Merida Matts TFS 500-D mtb

10 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév:
    2011
    (frissítve: 2011.04.)
  • Listaár: 260.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-10 (10 vélemény)
Rendezés

Barna4 avatar
1 vélemény
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Stabil váz nem nyeklik nem nyaklik .176 cm-hez 18 as vázat használok. Könnyű jó geometria. Szép és tartós festés.

18 tárcsa elöl /Hátul Magura Julie.

LX hajtókar

XT Váltó rendszer

26" Alexrims TD17 Disc

Fox 32 LR Villa

 

Hátrány

Pedál és a gyári villa.

Tapasztalat

A 18 as tárcsaféknek köszönhetően (Magura Julie) már aznap eltekerte a gyári villát. Így csere lett.És kapott egy FOX 32 LR-t

Erre ajánlom

Túra ,Város.CC

Ennyiért vettem
170.000
Mért tömeg
11700 g
Csatolt képek
Merida Matts TFS 500-D mtb
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bandi88 avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 89%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • merev váz
  • kiváló vázgeometria
  • szép megjelenés
  • minőségi alkatrészek
  • megbízhatóság
Hátrány

Lánc(shimano deore hg53) szerintem kicsit hamar megadta magát. (1200km)

Tapasztalat

A remek váznak és alkatrészeknek köszönhetően jól bírja a strapát és a 100+ os súlyomat a Matts TFS 500-D. Én a 192cm-es magasságomhoz 20" -ost vettem. A fékek(shimano br-m445) nagyon jól fognak miután teljesen bekoptak a fékbetétek. A váltással is meg vagyok elégedve(deore,deore xt), csak a lánc esett szét kicsit hamar(pedig karban volt tartva rendszeresen), azt kell csak cserélni. A hajtóművel nagyon meg vagyok elégedve(Deore), kellően merev és bírja a strapát. Az előző bringámban mindig a hajtóművel voltak problémák, de itt szerencsére semmilyen probléma nem merült fel eddig. Az FSA kiegészítők is nagyon jók. Az ülés egész kényelmes, bár a későbbiekben ezt majd lehet cserélni fogom. A teleszkóppal meg vagyok elégedve, amit tud az nekem bőven elegendő(Rock Shox Dart3). A Merida külsők jól teljesítenek terepen. Aszfalton kicsit keményebbre fújva is jól lehet hajtani a középső mintázatnak köszönhetően. Elég sokat használom aszfalton is, de szinte alig kopik, na és persze a hangja is kitűnő :)
Összességében egy nagyon jó bringáról van szó, elégedett vagyok a választásommal.

Erre ajánlom

Hosszab és rövidebb tekerésekre egyaránt terepen vagy aszfalton is.
Ajánlom mindenkinek aki egy megbízható bringát szeretne!

Ennyiért vettem
199900
Mért tömeg
12.5 g
Csatolt képek
Merida Matts TFS 500-D  2011 mtb
9 olvasó 89%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bacek avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • MERIDA :-)
  • könnyű,de mégis masszív váz
  • kiváló fékhatás
  • hosszabb távon is kényelmes ülés
  • poplock-os teló
  • 44-es nagy lánctányér
  • szép festésű ez a Merida mtb
Hátrány
  • gyári markolat kissé kemény,rázós
  • nem patentszemes lánc
  • teleszkóp állítás után változást nem érezni
Tapasztalat

2 hónap és az első kb.300 km megtétele után,pár észrevétel:

A legnagyobb méretet :22"-t vettem,a 192 centimhez.Nagyon jó választás volt,bár a 20"-ra is próbáltak rábeszélni,ez sokkal kényelmesebb és hosszabb a váz.Azonnal beleszerettem a színébe!Könnyű TFS 500-D a váz (gyári adat:12.5kg),de megfelelően merev is.Az első 100km után bekoptak a fékbetétek,most már mondhatni "brutálisan" fognak.A váltók pontosan teszik a dolgukat,eddig semmi gond nem volt.(bár 50 km után kenni kellett a láncot,mert hangja volt...érdekes).A poplock jó dolog,hosszabb emelkedőn lezárom a telót és úgy megy felfelé a bringa,mint a rakéta...A gumik megfelelően tapadnak (3.5 bar) murván és aszfalton is (akár gyors kanyarban) és úgy "búgnak" a lejtőn lefelé,hogy már messziről mindenki odanéz......tetszik!!! Az ülés meglepően kényelmes!!!(2-3 óra után sem érzem úgy,mintha sziklán ülnék.

Kiváncsi vagyok,pár hónap múlva változnak-e a dolgok?

 

Kis kiegészítés (8 hónap után) :

Még mindig tartom a véleményemet,hogy ezért az árért,szuper bringához jutottam! Többet járok betonos úton,ezért lecseréltem a gyári terep gumikat,simára (26x1.95 és 4-4.5 bar-ra fújva).Így aztán repül a "gép".A fékek határozottan,erősen fognak.A váltók (Deore,Deore-XT) precízen és pontosan teszik a dolgukat.A gyári láncot (HG-53) lecseréltem Sram PC971-re.A 44-es nagy lánctányér is jó dolog.Legalábbis nekem a lejtős részeken bevált. Rock Shox Dart 3 a teló,(amit vártam tőle,azt tudja.semmi extra)és sokat használom a poplock-ot is.

Összefoglalva ennyi,mindennel meg vagyok elégedve,semmi rendkívüli dolog,vagy meghibásodás nem történt.

Ja,és a színe az gyönyörű!!!

 

 

 

Erre ajánlom

Hosszabb-rövidebb távokra.

Erdőbe-közútra,mindenhol megállja a helyét.

Ennyiért vettem
használt beszámítás + 170.000
Csatolt képek
Merida Matts TFS 500-D  2011 mtb
19 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Levi07 avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- Merevség

- Tárcsafék

- Megjelenés - kék szín

- Kiváló Maxxis Flyweight gumik

Hátrány

- A festése érzékeny - hamar lepattan

- A gyári teleszkóp katasztrófális

Tapasztalat

1600km-t használtam, első XC montim volt. Versenyen is jártam vele.
Mérete miatt eladtam a vázat és szépen minden alkatrészt lecseréltem. Nagyon jó kis merev, masszív bringa volt, a gyári teleszkóppal csak marhát lehet taglózni, de borzasztóan csillapít.

Erre ajánlom

Kezdő XC monti, akár első versenyekre is kiváló, jó alap lehet az átépítésre.

Ennyiért vettem
150000
Csatolt képek
Merida Matts TFS 500-D  2007 mtb
egy verseny után
5 olvasó 40%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

csaba8 avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
 A váz merev,nagyon jó minőségü heggesztésekkel  , geometriája jó.  Kiváló összeszerelési minőség
Hátrány
A gyári merida race gumi kissé nehéz kb 800 gramm. 
Erre ajánlom
XC
Ennyiért vettem
199 000
Szerinted hasznos?

KA1 avatar
13 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Tetszik a mérete, a kialakítása. Egy nagyon király váz. Nekem nagyon bejött. Nekem bordó színben van, nagyon szép darab.

 

Hátrány
Nem találtam rajta hibát. Vigyázni kell rá:)
Ennyiért vettem
30 akárhányezer asszem
Csatolt képek
Merida Matts TFS 500-D  2007 mtb
10 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Farkas Gábor avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 93%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Nagyon szép a váz színe(matt vörös) és geometriája.Nem egy hétköznapi bringa.Elég merev a váz is és nagyon jó mind terepen és a városban is hasítani vele.

A fék nagyon szuper,imádom,(avid juicy 3).A többi alkatrész is jó,egyedül a teló azonnali csere,kicsit lebutították ezzel.

Hátrány
Amit hamarosan cseréltem a vásárlás után az a teló volt.Ezt mindenkinek ajánlom.A gumit rettenetesen eszi,ezen kivül tökéletes.
Tapasztalat

A gyárihoz képest cseréltem rajta váltószettet,full LX,rövid kanalas hátsó váltóval.Így már ez a része tökéletes.Valamint egy RS Pilot Sl villát kapott.

Ezzel a felszereltséggel már bátran megyek akár a hegyekbe,akár erdei tekergésre.

Erre ajánlom
Én főleg xc-re használom,de mindenkinek ajánlom aki egy megbiható,jó minőségű bringát akar.
Ennyiért vettem
195000
Csatolt képek
Merida Matts TFS 500-D  2007 mtb
15 olvasó 93%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Éköszbaba avatar
2 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Előny

zsír váz nagyon jó gép,versenyre nekem nagyon megfelel, megbízható,lehet vele tépni mint állat lejtőn le is ,fel is;esküszöm h a fékkar a kedvencem,áá az veszett jó, a villa,a váltó isten, a hajtómű pedig csendbe teszi a dolgát,a fékek úgy fognak mint a satu,jól adagolhatóak

Hátrány

én lecseréltem a villát mert az elég gagyi,raktam bele manitou sliver-t,a hajtóművet szintén cseréltem truvativ stylo-ra,a hátsó váltó nekem nem tetszett-->lecseréltem shadows-ra+váltókarok lx-re,a drágaa jó sd5-öt sd7-re

a fényvisszaverő prizmákat takarítsa le róla midenki 

Tapasztalat
az alábbi átalakításokkal bátran elindulhat bárki a hosszú távokon is
Erre ajánlom
ahogy én megcsináltam,sztem egy brutálkirály xc gép lett belőle
Ennyiért vettem
140
Csatolt képek
Merida Matts TFS 500-D  2008 mtb
17 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Söjtöy Bálint avatar
Söjtöy Bálint
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 93%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Szerintem ez a bringa úgy tökéletes ahogy van! Nekem pont ilyen bringám van vörösben és csak dícsérni tudom!!!!!! Szóval mindenkinek csak ajánlani tudom!!!!!
Hátrány
Aki olyan városi harcos mint én annak azt tanácsolom hogy ne vegyen rá betonra szánt gumit met egy szempillantás alatt elkopik!!!
Tapasztalat
Meridának ez a típusa a legjobb (SZERINTEM)!
Erre ajánlom
Majdnem mindenkinek ajánlom aki elmúlt 11 éves!! Mert aki nem annak egy kicsit nagy és durva lenne!!
Ennyiért vettem
250000
15 olvasó 93%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Farkas Gábor avatar
Farkas Gábor
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Tapasztalat
Nagyon jó bringa,egyedül a teleszkópot sajnálták belöle.Ez az egy hibája van ami nem nyerte el tetszésemet és a barátaimét sem.Nagyon szép,feltünő bringa,főleg bordóban.Minden alkatrész jól szuperál,a fékek bittang jók,hamar bekoptak!
Ennyiért vettem
199900
15 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-10 (10 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Matts TFS pro-D-Single


anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 16"
  • 18"
  • 19"
  • 20"
  • 22"

 
színválaszték:
  • Fehér-kék
  • Antracit-fehér metál

villa (teló):
Rock Shox Dart 3,

100 mm, poplock


Meghajtás

hajtókar:
Shimano Deore,

44-32-22


fogaskoszorú:
Shimano CS-HG50 (Deore, Sora, Claris),

9s, 11-34


középrész:
Shimano Deore
első váltó:
Shimano Deore,

34,9 mm


hátsó váltó:
Shimano Deore XT,

9S


 
fokozatok száma:

3x9


pedál:

XC Alukeretes


Kerék

felni:

Matts PRO D


első agy:
Shimano Alivio első,

HB-M435 disc


hátsó agy:
Shimano Alivio hátsó,

FH-M435 disc


külső gumi:

Merida Race Lite 26x2,1


Irányítás

váltókar:
Shimano Deore
kormány:

FSA XC 282L OS R18, 660 mm


markolat:

Merida Double


kormányszár:
FSA OS 190
kormánycsapágy:

FSA M10 Neck


nyereg:

XM Side-3


nyeregcső:

FSA SL280 SB25 31,6 mm


Fék

tárcsafék:

Shimano Alivio BR-M445


 
féktárcsa:
  • 180 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

fékkar:

Shimano Alivio BL-M445


tömeg:

12,6 kg (18")


Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Merida Matts TFS 500-D kerékpár megéri?
2 válasz
utolsó: 2015. feb.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Matts TFS 500-D termékkel kapcsolatban: