29-es építéséhez ezt a vázat vettem alapnak (listaára 75000HUF, év végi akcióban 54000-ért vettem), így a vázról magáról tudok írni:
Nagyon kényelmes geometria , először kicsit fura is volt a magasabb kormány, de az első lejtőzésnél örökre megkedveltem. Sokkal többet be tudok vállalni vele, mint a korábbi 26-osommal, nagyobb a fun faktor A nagy kerék ellenére a középcsapágy kb a szokásos helyen maradt. A Merida Mats Lite csőkészletéből való,ami a cég legjobb aluja, a 19"-os váz 1,7kg. Ettől a vázmérettől már van hátsó villa merevítés, amitől elég merev a hátulja oldalirányba, de elég rugalmas, hogy kényelmes maradjon.
A 29-es minden előnye felsorolható: A lejtőzésen túl jobban mászik, jobban tapad a kerék, sokkal gyorsabb egyenesben is ez a Merida 29er.
A nagy kerék miatt több erő kell a megindításhoz, szállításnál is több a hely igény, szűk csiki-csukikban kicsit komótosabb. Nem egy ugrálós játék a Merida Twenty-Nine Lite 1800-D.
Öröm bringázástól a maraton versenyzésig, 180 cm fölött. Én 186 vagyok, nem ülnék vissza 26-osra, max egy merevebb karbonra.