Kényelmes, gyors, példásan irányítható, fék-váltó-áttételek teljesen OK. A megmunkálás szép, a váz erős(nek tűnik), és bár nem a legdrágább komponensekből áll, de azok becsülettel teszik a dolgukat (kivéve azokat a nyomorult gumikat). Ja és gyönyörű, bár ez sznobjektív.
Mint gép kiváló. DE...
A boltból kitolva még nincs kész. Hogy az árát lent tartsák, több komponens is fájfdalmasan olcsó és bazári. A legnagyobb bosszúság forrásai a "gyári" Schwalbe Smart Sam gumik, azok szemétre való ócskaságok, 1 hónap és 3 defekt után (mind az elsőbe) mentek a szemétre.
Még új. Rég vettem utoljára kerékpárt. MIndennapos közlekedésre kerestem valamit. A cross mint koncepció tetszett meg. Szinte véletlenül vettem, ugyanis az egyéb kinézett típusokból nem tudtak a méretemben kiszolgálni, pedig nem vagyok óriás. Eddig mint gép kifogástalanul működik. Sokkal póriasabb bicókhoz voltam szokva. A fék nagyszerű (még ha van jobb is), a váltók hipp-hopp váltanak (még ha van jobb is), öreg 26-os monti után meglepő, mennyivel kezesebb, gyorsabb, pihentetőbb, irányíthatóbb, öröm vele tekerni, de a méretét azt szokni kell. Ami furcsa: menet közben zeng, mintha a vázban egy darázsfészek lenne. Gondolom a terepes gumik és a széles vázcsövek összhatása miatt van a "koncert".
És akkor:
Cserélve lettek azok a nyomorult külső gumik (páncélozottakra és szélesebbekre), a himi-humi műa pedálok (alura), a stucni (állíthatóra), a sprőd markolatok (foamra), a fapados nyereg (zselésre), és az első tárcsa (160-ról ICETECH 180-ra, mert 120 kg vagyok). Lett rá csomagtartó, és egy kis váztáska. És kb most mondom azt hogy összeállt. A jövőt tekintve még egy hosszabb teleszkópot is lehetségesnek tartok, a rettenet kijárt kátyús utak (terepnek is elmennének) miatt a meglevő 65 mm helyett 100 mm rugóúton töröm a fejem.
Város, földút, könnyű terep. Nem DH gép. De ha nem rodeózol, meg akrobatikázol vele, akkor (jó gumival) bárhova elvisz.