Specialized Stumpjumper FSR Comp 29 mtb

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2016
    (frissítve: 2015.12.)
  • Listaár: 999.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




fpeter avatar
34 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2018, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • masszív alumínium váz
  • 1x11-es váltórendszer
  • 4 dugattyús fékek
  • XC bringáknál szélesebb felni, agresszívabb gumimintázat (extra tapadás)
  • FSR-rendszer
Hátrány
  • masszív alumínium váz
  • hardtail bringához képest magasabb szervizköltség (évenkénti telószervizek, esetleges csapágycsere)
  • hardtail bringa pihentetése

 

Tapasztalat

Előzmények: Mindig XC beállítottságú voltam, de miután elköltöztem Ausztriába úgy éreztem, hogy a helyi traileken elfogy alólam a bringa. A covid miatti versenytörlések/halasztások miatt úgy döntöttem, hogy nem versenyzem, és így legalább lesz időm/lehetőségem elmerülni az "extrémebb" bringázásban.

 

A Specialized iránti rajongásom nem csorbult az elmúlt években. Találtam egy méretben megfelelő bringát (M) Bécsben, így mentem vele egy próbakört. A bringát a tulaj 1700 euróért árulta. Koránt sem volt kifogástalan műszaki állapotban. Felütött kerekek, kopott hajtás. De mivel tetszett a designja (a későbbi modellek már asszimetrikusak), és 200 eurót elengedett a srác, gondoltam megveszem és kipróbálom milyen egy komolyabb bringát hajtani.

 

A váltás 1x11 GX, Race Face kurblival. Ez szempont volt a vételnél, mert a másik montimnak is hasonló a felszereltsége. Szükség esetén így át lehet tenni egyik alkatrészt a másikra és nem kell hónapokat várni új alkatrészre.

 

Az eredeti villa ha jól tudom Reba volt, amit az előző tulaj Yari-ra cserélt ki. Én soknak éreztem azt a 160 mm-t elöl (gyártó is csak 150-ig ajánlja), így egy 140-es Fox 36-ra cseréltem. Ez meg mondhatni kevésnek érződött kezdő jumperként, így vettem bele egy 150-es airshaftot, ami majd az őszi szerviznél lesz beletéve. Ez a Fox az előző XC telóimhoz képest ég és föld. 15% saggal vajpuha a megindulás és kihasználja a teljes útját koppanás nélkül.

 

A váz nem egy filligrán fémszerkezet. Van benne anyag rendesen. A fekete szín nagyon jól áll a bringának. (pedig megfogadtam, hogy többet nem veszek, mert könnyen koszolódik/sérül). A hátsó rugóstaggal eleinte nem jöttem ki jól. Nem értem mire jó ez az autosag rendszer. Sokkal kényelmesebb volt táblázatból leolvasni az értéket, mint túlfújni a tagot, majd egy gombot lenyomva kiereszteni a felesleges levegőt. Sokkal többet kell fújkálni, ráadásul ezt több alkalommal is el kell játszani, mire sikerül eltalálni a jó beállítást. A tagnak 3 állása van. Lejtőzős, trail, meg uphill. Sok magyarázatra nem szorul. Felfelé “lockolom”, lefelé kinyitom. "Lock" módban is megmarad a hajóérzet ráülésnél, ami nem feltétlenül gond köves gyökeres felfeléken. Ha megvan az erő a combokban, akkor a bringa bárhova felvisz. Hardtail szemmel nézve tényleg lehetetlen helyeken fel lehet tekerni. Kiállva kényelmetlen menni vele. A rugózó elemek mellett a 780 mm széles kormány is megnehezíti az ember dolgát. Meg az áttétel… 28x10-42 az Alpokban egy kicsit túl sok. A 29er kerekek 10%-os emelkedő felett már jobban szeretnének az ellenkező irányba gurulni. Az esetek többségében 80 alatti pedálfordulattal tekerek. Összességébe véve nincs szégyenkezni valója a bringának, mert merev társa mögött 30s-2 perc hátránnyal érkezik meg a csúcsra.

 

Node, miután legyűrtük az emelkedőt gyorsan át lehet kapcsolni downhill üzemmódba: telók nyitása, dropper leengedése, szemüveg feltevése után irány a völgy. A bringa itt már abszolút elemében érzi magát. A trail gumik és a 4 dugattyús fékek olyan precíz irányíthatóságot biztosítanak, amiről egy hardtail csak álmodhat. A teleszkópok meg olyan finoman dolgoznak, hogy úgy érzi magát az ember, mintha a föld felett lebegne. Az ember kevésbé érzi magát/bringáját a limiten. Míg HT-vel sasolni kellett a sima íveket, addig a Stumpyt elég csak az íven tartani. Sokkal több tartalékkal rendelkezik a bringa. Ugrálás gyakorlása közben kezdőként azért el lehet érni ennek a bringának is a határait. Egy rontott ugrás és rögtön felfalja a 140 mm-es rugóútját a bringa. Feltételezem ezért is szerelik alapból 150-es villákkal a gépet. Én is szeretnék majd rátérni erre, mert az a 10 mm a gyakorlatban sokat jelenthet.

