A váltók nálam hibátlanul működnek, ha normálisan be vannak állítva. Patentül, zokszó nélkül vált sárban, esőben, sőt vízben is, a nem csúcskategóriás Shimano C050 első és Shimano Alivio hátsó váltó.
A teleszkóp egyelőre kiszolgál (100 mm), majd, ha megadja magát, kicserélem egy jobb típusra.
A fékek teljesítményét talán már meghaladják az igényeim, ezért az első dolog, amit most cserélni fogok rajta, azok a gyári Shimano Tektro fékek lesznek. Ausztriában tapasztaltam először, de az itthoni komolyabb hegyeken is érzem, hogy hamar elmegy a fékhatás, jobb, erősebb fékekre van szükségem.
A felépítése, formája hibátlan, talán nekem egy kicsit magas építésű a 4300, én jobban szeretem a laposabb bringákat, de így hosszú távon is nagyon kényelmes.
Imádom használni, az eddig eltöltött idő és km-ek alatt főleg hegyekben, túrákon, terepen használtam, és hibátlanul teljesített, abszolút megbízható ez a Trek mtb.
A vázra érvényes örök garancia egy nagy előny. Emellett már vannak rajta tárcsafék rögzítésére alkalmas szemek (elöl-hátul), de azt gondolom, érdemesebb egy jóval olcsóbb, de kitűnő minőségű V-féket venni rá, ha cserére szorul a gyári.
Számomra a fékek cseréje lesz az első, majd talán a teleszkóp, aminek hátránya, hogy nem lock-out, viszont keményíthető, ami nem csak parasztvakítás, számomra érezhető a különbség.
A markolatot, a pedált már a boltban cseréltem, használhatatlanok jóformán. A külsőt is cseréltem, mert volt jobb a másik gépemen.
Ezt követően, kb. 1-1,5 év alatt a hajtómű is eldeformálódott és az volt az első a fékek után, amit cserélnem kellett ezen a Trek mtb-n. A hajtómű csere magával hozta, hogy az első váltót is dobni kellett, mert nem lehetett beállítani normálisan. A hátsó váltó (Alivio) sem a legjobb, mert nem feszíti eléggé a láncot, viszont a váltásra nem lehet panasz.
2009 decemberében vettem a Trek 4300-at, azóta használom, főleg XC túrákra, de voltam már vele versenyen is, eddig kb. 1 300-1 500 km-t tettem bele. Nem kímélem, kap rendesen a hegyeken hideget-meleget. Eddig maximálisan elégedett vagyok vele. Amit először cseréltem, még a megvétel napján, azok a pedálok és a gumi külsők voltak. Egy Spyral pedált tettem rá, azóta jól szolgál, hibátlan. A gumi külső, amit azóta is használok, egy főleg murvára való Continental Traffic, nagyon szeretem, igaz, a sárban már nem az igazi, de ott ritkábban használom.
Ár/érték arányban nem a legjobb vétel, gyenge az alapfelszereltsége, viszont jó indítási alap. A váz tökéletes, és ha valaki egy ilyennel kezd, és nem cserélgeti a bringákat, hanem építgeti, apránként a kopott, elhasználódott alkatrészeket cseréli, akkor arra tökéletes alap, mert a váz a legnagyobb értéke az egész bringának.
Egy jó belépő MTB XC, CC felhasználóknak, túrázgatóknak, de városi felhasználásra is tökéletes.