Avid Ball Bearing Disc Brake tárcsafék

32 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2002
  • Listaár: 40.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



16-30 (32 vélemény)
Rendezés

Prof avatar
Prof
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
Mégiscsak tárcsa! Nagyon Kool ahogy kinéz. Hát azért néha fékez is. inkább a telót féltem, mert szerintem annak hamarabb ott vannak a végei, mint neki.
Hátrány
Buzidrága újonnan! Most lett új forgalmazó, már nem X-faktor, hanem Biker KFT, és ők még nem nagyon hoztak hozzá semmit.
Tapasztalat
Mindenki csak dícsérte, én megvettem, nem rossz, de én jobbat vártam. mindent megtettem, hogy jobban fogjon, mint ahogy... Vettem hozzá fékkart (LX), Új betétet (Kool-Stop), Meg Hope M4 tárcsa (185) van hozzá. Elől használom, és volt már, amikor szerintem hamarabb megálltam volna a régi V fékemmel. Ami még a hiba lehet, hogy a magnézium lábas RST-t nagyon csavarja, és emiatt is veszthet az erejéből, de majd az új villával. Azért röhej, hogy ha jó féket akarok, akkor mindent cseréljek le! Nem baj, végülis egy jó merev teló csak kb 70 ropi. Ami jó benne, hogy ahol már a V-fék csak csüriszkölt, meg üvegesre fékezte magát, ez még ott bírja. Érezhető, hogy harap, és nem kell hozzá sok energia. Lehet, hogy túl tökéletesre vittem már a V-fék beállítási képességeimet, hogy nem nagyon találom jobbnak. Még ki kell ismernem.
Erre ajánlom
Mindenre jó szerintem, de a DH-t szerintem mellőzni kéne.
Szerinted hasznos?

pigi_fater avatar
pigi_fater
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, több mint 8000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
nagyon könnyű beállítani a kis piros tekerőkékkel illyetve a kagylóalátétekkel
Hátrány
gyorsan kopik a pofa (de ez a dolga)
Tapasztalat
nakam nagyon jól működnek nem csalódtam bennük, de amíg sima bowdenházzal voltak addig nyúlt a cucc (sd-5 fékkarral) aztán vettem rá egy avid straight jacket bowdenszettet így most már 3x úgy fog mint eddig és szerintem megbízhatób sok hidraulikusnál (hfx-9).
Erre ajánlom
160 cc 203 dh 185 ?
Szerinted hasznos?

Istyu avatar
Istyu
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Nagyon könnyen és pontosan beállítható. Mindkét pofa és a rugóerő is állítható. Ízlés szerint adagolható fékerő. Kis karbantartási igény.
Hátrány
Nem osztogatják ingyen. Minőségi bovdennel és karral az igazi.
Tapasztalat
Két éve gyűröm, eddig semmi bajom nem volt vele, pedig már használtan vettem. Ha nem akarsz pepecselni a fékeddel, de szeretnél gond nélkül mindig megállni, akkor ez egy jó választás.
Erre ajánlom
160-as tárcsával XC-re, nagyobbal akár DH-ra is.
Szerinted hasznos?

pone avatar
pone
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Hahh! 200-as tárcsával hogy fog! Persze én nem a gyári 20x-as cuccokkal asználom, hanem egy brutkó (bár IS-IS) Jagwire adapterrel, és egy Grimeca 200-as tárcsával! Fog mint a rohadtélet
Hátrány
Már a 165-össel is melegedett, de régebben erre még nem jöttem rá. Nagyon hamar megfő!
Tapasztalat
régebbi hozzászólásomban még jobbnak találtam, ma már nem olyan nagy durranás. Persze, hogy több féket is odaver a 165-ös kiszerelésben is, mint pl. bowdenes shimanok, olajos 555-ös deore, stb. Azonban nagyon melegszik.
Erre ajánlom
mindenki
Szerinted hasznos?

Lovas Gabi avatar
Lovas Gabi
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
Ez a TÁRCSAFÉK.
Hátrány
Nem tudok róla
Tapasztalat
Én a 2.0 fékkarokkal és FMJ-vel használom. Előtte HAYES HMX-1-em volt. Visított, de fogni nem igazán fogott. Az AVID-ot felszerelve majdnem összejött egy KTT, mert olyan stílusban fogtam rá a fékkarra, mint az előzővel. Fel is emelte a fenekét szépen a bicaj! 160-as tárcsával használom, nem is kell nagyobb. Bowdenesek közül szerintem a legjobb.
Erre ajánlom
Bárkinek bármire, aki biztosan meg akar állni.
Szerinted hasznos?

pone avatar
pone
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Kurvajó, adagolhatóság fasza! 160-as tárcsával nagyobb fékereje van, mint más 4 dugattyűs fékeknek 200-as tárcsával! Bármikor utánállitható kézzel, le sem kell venned a féket! Nagyon baró!
Hátrány
Esőben az első 3-4 másodpercig picsafos, amig a vizet letakaritja a tárcsáról. Addig visít is rendesen. Megoldás: húzd folyamatosan a féket egy picit, ha szeretnéd, hogy bármikor megállhass! Egyébként szopás: szerettem volna blokkolni, aztán a vizes tárcsán mint mondtam, az elején alig fog valamit!4 Mivel bovdenes, ezért célszerű a saras élmények után átzsírozni/olajozni a hátsó fék bovdenházát, mivel az nyitott, és bemegy a gané.
Tapasztalat
A legjobb vétel, ha találsz használtba! Keresni kell, mert nem szokás ilyet eladni! Aki eladja, az is azért teszi, mert kell másra a lóvé! Egyszerűen túl jó fék, már 160-as tárcsával is!
Erre ajánlom
Minden. XC, mert könnyű, 4X mert jó, DH ha olyan féket akarsz, ami sosem fog levegősödni :) minekután bovdenes!
Szerinted hasznos?

ZsiZsi avatar
ZsiZsi
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Azt lehetne sorolni! Egyszerűen hogy van!
Hátrány
A pofákat visszahúzó rugó kissé gyengusz - de kis műszaki véna és segíthetsz rajta.
Tapasztalat
Maximálisan elégedett vagyok vele -Magurát két évig nyomtam - versenyeken is szupin teljesített - AVID fékkarokkal - túráról már nem is beszélve. Egyszerű szerelni, be- és utánállítánai, karbantartás igénye kicsi, de hálás érte.kb. 7-8 ezer km alatt egy garnitúr afékpofa. Az nem is sok!
Erre ajánlom
Úgy általában mindenre - csak a tárcsa méretét válaszd meg rendesen - az ára még kissé magas, de összevetve más hidrós tárcsákkal, a legtöbbet kentertbe veri!
Szerinted hasznos?

szaboka avatar
szaboka
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Jol fog, konnyu beallitani
Hátrány
Fo hatranya, hogy csak elol van.Esoben nem fog olyan jol, 8ast rak a tarcsaba.Draga, de kicsit hasznaltan olcsobban is lehet szerezni.
Tapasztalat
Popec kis fek, 185os tarcsaval fog mint az allat. Nekem szimpatikusabb mint egy hidraulikus, nincs vele baj.
Erre ajánlom
Freeridera, ccre, dualra penge.
Szerinted hasznos?

drew avatar
drew
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, kevesebb mint 1 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
könnyű, nagy fékerő bármekkora tárcsával, nagyon nem melegszik, szé, könnyű beállítás, nem változik a fékerő
Hátrány
bowdenes, drága bele a pofa, meg önmagában is sok érte a 35. majd ha belépünk az euba kb 20 lessz akkor télleg nagyon jó vétel lesz. használtan most is jó
Tapasztalat
nincs sok baj vele, nem változik semmi ( mint pölö a régi 555ömnél) teszi a dolgát, bármikor megállít bárhol. nagyon észre sem veszek, hogy fékezek, teljesen észrevétlenül teszi a dolgát.
Erre ajánlom
tényleg bárkinek bármire
Szerinted hasznos?

Géza avatar
Géza
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Minden idöben jól fog,mint már említették!
Hátrány
Nyolcast tesz a tárcsába egy idő után,De ez könnyen javítható!
Tapasztalat
165-ös tárcsával jobban fog beállítás nélkül,mint egy Magura Julie 180-as al pedig az hidrós két hengeres!!!
Erre ajánlom
Dual,Xc,Dh,Freeride
Szerinted hasznos?

Luci avatar
Luci
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
Hát szerintem ennél az árnál és fékhatásnál nincsen jobb.Bármikor megáll pl.: eső, sár... Nagyon sok hidraulikust megver.
Hátrány
nincs.
Tapasztalat
Nekem eddig műküdik és remélem működni is fog.
Erre ajánlom
xc mindenképpen, freeridehoz nagyobb tárcsák kellenek
Szerinted hasznos?

FREERIDERS avatar
FREERIDERS
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 3 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
en a 2003-as tarcsafeket vettem.200-as tarcsaval.nagyon bejott olcso ilyen ar mellet nagyon jol fog.mindenkinek ajanlom.
Hátrány
meg nem tapasztaltam
Tapasztalat
nagyon bejott ugy is fogalmazhatnek hogy KIRALY.azt tudni kell hogy ha esik az eso akkor en ram ram jon a 10 perc es akkor megyek ki.a multkor 1 oraig takertem esobe es akkor is meg fogott.nagyon POPEC
Erre ajánlom
Fr.Dh.DIRT/JUMP
Szerinted hasznos?

olaf avatar
olaf
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2001, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Könnyű, jó ár teljesítmény arány
Hátrány
Egy kis rúgócska nem ártott volna ami a fékpofákat visszahúzza
Tapasztalat
Jól működik, nem lehet zavarba hozni. Tavaly Gardán teszteltem egésznapos esőben. Működött nem volt vele gond. Jó választás volt.
Erre ajánlom
DH-sok kivételével bárkinek
Szerinted hasznos?

sztyopa avatar
sztyopa
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Könnyű, preciz kivitel, állítható betétek, szuper moduláció, komoly fékteljesítmény.
Hátrány
Eddig nem tapasztaltam.
Tapasztalat
Nekem nagyon bejött, precizen be lehet állítani rajta mindent az izlésed szerint és onnan kezdve csak élvezned kell a tárcsás feelinget. Nagyon jó, hogy mindkét betétet lehet utánállítani. Hosszabb lejtőkön sem jött zavarba, pedig 90 kg vagyok. A modulációja drótós létére is kiemelkedő.
Erre ajánlom
Mindenkinek. Talán DH-ra elkel egy nagyobb tárcsa.
Szerinted hasznos?

Vitya avatar
Vitya
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2001, csak kipróbáltam, varacskosdisznóként
Tapasztalat
Ezért az árért ilyen teljesítményt, ilyen egyszerű felépítéssel és állíthatósággal... MegaCOOL!
Szerinted hasznos?

16-30 (32 vélemény)
Rendezés
Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.