 

Síkon a bringát abszolút kényelmetlennek találom. A stucni túl rövid, a kormány és a nyereg túl széles… De ezek nyilván az egyén paramétereitől/ízlésétől függenek.

 

Fejleszteni való:

  • -felütött felnik cseréje + tubeless átalakítás
  • -28-as lánctányér cseréje 26-osra
  • -stucni cseréje hosszabbra
  • -kormány cseréje keskenyebbre
  • -nyereg cseréje keskenyebbre
Erre ajánlom
  1. Természetes és mesterséges trailekre,
  2. olyan elvetemült embereknek, akik az ebike-ok korában késztetést éreznek liftbérletet mellőzve saját zsíron feljutni a hegytetőre, majd jól megérdemelt módon lezúgni a hegyoldalon,
  3. azok is jól járhatnak vele, akik a sportos XC pozíció helyett valami lazább, kevésbé teljesítményorientált, fun bringát szeretnének.
Ennyiért vettem
1500 €
Csatolt képek
Specialized Stumpjumper FSR Comp 29  2018 mtb
A Stumpy természetes élőhelyén
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

M5 alumínium


méretek:
  • S
  • M
  • L
  • XL
  • XXL

 
színválaszték:
  • Fehér-piros-fekete
  • Fekete

villa (teló):

RockShox Revelation RC3 29,levegős, 140 mm út, 15 mm Maxle Lite thru-axle


 
hátsó rugóstag:

Custom Fox Float Evolution CTD, Autosag, Rx Trail Tune, 197x47.6 mm


Meghajtás

hajtókar:

Sram S-1250 34/22T


fogaskoszorú:
Sram PG-1030,

11-36T


középrész:

Sram PF-30


első váltó:
Sram X7
hátsó váltó:
Sram X9
 
fokozatok száma:

2x10


pedál:

Műanyag


Kerék

felni:

Roval 29"


első agy:

Specialized, Hi Lo disc, 15 mm thru-axle, 24L


hátsó agy:

Specialized, Hi Lo disc, 12 mm thru-axle, 28L


külső gumi:
  • Specialized Butcher Control, 60TPI, 2Bliss Ready, hajtogathatós, 29x2.3" (első)
  • Specialized Purgatory Control, 60TPI, 2Bliss Ready, hajtogathatós, 29x2.3" (hátsó)

Irányítás

váltókar:
Sram X7 Trigger
kormány:

Specialized, 6000 alumininum, 8° hátrahajlás, 6° felhajlás, 10 mm emelkedés, 31.8 mm


markolat:

Specialized Sip Grip


kormányszár:

Specialized XC, 3D kovácsolt aluminium, 4 csavaros, 6° emelkedés


kormánycsapágy:

Hella Flush, 1-1/8" felső és 1-1/2" alsó csésze


nyereg:

Body Geometry Henge Comp, üreges Cr-Mo pálcák, 143 mm


nyeregcső:

Command Post IRcc, 30.9 mm, S: 100 mm út, M/L/XL: 125 mm út


Fék

fékkar:

Shimano BL-M447


Kiegészítők

 
további kiegészítők:

DT Swiss Industry küllők


Specialized logó

Specialized márka bemutatás

A Specialized mint márkanév 1974-ben jelent meg. A cég alapítója Mike Sinyard, aki a mai napig tevékenyen irányítja a céget, történelmet írt a kerékpáros szakmában. A Specialized sok területen úttörőként szerepelt a hegyikerékpár - MTB - népszerűsítésében, és a carbon technológia alkalmazásában is.

Mike Sinyard-nak, miután elvégezte a főiskolát Kaliforniában, 1974-ben, fogalma nem volt mihez kezdjen. Egy gondolat hajtotta: minél több időt a kerékpárján tölteni. Az igazi kerékpáros élmény megtapasztalásának reményében egy európai körtúrára indult.

Végül Olaszországban kötött ki, ahol megismerkedett egy lánnyal, aki ismerte Cino Cinellit, a legendás kerékpárépítő mestert. Szerzett egy öltönyt, és elintézett egy találkozót a mesterrel, akivel rögtön megállapodást is kötöttek. Mike importálhatta alkatrészei az USA-ba.

Az első irodája a kaliforniai lakókocsija volt, első vásárlói pedig a környékén lévő kerékpárboltok, mivel az első 5 évben még autója sem volt. Mike célja a Specialized néven forgalmazott alkatrészekkel a minőség képviselése volt, és nincs ez másként ma, lassan 4 évtizeddel később sem, amikor a Specialized vezető szerepet tölt be az iparban és kiemelkedő technológiai fejlesztésekkel hívja fel a márkára a világ figyelmét, szinte minden kerékpározási irányzatban.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Specialized Stumpjumper FSR Comp 29 termékkel kapcsolatban: