Merida Matts TFS 500-D mtb

10 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév:
    2011
    (frissítve: 2011.04.)
  • Listaár: 260.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




bacek avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • MERIDA :-)
  • könnyű,de mégis masszív váz
  • kiváló fékhatás
  • hosszabb távon is kényelmes ülés
  • poplock-os teló
  • 44-es nagy lánctányér
  • szép festésű ez a Merida mtb
Hátrány
  • gyári markolat kissé kemény,rázós
  • nem patentszemes lánc
  • teleszkóp állítás után változást nem érezni
Tapasztalat

2 hónap és az első kb.300 km megtétele után,pár észrevétel:

A legnagyobb méretet :22"-t vettem,a 192 centimhez.Nagyon jó választás volt,bár a 20"-ra is próbáltak rábeszélni,ez sokkal kényelmesebb és hosszabb a váz.Azonnal beleszerettem a színébe!Könnyű TFS 500-D a váz (gyári adat:12.5kg),de megfelelően merev is.Az első 100km után bekoptak a fékbetétek,most már mondhatni "brutálisan" fognak.A váltók pontosan teszik a dolgukat,eddig semmi gond nem volt.(bár 50 km után kenni kellett a láncot,mert hangja volt...érdekes).A poplock jó dolog,hosszabb emelkedőn lezárom a telót és úgy megy felfelé a bringa,mint a rakéta...A gumik megfelelően tapadnak (3.5 bar) murván és aszfalton is (akár gyors kanyarban) és úgy "búgnak" a lejtőn lefelé,hogy már messziről mindenki odanéz......tetszik!!! Az ülés meglepően kényelmes!!!(2-3 óra után sem érzem úgy,mintha sziklán ülnék.

Kiváncsi vagyok,pár hónap múlva változnak-e a dolgok?

 

Kis kiegészítés (8 hónap után) :

Még mindig tartom a véleményemet,hogy ezért az árért,szuper bringához jutottam! Többet járok betonos úton,ezért lecseréltem a gyári terep gumikat,simára (26x1.95 és 4-4.5 bar-ra fújva).Így aztán repül a "gép".A fékek határozottan,erősen fognak.A váltók (Deore,Deore-XT) precízen és pontosan teszik a dolgukat.A gyári láncot (HG-53) lecseréltem Sram PC971-re.A 44-es nagy lánctányér is jó dolog.Legalábbis nekem a lejtős részeken bevált. Rock Shox Dart 3 a teló,(amit vártam tőle,azt tudja.semmi extra)és sokat használom a poplock-ot is.

Összefoglalva ennyi,mindennel meg vagyok elégedve,semmi rendkívüli dolog,vagy meghibásodás nem történt.

Ja,és a színe az gyönyörű!!!

 

 

 

Erre ajánlom

Hosszabb-rövidebb távokra.

Erdőbe-közútra,mindenhol megállja a helyét.

Ennyiért vettem
használt beszámítás + 170.000
Csatolt képek
Merida Matts TFS 500-D  2011 mtb
19 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Matts TFS pro-D-Single


anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 16"
  • 18"
  • 19"
  • 20"
  • 22"

 
színválaszték:
  • Fehér-kék
  • Antracit-fehér metál

villa (teló):
Rock Shox Dart 3,

100 mm, poplock


Meghajtás

hajtókar:
Shimano Deore,

44-32-22


fogaskoszorú:
Shimano CS-HG50 (Deore, Sora, Claris),

9s, 11-34


középrész:
Shimano Deore
első váltó:
Shimano Deore,

34,9 mm


hátsó váltó:
Shimano Deore XT,

9S


 
fokozatok száma:

3x9


pedál:

XC Alukeretes


Kerék

felni:

Matts PRO D


első agy:
Shimano Alivio első,

HB-M435 disc


hátsó agy:
Shimano Alivio hátsó,

FH-M435 disc


külső gumi:

Merida Race Lite 26x2,1


Irányítás

váltókar:
Shimano Deore
kormány:

FSA XC 282L OS R18, 660 mm


markolat:

Merida Double


kormányszár:
FSA OS 190
kormánycsapágy:

FSA M10 Neck


nyereg:

XM Side-3


nyeregcső:

FSA SL280 SB25 31,6 mm


Fék

tárcsafék:

Shimano Alivio BR-M445


 
féktárcsa:
  • 180 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

fékkar:

Shimano Alivio BL-M445


tömeg:

12,6 kg (18")


Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Merida Matts TFS 500-D kerékpár megéri?
2 válasz
utolsó: 2015. feb.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Matts TFS 500-D termékkel kapcsolatban: