Trek 4300 mtb

21 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.9]
  • Modellév:
    2011
    (frissítve: 2011.03.)
  • Listaár: 134.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




cskristof avatar
3 vélemény
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon változatosan felhasználható kerékpár, ami sosem hagyott cserben (pedig pihent 3 évet egy poros padláson). Korához képest meglepően jó állapotban van és (még) sok gyári alkatrész van rajta. Több túrán megállta a helyét csak aszfaltos köröktől egészen saras-terepes viszonyokig, igaz a durvulás kerülte a gépet.

Karbantartása meglehetősen egyszerű, legalábbis nem kell számolni egyedi vagy gyártó-specifikus megoldásokkal (mára néhány dolog azért elavult technika, így már kicsiit kilóg a modern bringák sorából).

Az RST villák remekül szuperálnak, pedig súlyban jelentősen gyarapodtam amióta használatba vettem a bringát.

Hátrány

A gyári Bontrager gumik rengeteg defektet szedtek össze, függetlenül az útviszonyoktól, keréknyomástól vagy bármi mástól.

A nyereg hamar elkezdett nyekeregni, majd pedig szét is repedt 2 éven belül.

A tárcsafékek fix betét oldali állítója 1-1,5 éven belül úgy berozsdásodott, hogy használhatatlanná vált, így szezononként szét kell szedni és kenni, amit nem tapasztaltam még más bringánál.

Mai fejjel a 26-os kerékhez a 42-11 áttétel kicsit lassú.

Tapasztalat

Inkább a szentimentalitás vezérelt, hogy leírjam a tapasztalataimat, sem mint a praktikum, tekintve, hogy ilyen öreg biciklit már használtan sem egyszerű találni (2006-os modellév, amit nem engedett a rendszer kiválasztani).

Gimis koromtól egészen mostanáig hű társam volt, de azért igyekszem objektív maradni. Az idő eljárt felette nem csak a technológiailag, hanem a mai trendek már többnyire specifikusabb céllal készült bringákat eredményeznek. Talán ennek is tudható be, hogy univerzális kis monti lett a Trek 4300 (amennyire egy 26-os az lehet). Nem legjobb ereszkedő gép, mászásban sem a legügyesebb, de egy átlag felhasználónak elegendőt teljesít. Nagy sebesség mellett a stabilitása meglepően jó a fejcsőszög és a tengelytáv miatt, mindezt úgy mondom, hogy hamar kinőttem a vázméretet 2 év után. Ezt megelőzően nagyon kényelmes volt, kényelmes tempójú egész napos tekeréseket simán ki lehetett bírni vele.
A villa pozitív csalódást okoztak, az előfeszítés kell mozgásteret ad változatos testsúlyokhoz. Sosem koppantottam, ami nem a jó minőségnek tudható be, hanem jelzésértékű a felhasználásról.

 

Erre ajánlom

Túrák vegyes útburkolaton, de kemény terepet mellőzve.

3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Alumínium


méretek:
  • 13
  • 16
  • 18
  • 19.5
  • 21
  • 22.5
  • 24

 
színválaszték:

Fekete


villa (teló):
Spinner 300

Meghajtás

hajtókar:

Shimano M311


fogaskoszorú:
Sram PG-820
első váltó:

Shimano M310


hátsó váltó:
Shimano Alivio
 
fokozatok száma:

3x8


pedál:

Wellgo fém taposó


Kerék

felni:

Bontrager Camino


első agy:

Formula FM21


hátsó agy:

Shimano RM30


külső gumi:

Bontrager LT3, 26x2.0


Irányítás

kormány:

Bontrager SSR, 25.4mm, 25mm emelkedés


kormányszár:

Bontrager SSR, 25.4mm


nyereg:

Bontrager Evoke 1


nyeregcső:

Bontrager SSR, 31.6mm, 20mm hátranyúlás


Fék

 
féktest:

Tektro V


 
fékváltó kar:
Shimano Altus
 
további információk:

Váz: Alpha fekete alumínium félig integrált fejcsapágy, formázott alsó cső belső erősítéssel, formázott felső cső, egycsöves támvilla, kovácsolt papucsok csomagtartó és sárvédő rögzítő szemekkel, cserélhető váltófül


Trek logó

Trek márka bemutatás

A Trek kerékpárokat gyártó cég 1976-ban kezdte meg működését és először acélvázas túra kerékpár vázakat gyártottak. A cég fejlesztéseinek fő iránya nem az olcsó tömegtermelés, hanem a minőségi kerékpárok gyártása volt, és erről az irányvonalról azóta sem tért le.

Az acél vázak után áttért az alumínium csöves gyártástechnológiára, amit 1985-től folyamatosan fejlesztenek.

Az első karbon csöves kerékpárt 1987-ben kezdte el árusítani, két évvel később már fém nélküli teljes karbon vázakat is gyártott! A karbon technológia fő fejlesztője azóta is.

1999-től 2005-ig Lance Armstrong zsinórban 7 Tour de France győzelmet szerzett, mindet Trek kerékpáron.

A cég 2002-től Bontrager márkanéven egyre több alkatrészt és kiegészítőt is forgalmaz, 2004-től a Gary Fisher országúti és monti kerékpárok, 2006-tól a MirraCo BMX kerékpárok gyártója és forgalmazója is.

Jelenleg Észak-Amerikában 50% fölötti piaci részesedéssel a legnagyobb gyártó és már az egész világon ismerik a Trek kerékpárokat.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Trek 4300 termékkel kapcsolatban: