjeiből. Kerékpárgyártással 1964 óta foglalkoznak.

1989-ig már 1.000.000 KTM kerékpár hagyja el a gyárat, 2004-re ez a szám 2.500.000-re nő. A márka első világbajnoki győzelmét Yader Zoli, olasz Cross-Country kerékpárversenyző szerzi 2005-ben. Ugyanebben az évben készül el a márka első full-karbon váza.

A kerékpárvázak porfestést kapnak, melyhez a KTM csakis vízoldékony, tehát környezetünkre káros oldószerektől mentes anyagokat használ. 2009-ben elkészül egy több mint 200.000 euróba kerülő teszt-berendezés, melyen 70 óra alatt a kerékpár teljes élettartama szimulálható. Ennek köszönhetően a KTM ellenőrizni tudja új modelljei tartósságát. Az alumínium vázakra 5 év, a karbon vázakra pedig 3 év garanciát vállal, ami bizonyítékul szolgál a kiváló minőségre.

A gyár körülbelül 150 különféle modellt kínál, mtb, országúti, cross, városi és trekking, valamint elektromos kerékpárokat is magába foglaló választékában, mely világszerte 30 országban elérhető.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
KTM Ultra Sport vagy Trek 6300 Disc?
2 válasz
utolsó: 2012. ápr.
KTM Ultra Sport és Ultra Flite között mi a különbség?
1 válasz
utolsó: 2012. márc.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű KTM Ultra Sport termékkel kapcsolatban: