Trek 4300 mtb

21 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.9]
  • Modellév:
    2011
    (frissítve: 2011.03.)
  • Listaár: 134.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




Zéé avatar
Zéé
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Szép és jó minőségű váz, jól „ragaszkodó” matricákkal. Márka presztízséhez viszonyítva megfizethető ár. Előző véleményekben olvasott InSync „lehúzással” nem értek teljesen egyet. Nem vagyok egy „könnyű eset” és jártunk már irgalmatlan terepen is, de a Grino 323 telót nem sikerült kellemetlen helyzetbe hozni. Gyári Bontrager gumiköpenyek száraz közepes terepen jól tapadnak, aszfalton kulturáltan, viszonylag kis ellenállással gurulnak. Minden szempontból (kopás, sérülékenység) tartósak. A SRAM fogaskoszorún a kopás legkisebb jele sem tapasztalható, jó minőség érzetét kelti. Sajnos ezzel ki is merültek az előnyök.
Hátrány
Legelső problémával kb. a második nap szembesültem. A kormány egy ponton akadt, szorult. Alaposabb vizsgálat után kiderült, hogy az alsó csapágy meg van ütve. Garanciában egy szuper FSA ORBIT –ot kapott. Ez neki és nekem is „nyerő”. Következő probléma az ülésszárral akadt, amit a gyenge minőségnek és súlyos egyéniségemnek köszönhető. Ezt egy közepes minőségű Bontrager váltotta (gyárilag egy – No name – volt). Azóta OK. Tavaszi sárdagasztás után úgy gyanítottam, hogy az első váltó (Shimano SiS – siralom) elmozdult (sok rárakódott „ganétól”, de ma már azt kell gondolnom, hogy el is deformálódott. Sajnos nem sikerül beállítani, úgy hogy minden irányban észrevétlen működjön. – Lehet, hogy az esések oka! Gyári fék (PROMAX) gyári betétekkel (szintén PROMAX) a gyalázat jelzőt sem érdemlik meg. Csere után egy lágyabb Avid betétet kapott, amivel már lehet fékről beszélni. Teljes baráti kör és a szerviz tudása is kevés ahhoz, hogy a hátsó Shimano Acera –t be tudja állítani. (7 –ből, 8 –ba csak úgy vált, ha először 6 –ba teszem.) Nem jövök rá a problémára. (SEGÍTHETNÉTEK!!!) A MATRIX 750 típusú kerekekben kb. 300 kilométer után elképesztően kilazultak a küllők, de a felnire az óta nem lehet panaszom. Gyári alumínium pedálok, nagyon „gagyi” benyomást keltenek. - Ma egy Shimano PD-M520 -on hajtom. Az utolsó tisztítás alkalmával tapasztaltam, hogy a Bontrager ülésem alja, a műanyag részel való találkozásnál a bőr kikopott, azaz ki fog szakadni. A gépem 21” –os és 2 méteres magasságomhoz az ülést is magasra kell húznom, ami miatt a bringa súlypontja is túl magas. (hossz és magasság aránytalan) A magas súlypont miatt homokos, kavicsos laza talajon nehéz irányítható. (Esek kelek vele) Meredekebb ereszkedéskor az ülést, még a legrövidebb szakaszokon is le kell eresztenem. Bringa nem okozott olyan problémát, ami miatt ne tudtam volna „haza” érni, de apróbb problémákkal sok idegességet okozott. Bringa legjobb minőségű alkatrészének a vázat tartom. Legközelebb az első váltót kell cserélnem (fent leírtak), de lehet, hogy a komplett bringát cserélem, egyel nagyobbra (és jobbra).
Tapasztalat
Bringa nem volt egy drága példány, de ez a felszerelt alkatrészek minőségén lemérhető. – Teljes alap. Mai tapasztalatommal, nem venném meg ugyanezt a bringát. Hasonló áron találni „kisebb nevű” márkákat, jobb felszereléssel. Saját részről pedig többet szánnék a vásárlásra.
Erre ajánlom
Túrázóknak és kezdő, hobbi XC -sek nek. Akinek a külső és ár a legfontosabb szempont.
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Alumínium


méretek:
  • 13
  • 16
  • 18
  • 19.5
  • 21
  • 22.5
  • 24

 
színválaszték:

Fekete


villa (teló):
Spinner 300

Meghajtás

hajtókar:

Shimano M311


fogaskoszorú:
Sram PG-820
első váltó:

Shimano M310


hátsó váltó:
Shimano Alivio
 
fokozatok száma:

3x8


pedál:

Wellgo fém taposó


Kerék

felni:

Bontrager Camino


első agy:

Formula FM21


hátsó agy:

Shimano RM30


külső gumi:

Bontrager LT3, 26x2.0


Irányítás

kormány:

Bontrager SSR, 25.4mm, 25mm emelkedés


kormányszár:

Bontrager SSR, 25.4mm


nyereg:

Bontrager Evoke 1


nyeregcső:

Bontrager SSR, 31.6mm, 20mm hátranyúlás


Fék

 
féktest:

Tektro V


 
fékváltó kar:
Shimano Altus
 
további információk:

Váz: Alpha fekete alumínium félig integrált fejcsapágy, formázott alsó cső belső erősítéssel, formázott felső cső, egycsöves támvilla, kovácsolt papucsok csomagtartó és sárvédő rögzítő szemekkel, cserélhető váltófül


Trek logó

Trek márka bemutatás

A Trek kerékpárokat gyártó cég 1976-ban kezdte meg működését és először acélvázas túra kerékpár vázakat gyártottak. A cég fejlesztéseinek fő iránya nem az olcsó tömegtermelés, hanem a minőségi kerékpárok gyártása volt, és erről az irányvonalról azóta sem tért le.

Az acél vázak után áttért az alumínium csöves gyártástechnológiára, amit 1985-től folyamatosan fejlesztenek.

Az első karbon csöves kerékpárt 1987-ben kezdte el árusítani, két évvel később már fém nélküli teljes karbon vázakat is gyártott! A karbon technológia fő fejlesztője azóta is.

1999-től 2005-ig Lance Armstrong zsinórban 7 Tour de France győzelmet szerzett, mindet Trek kerékpáron.

A cég 2002-től Bontrager márkanéven egyre több alkatrészt és kiegészítőt is forgalmaz, 2004-től a Gary Fisher országúti és monti kerékpárok, 2006-tól a MirraCo BMX kerékpárok gyártója és forgalmazója is.

Jelenleg Észak-Amerikában 50% fölötti piaci részesedéssel a legnagyobb gyártó és már az egész világon ismerik a Trek kerékpárokat.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Trek 4300 termékkel kapcsolatban: