Trek 4300 mtb

21 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.9]
  • Modellév:
    2011
    (frissítve: 2011.03.)
  • Listaár: 134.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




George76 avatar
9 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

A váltók nálam hibátlanul működnek, ha normálisan be vannak állítva. Patentül, zokszó nélkül vált sárban, esőben, sőt vízben is, a nem csúcskategóriás Shimano C050 első és Shimano Alivio hátsó váltó. 

A teleszkóp egyelőre kiszolgál (100 mm), majd, ha megadja magát, kicserélem egy jobb típusra.

A fékek teljesítményét talán már meghaladják az igényeim, ezért az első dolog, amit most cserélni fogok rajta, azok a gyári Shimano Tektro fékek lesznek. Ausztriában tapasztaltam először, de az itthoni komolyabb hegyeken is érzem, hogy hamar elmegy a fékhatás, jobb, erősebb fékekre van szükségem.

A felépítése, formája hibátlan, talán nekem egy kicsit magas építésű a 4300, én jobban szeretem a laposabb bringákat, de így hosszú távon is nagyon kényelmes. 

Imádom használni, az eddig eltöltött idő és km-ek alatt főleg hegyekben, túrákon, terepen használtam, és  hibátlanul teljesített, abszolút megbízható ez a Trek mtb.

A vázra érvényes örök garancia egy nagy előny. Emellett már vannak rajta tárcsafék rögzítésére alkalmas szemek (elöl-hátul), de azt gondolom, érdemesebb egy jóval olcsóbb, de kitűnő minőségű V-féket venni rá, ha cserére szorul a gyári.

Számomra a fékek cseréje lesz az első, majd talán a teleszkóp, aminek hátránya, hogy nem lock-out, viszont keményíthető, ami nem csak parasztvakítás, számomra érezhető a különbség.

 

Hátrány

A markolatot, a pedált már a boltban cseréltem, használhatatlanok jóformán. A külsőt is cseréltem, mert volt jobb a másik gépemen.

Ezt követően, kb. 1-1,5 év alatt a hajtómű is eldeformálódott és az volt az első a fékek után, amit cserélnem kellett ezen a Trek mtb-n. A hajtómű csere magával hozta, hogy az első váltót is dobni kellett, mert nem lehetett beállítani normálisan. A hátsó váltó (Alivio) sem a legjobb, mert nem feszíti eléggé a láncot, viszont a váltásra nem lehet panasz.

Tapasztalat

2009 decemberében vettem a Trek 4300-at, azóta használom, főleg XC túrákra, de voltam már vele versenyen is, eddig kb. 1 300-1 500 km-t tettem bele. Nem kímélem, kap rendesen a hegyeken hideget-meleget. Eddig maximálisan elégedett vagyok vele. Amit először cseréltem, még a megvétel napján, azok a pedálok és a gumi külsők voltak. Egy Spyral pedált tettem rá, azóta jól szolgál, hibátlan. A gumi külső, amit azóta is használok, egy főleg murvára való Continental Traffic, nagyon szeretem, igaz, a sárban már nem az igazi, de ott ritkábban használom.

Erre ajánlom

Ár/érték arányban nem a legjobb vétel, gyenge az alapfelszereltsége, viszont jó indítási alap. A váz tökéletes, és ha valaki egy ilyennel kezd, és nem cserélgeti a bringákat, hanem építgeti, apránként a kopott, elhasználódott alkatrészeket cseréli, akkor arra tökéletes alap, mert a váz a legnagyobb értéke az egész bringának.

Egy jó belépő MTB XC, CC felhasználóknak, túrázgatóknak, de városi felhasználásra is tökéletes.

Ennyiért vettem
105.000
Csatolt képek
Trek 4300  2009 mtb
13 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Alumínium


méretek:
  • 13
  • 16
  • 18
  • 19.5
  • 21
  • 22.5
  • 24

 
színválaszték:

Fekete


villa (teló):
Spinner 300

Meghajtás

hajtókar:

Shimano M311


fogaskoszorú:
Sram PG-820
első váltó:

Shimano M310


hátsó váltó:
Shimano Alivio
 
fokozatok száma:

3x8


pedál:

Wellgo fém taposó


Kerék

felni:

Bontrager Camino


első agy:

Formula FM21


hátsó agy:

Shimano RM30


külső gumi:

Bontrager LT3, 26x2.0


Irányítás

kormány:

Bontrager SSR, 25.4mm, 25mm emelkedés


kormányszár:

Bontrager SSR, 25.4mm


nyereg:

Bontrager Evoke 1


nyeregcső:

Bontrager SSR, 31.6mm, 20mm hátranyúlás


Fék

 
féktest:

Tektro V


 
fékváltó kar:
Shimano Altus
 
további információk:

Váz: Alpha fekete alumínium félig integrált fejcsapágy, formázott alsó cső belső erősítéssel, formázott felső cső, egycsöves támvilla, kovácsolt papucsok csomagtartó és sárvédő rögzítő szemekkel, cserélhető váltófül


Trek logó

Trek márka bemutatás

A Trek kerékpárokat gyártó cég 1976-ban kezdte meg működését és először acélvázas túra kerékpár vázakat gyártottak. A cég fejlesztéseinek fő iránya nem az olcsó tömegtermelés, hanem a minőségi kerékpárok gyártása volt, és erről az irányvonalról azóta sem tért le.

Az acél vázak után áttért az alumínium csöves gyártástechnológiára, amit 1985-től folyamatosan fejlesztenek.

Az első karbon csöves kerékpárt 1987-ben kezdte el árusítani, két évvel később már fém nélküli teljes karbon vázakat is gyártott! A karbon technológia fő fejlesztője azóta is.

1999-től 2005-ig Lance Armstrong zsinórban 7 Tour de France győzelmet szerzett, mindet Trek kerékpáron.

A cég 2002-től Bontrager márkanéven egyre több alkatrészt és kiegészítőt is forgalmaz, 2004-től a Gary Fisher országúti és monti kerékpárok, 2006-tól a MirraCo BMX kerékpárok gyártója és forgalmazója is.

Jelenleg Észak-Amerikában 50% fölötti piaci részesedéssel a legnagyobb gyártó és már az egész világon ismerik a Trek kerékpárokat.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Trek 4300 termékkel kapcsolatban: