Merida Big Nine TFS 100-D mtb

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév: 2012 (frissítve: 2012.03.)
  • Listaár: 199.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

captainm avatar
19 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Remek gép, remek áron. A Deora váltás tökéletes, az egyszerű tárcsafékkel kevés gondom volt, és eddig mindig eljutottam vele a célomhoz. A dizájn tökéletes és nagyon tetszetős, a festés remek és tapasztalataim alapján nehezen kopik le bármi is róla. Szerencsére felrakható rá trekkingeknél látott, műanyag sárvédő is, nem kell a terepre gyártott, ocsmány darabokat használni. 15000 km után még mindig remekül bírja.

Hátrány

Sajnos az első naptól kezdve kellett volna rá láncvillavédő. A gyári maxxis crossmark gumi aszfalton 3000-4000 km után használhatatlanná válik, de ennél jobbat nehéz találni rá. Nehéz volt rendes kitámasztót találnom hozzá. A gyári nyereg gyorsan kopott, a gyári markolatot is hamar cserélni kellett.

Erre ajánlom

Városban és sima terepen egyaránt jól teljesít.

Ennyiért vettem
120000
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

drpeti77 avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

A 29 - es kerék - már a 26 - oshoz képest. Nekem olyan ézésem volt, mintha eg népautóból átülnék egy sportkocsiba

Vázszerkezet - eddig megmásztam vele minden emelkedőt, amit a kellys viper - emmel em tudtam ( persze ez nem biztos, hogy csak a vázon múlt)

váltó - teszi a dolgát, semmi baj incs vele

telo - ugyancsak teszi a dolgát, bár csak a 2014 - es évben fogom kivinni először Xc - pályára, akkor majd kiderül, aminek ki kell derülnie.

Hátrány

nyereg - nekem iszonyúan kényelmetlen még bringás naciban is.

fékek - hát elég gyatán fognak (különösen a hátsó) , de ez lehet azért van, mert még nem koptak be rendesen

Tapasztalat

K. 2 hete vettem a 2013 - as modellt. ( Ez idő szerint a 2014 - es modellt még nem lehetett kapni)

Kezdőként olyan kerot kerestem, ami bírja a maratonokat és egy XC - versenyen sem hagy cserben.

Tudni kell, hog ez belépő szintű gép, így nagyon nagy csodát nem szabad várni tőle, de arra tökéletesen elég, hogy valaki vagy megszereti vele a versenyzést vagy megutálja.

Ami az árat illeti:

Ha valaki komolyan gondolja a versenyzést, akkor  - szerintem - ennyit ki kell fizetnie egy belépő "versenygépért". Ami ettől többet tud, pl. a big nine 300, az érezetően többe is kerül. De azt kezdő szinten még feleslegesnek érzem.

Ár - érék arány tekintetében szerintem reális az összeg.

Ha valakinek mákja van, ki tud  fogni így év vége felé valamilyen akciót a 2013 - as modellekre valamelyik kereskedőnél, akkor "baráti"baráti áron lehet hozzájutni.

Erre ajánlom

Maraton, XC, vagy legalábbis nehéz  terep

( ha valaki csak közlekedni szeretne, természetesen arra is jó, de oda túl sok - nem arra készült)

Ennyiért vettem
169.000
12 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sandor1 avatar
8 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 89%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny

-Nagyon jól kezelhető kerékpár.
-Bármilyen terepen megállja a helyét.
-Nagyon előnyös a nagy kerék, mivel biztonságosabb.
-Gyorsan, egyszerűen állítható rugózás. Nagyon-nagyon szépen vesz minden kis úthibát.
-Nagyon jó gyári gumikkal adják, amely városban/terepen is megállja a helyét.
-Eléggé jól néz ki ez a Merida 29er, ami nem hátrány! :D
-A sebesség váltó, iszonyat gyorsan veszi a sebessséget.
-A fékek, szinte kifogástalanok.

Hátrány

-Eléggé nehéz kerékpár.
Más hátrányt nem is nagyon tudnék felsorolni.

Erre ajánlom

Városba, keményebb terepezésre ajánlanám!

Ennyiért vettem
200000Ft
Csatolt képek
Merida Big Nine TFS 100-D  2012 mtb
19 olvasó 89%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 15"
  • 17"
  • 19"
  • 21"
  • 23"

 
színválaszték:

Fekete (Fehér-mangó felirat)


villa (teló):

Suntour XCM-HLO

  • 100 mm rugóút
  • 29"-os kerékhez
  • Lockout

Meghajtás

hajtókar:
Shimano Tourney,
  • FC-M171
  • 42-34-24T

lánc:
KMC Z7
fogaskoszorú:
Shimano Acera,
  • CS-HG30
  • 8S
  • 11-32T

középrész:

Shimano cartridge


első váltó:
Shimano Altus,

FD-M190


hátsó váltó:
Shimano Deore
 
fokozatok száma:

3×8


pedál:

XC Alu


Kerék

felni:

Big Nine Pro D


első agy:

Disc-F Alu


külső gumi:
Maxxis CrossMark,

29×2,1"


Irányítás

váltókar:
Shimano Acera,
  • SL-M360
  • Rapidfire

kormány:

Merida Pro OS Flat

  • 660 mm széles
  • Egyenes

markolat:

Merida Double


kormányszár:

Merida Pro OS-6

  • 31,8 mm befogó
  • 6° emelkedés

kormánycsapágy:

A-Head OS


nyereg:

Merida Sport


nyeregcső:

Merida comp SB12

  • 27,2

Fék

tárcsafék:
Tektro Draco
 
féktárcsa:
  • 180 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

fékkar:

Tektro Draco


Kiegészítők

 
további kiegészítők:

Merida Pro QR nyeregcső-bilincs


tömeg:
  • 14,63 kg (19")
  • Váz: 1,80 kg (19")

Geometria

váz geometria kép
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Big Nine TFS 100-D termékkel kapcsolatban: