- semleges geometria ( 18" @ 178cm ) - jól mászik és fordul, egyenes szakaszon hosszú távon is kényelmes (gyors ereszkedésnél kicsit bizonytalanabb, de ez nem egy DH gép)
- a Gila T8 teló kimozog vagy 80mm-t (ennek nagy részét még hidegben is, bár kicsit lassabban)
- a gyári fék megfelelő beállítás és átlagos használat mellett meglepően hatásos, jól adagolható
- a váltás viszonylag pontos és különösebb törődést nem igénylő
- masszív, igényes kivitelű váz (támvilla felső csatlakozása, stb.)
- a Bontrager külső szárazon kiváló (nyomástól függően terepen és aszfalton is jól használható, nem kopik vészesen)
- nagyon alapszintű, már-már eldobható kategóriás hajtómű (görbülésre hajlamos, szűk tartományú (42-34-24) tányérokkal)
- Alivio hátsó váltó rugója gyenge, a lánc már viszonylag enyhe terepen elkezdi csapkodni
- teleszkóp súlyos darab (és nem lockolható)
- gyári nyereg hatósugara kb. 50km, utána kifejezetten kényelmetlen
- kriminális, még a boltban cserélendő markolat (kényelmetlen és szinte érintésre elforog!)
- igénytelen, kissé lötyögős pedál
- esőben ill. felmelegedve rohamosan romlik a fékhatás
- széria gumi reménytelenül szedi magára a sarat
A remek váz miatt éveken át jó fejlesztési alap - ezt néhány dolog sajnos meg is követeli (következő lépés egy integrált hajtómű és valami normális pedál lesz). Teljes áron ezzel a felszereltséggel messze nem a legjobb vétel, de modellváltáskor, leakciózva mindenképpen megfontolandó.
kezdő XC, akár rövidebb aszfaltos túrák is