Specialized Stumpjumper FSR Comp 29 mtb

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2016
    (frissítve: 2015.12.)
  • Listaár: 999.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

fpeter avatar
57 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2018, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • masszív alumínium váz
  • 1x11-es váltórendszer
  • 4 dugattyús fékek
  • XC bringáknál szélesebb felni, agresszívabb gumimintázat (extra tapadás)
  • FSR-rendszer
Hátrány
  • masszív alumínium váz
  • hardtail bringához képest magasabb szervizköltség (évenkénti telószervizek, esetleges csapágycsere)
  • hardtail bringa pihentetése

 

Tapasztalat

Előzmények: Mindig XC beállítottságú voltam, de miután elköltöztem Ausztriába úgy éreztem, hogy a helyi traileken elfogy alólam a bringa. A covid miatti versenytörlések/halasztások miatt úgy döntöttem, hogy nem versenyzem, és így legalább lesz időm/lehetőségem elmerülni az "extrémebb" bringázásban.

 

A Specialized iránti rajongásom nem csorbult az elmúlt években. Találtam egy méretben megfelelő bringát (M) Bécsben, így mentem vele egy próbakört. A bringát a tulaj 1700 euróért árulta. Koránt sem volt kifogástalan műszaki állapotban. Felütött kerekek, kopott hajtás. De mivel tetszett a designja (a későbbi modellek már asszimetrikusak), és 200 eurót elengedett a srác, gondoltam megveszem és kipróbálom milyen egy komolyabb bringát hajtani.

 

A váltás 1x11 GX, Race Face kurblival. Ez szempont volt a vételnél, mert a másik montimnak is hasonló a felszereltsége. Szükség esetén így át lehet tenni egyik alkatrészt a másikra és nem kell hónapokat várni új alkatrészre.

 

Az eredeti villa ha jól tudom Reba volt, amit az előző tulaj Yari-ra cserélt ki. Én soknak éreztem azt a 160 mm-t elöl (gyártó is csak 150-ig ajánlja), így egy 140-es Fox 36-ra cseréltem. Ez meg mondhatni kevésnek érződött kezdő jumperként, így vettem bele egy 150-es airshaftot, ami majd az őszi szerviznél lesz beletéve. Ez a Fox az előző XC telóimhoz képest ég és föld. 15% saggal vajpuha a megindulás és kihasználja a teljes útját koppanás nélkül.

 

A váz nem egy filligrán fémszerkezet. Van benne anyag rendesen. A fekete szín nagyon jól áll a bringának. (pedig megfogadtam, hogy többet nem veszek, mert könnyen koszolódik/sérül). A hátsó rugóstaggal eleinte nem jöttem ki jól. Nem értem mire jó ez az autosag rendszer. Sokkal kényelmesebb volt táblázatból leolvasni az értéket, mint túlfújni a tagot, majd egy gombot lenyomva kiereszteni a felesleges levegőt. Sokkal többet kell fújkálni, ráadásul ezt több alkalommal is el kell játszani, mire sikerül eltalálni a jó beállítást. A tagnak 3 állása van. Lejtőzős, trail, meg uphill. Sok magyarázatra nem szorul. Felfelé “lockolom”, lefelé kinyitom. "Lock" módban is megmarad a hajóérzet ráülésnél, ami nem feltétlenül gond köves gyökeres felfeléken. Ha megvan az erő a combokban, akkor a bringa bárhova felvisz. Hardtail szemmel nézve tényleg lehetetlen helyeken fel lehet tekerni. Kiállva kényelmetlen menni vele. A rugózó elemek mellett a 780 mm széles kormány is megnehezíti az ember dolgát. Meg az áttétel… 28x10-42 az Alpokban egy kicsit túl sok. A 29er kerekek 10%-os emelkedő felett már jobban szeretnének az ellenkező irányba gurulni. Az esetek többségében 80 alatti pedálfordulattal tekerek. Összességébe véve nincs szégyenkezni valója a bringának, mert merev társa mögött 30s-2 perc hátránnyal érkezik meg a csúcsra.

 

Node, miután legyűrtük az emelkedőt gyorsan át lehet kapcsolni downhill üzemmódba: telók nyitása, dropper leengedése, szemüveg feltevése után irány a völgy. A bringa itt már abszolút elemében érzi magát. A trail gumik és a 4 dugattyús fékek olyan precíz irányíthatóságot biztosítanak, amiről egy hardtail csak álmodhat. A teleszkópok meg olyan finoman dolgoznak, hogy úgy érzi magát az ember, mintha a föld felett lebegne. Az ember kevésbé érzi magát/bringáját a limiten. Míg HT-vel sasolni kellett a sima íveket, addig a Stumpyt elég csak az íven tartani. Sokkal több tartalékkal rendelkezik a bringa. Ugrálás gyakorlása közben kezdőként azért el lehet érni ennek a bringának is a határait. Egy rontott ugrás és rögtön felfalja a 140 mm-es rugóútját a bringa. Feltételezem ezért is szerelik alapból 150-es villákkal a gépet. Én is szeretnék majd rátérni erre, mert az a 10 mm a gyakorlatban sokat jelenthet.

 

Síkon a bringát abszolút kényelmetlennek találom. A stucni túl rövid, a kormány és a nyereg túl széles… De ezek nyilván az egyén paramétereitől/ízlésétől függenek.

 

Fejleszteni való:

  • -felütött felnik cseréje + tubeless átalakítás
  • -28-as lánctányér cseréje 26-osra
  • -stucni cseréje hosszabbra
  • -kormány cseréje keskenyebbre
  • -nyereg cseréje keskenyebbre
Erre ajánlom
  1. Természetes és mesterséges trailekre,
  2. olyan elvetemült embereknek, akik az ebike-ok korában késztetést éreznek liftbérletet mellőzve saját zsíron feljutni a hegytetőre, majd jól megérdemelt módon lezúgni a hegyoldalon,
  3. azok is jól járhatnak vele, akik a sportos XC pozíció helyett valami lazább, kevésbé teljesítményorientált, fun bringát szeretnének.
Ennyiért vettem
1500 €
Csatolt képek
Specialized Stumpjumper FSR Comp 29  2018 mtb
A Stumpy természetes élőhelyén
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

dr.anonimus avatar
296 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Előny
  • Igazi romboló, ez mindenen átmegy, nagyon élveztem vele a DH-ést
  • A váltás: Shimeno Deore XT RD+ váltó alig csapkod terhelés alatt is lazán pakolgatja a soron a láncot. Az első átdobóval sem volt probléma, konkrétan fel se tűnt a létezése, és ez a jó! Gond nélkül pakolta a láncot reális terhelés alatt.
  • Az agyak szépen forogtak, a hátsó hallhatóan reteszelt.
  • M-es vázzal mentem, a súlypont így viszonylag alacsony volt, lefeléken, ha nem kellett sűrűn kanyarodni, 29erhez képest jól irányítható volt.
  • A nyereg valami isteni darab nadrág nélkül is vígan elhajtottam benne 2 órát.
  • Az FSR rendszer mozgása meggyőző szépen mozog a Fox ha mozognia kell
  • Merevséggel nem volt gondom.
  • Ránézésre nagyon igényesen csapágyazott forgáspontok.
  • Személyes kedvenc a gépen a láncfeszítő-vázvédő, egyszerű oszt nagyszerű. Kár hogy nem lehet kapni külön, csak a Stumpjumper-hez.
  • A Specialized külsők tapadása lenyűgöző, ott is megfogott ahol nem gondoltam volna.
  • 130mm út bőségesen elegendő volt a 29-es kerék mellett
Hátrány
  • 29 er...A nagy kerék miatt már túl széles kormányt igényel, főleg egy 130-at mozgó fullyba, ami elég hamar ahhoz vezet, hogy fennakadsz valahol, de ez idővel szokható, de addig is ha megfeledkezel arról, hogy mivel mész könnyem lezúzad pár ujjad és lesz pár horzsolásod.
  • A nagy kerék nehezebb is, mint a 26". Oké, mindenki jön azzal hogy max 2-3%-al, DE az a tömeg nagyobb kerületen helyezkedik el, emiatt ólomnehéznek tűnik, belendíteni jóval több erőt igényel, mint egy 26ost. Erre még rátett egy lapáttal hogy egy AM kerékről van szó ami nehezebb mint egy sima XC szett.
  • Szűk, kanyargós, lefeléken halott A Stumjumper FSR, mivel nem tudsz gyorsan menni, oda a lendkerék effekt. Konkrétan hiába széles a kormány, könnyebben csavarodik a kezedből a kormány, a nagy tengelytáv miatt a fordulékonysága pocsék.
  • A kormányszár egy sima 26"os példányon fellelehtő darab, ennek köszönhetően nagyon magas az irányítópult, sokkal jobb lenne rá nagyobb emelésű szár lefordítva.
  • Az áttételkobináció nem volt rossz de erre a gépre tökéletesen illene egy XX1 rendszer, elöl alig váltottam.
  • Az Avid fékeket egyetlen tömör velős magyar szóval jellemezném: FOS! A tárcsa a teszt ideje alatt bekapott egy nyolcast, be volt kopva ennek ellenére még 203/180as tárcsákkal is siralmasan fogott.( A teszgépen nagyobb tárcsa volt mint a kereskedelmi forgalomba lévő gépeken)
  • Nehéz kerekek, széles szintén nehéz külsővel, nem túl bíztató, ha mászni kell. De ismét nem csalódtam a Specialized Roval kerekeiben, nehéz de merev minden irányba.
  • A markolat kesztyű nélkül kényelmetlen volt. Túl kemény az anyaga.
  • A tag nem zárható rendesen, csak komoly mértékű kompresszió adható rá ami kevés a pogózás kivédésehez
  • Brain nélkül agyhalott az egész :)  Teszt közben jól látható volt hogy sík sima terepen a Braines gépek mennyivel jobban gyosíthatók, Ezt őszintén rettenetesen hiányoltam, bár a drágább modelleken van ilyen.
  • A gép orrában dolgózó Float mozása egy halom szar volt, még a bázison csorgott a nyálam hogy tyű Fox telő, de ráülve beállítva megnyomkodva hamar lelohadt a képemről a vigyor. Az útjából kb a 2/3-3/4 rész a valós, A zárása ennek sem teljes. személy szerint azt is sajnáltam hogy nem Talas került a gépbe, lást eggyel lejjebb
  • Nagyon magas a gép orra, mászni egy kín volt vele.
  • Dögnehéz a Comp, a tizennégy kilót szerintem fölülről veri.
  • Drága. A gép jó, de ilyen állapotában nem kellene ennyiért. Brainnel, működő fékkel és mínusz 2 kilóval már okés lenne.
Tapasztalat

Amik szerintem még elférnének rajta:

  • Brain
  • Útállítós első villa ami totálisan lockolható pölö DT Swiss Launch Control-os villák egyike
  • Teljesen lockolható tag
  • Egy fékszettel pl Formula RO
  • Nagy szögű negatív stucni
  • Könnyebb kerék-gumi páros.
  •  XX1 szett

Ezekkel tökéletes lenne, bár ez megdobná az árat rendesen.

A tesztnapon ennek a gépnek a nyergében ültem a legtöbbet, így élmény van bőven.

Erre ajánlom

Ez egy vérbeli AM gép, lefele a komolyabb megpróbáltatásokkal is megbírkózik, de felfele épp ellenkezőleg, igen lomha példány.

Ennyiért vettem
Tesztnap
Csatolt képek
Specialized Stumpjumper FSR Comp 29  2013 mtb
Specialized Stumpjumper FSR Comp 29  2013 mtb
A kedvencem a gépen
13 olvasó 69%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

M5 alumínium


méretek:
  • S
  • M
  • L
  • XL
  • XXL

 
színválaszték:
  • Fehér-piros-fekete
  • Fekete

villa (teló):

RockShox Revelation RC3 29,levegős, 140 mm út, 15 mm Maxle Lite thru-axle


 
hátsó rugóstag:

Custom Fox Float Evolution CTD, Autosag, Rx Trail Tune, 197x47.6 mm


Meghajtás

hajtókar:

Sram S-1250 34/22T


fogaskoszorú:
Sram PG-1030,

11-36T


középrész:

Sram PF-30


első váltó:
Sram X7
hátsó váltó:
Sram X9
 
fokozatok száma:

2x10


pedál:

Műanyag


Kerék

felni:

Roval 29"


első agy:

Specialized, Hi Lo disc, 15 mm thru-axle, 24L


hátsó agy:

Specialized, Hi Lo disc, 12 mm thru-axle, 28L


külső gumi:
  • Specialized Butcher Control, 60TPI, 2Bliss Ready, hajtogathatós, 29x2.3" (első)
  • Specialized Purgatory Control, 60TPI, 2Bliss Ready, hajtogathatós, 29x2.3" (hátsó)

Irányítás

váltókar:
Sram X7 Trigger
kormány:

Specialized, 6000 alumininum, 8° hátrahajlás, 6° felhajlás, 10 mm emelkedés, 31.8 mm


markolat:

Specialized Sip Grip


kormányszár:

Specialized XC, 3D kovácsolt aluminium, 4 csavaros, 6° emelkedés


kormánycsapágy:

Hella Flush, 1-1/8" felső és 1-1/2" alsó csésze


nyereg:

Body Geometry Henge Comp, üreges Cr-Mo pálcák, 143 mm


nyeregcső:

Command Post IRcc, 30.9 mm, S: 100 mm út, M/L/XL: 125 mm út


Fék

fékkar:

Shimano BL-M447


Kiegészítők

 
további kiegészítők:

DT Swiss Industry küllők


Specialized logó

Specialized márka bemutatás

A Specialized mint márkanév 1974-ben jelent meg. A cég alapítója Mike Sinyard, aki a mai napig tevékenyen irányítja a céget, történelmet írt a kerékpáros szakmában. A Specialized sok területen úttörőként szerepelt a hegyikerékpár - MTB - népszerűsítésében, és a carbon technológia alkalmazásában is.

Mike Sinyard-nak, miután elvégezte a főiskolát Kaliforniában, 1974-ben, fogalma nem volt mihez kezdjen. Egy gondolat hajtotta: minél több időt a kerékpárján tölteni. Az igazi kerékpáros élmény megtapasztalásának reményében egy európai körtúrára indult.

Végül Olaszországban kötött ki, ahol megismerkedett egy lánnyal, aki ismerte Cino Cinellit, a legendás kerékpárépítő mestert. Szerzett egy öltönyt, és elintézett egy találkozót a mesterrel, akivel rögtön megállapodást is kötöttek. Mike importálhatta alkatrészei az USA-ba.

Az első irodája a kaliforniai lakókocsija volt, első vásárlói pedig a környékén lévő kerékpárboltok, mivel az első 5 évben még autója sem volt. Mike célja a Specialized néven forgalmazott alkatrészekkel a minőség képviselése volt, és nincs ez másként ma, lassan 4 évtizeddel később sem, amikor a Specialized vezető szerepet tölt be az iparban és kiemelkedő technológiai fejlesztésekkel hívja fel a márkára a világ figyelmét, szinte minden kerékpározási irányzatban.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Specialized Stumpjumper FSR Comp 29 termékkel kapcsolatban: