Cube Nature Pro trekking

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2019
    (frissítve: 2019.03.)
  • Listaár: 199.990 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK




Péter419 avatar
3 vélemény
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2020, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Kellemes, megbízható gép. Érzésre minőségi, lejjebb ásva azonban kiderülnek bizonyos dolgok...

Szuper földúton, erdőben, sárban és aszfalton egyaránt. Élvezet használni.

 

Hátrány

Vázon kívüli bowden elvezetés, relatíve gyorsan kopó gumik, ami nem Shimano csapágy,az mind cserére szorult eddig.

Tapasztalat

2020 júliusában vásároltam a gépszörnyet. Eladtam az előző bringám, és gyorsan kellett valami új. Kis túlzással a  fél Dunántúlt bejártam, és ez tűnt a legmegfelelőbbnek. Bár csak 50 es volt a  vázméret, és jómagam 184cm vagyok, jobb híján belementem az üzletbe. Talán ezért van az , hogy 100km felett már kényelmetlennek érződik.

 

Vásárlás után ahhoz tudnám hasonlítani az érzést mint egy új szerelem. Rózsaszín köd, minden szuper. Egy Kellysről váltottam a Cube-ra, 100x minőségibbnek hat(ott) felhasználói élmény szempontjából. A markolat gyárilag csavaros, nem tekeredik el, jó a csuklótámasza, bár eszméletlen módon vonzza a koszt, illetve a kötött kesztyű anyagát. Annak ellenére volt fantasztikus a hazautam, hogy fújt a szél, és néha még az eső is csepegett, Ez sem szegte kedvemet.

A bringa nálam töltött első két hónapjában inkább a földúté volt a főszerep. Kicsit megnyúztam a "bejáratás" alatt. Kb az első néhány napban egy jó nagy nyolcas került a hátuljába. De jól vizsgázott.

Az egész irományomat a fékekkel szeretném kezdeni.Nekem minden igényemet kielégítenek.. A 84kg-omhoz is untig elég a Shimano mondhatni alap hidrós tárcsaféke. Talán egyszer éreztem kevésnek a kőszegi hegyekben, mikor egy hosszabb ejtőzés után egy számomra ismeretlen útra tévedtem,ami adott táv alatt sokkalta nagyobb szintkülömbséget küzdött le mint én azt gondoltam. De túlélte, és azóta is vígan teljesít. Sík útra meg aztán pláne, még talán felesleges is. Egyetlen hátránya hogy a hátsó tárcsát olyan szerencsétlen helyre sikerült elhelyezni Cube-éknak, hogy a kerék az összes vizet oda veri fel. Lehet hogy ez más márkáknál is így van, mindenesetre ez nem túl szerencsés, hiszen ki tudja mi folyik a vízzel együtt az úton..

Telója Suntour ,63mm-en jár, néha kevésnek érződik(lekoppan), egyébként eddig még nem volt vele bajom.

Pedálja egy műanyag platform pedál. Olyan, amit a legtöbben lehajítanának első blikkre. Pedig meglepően jól fog, és kibírt nálam 2000km-t, igaz csak azért cseréltem le mert már igencsak recsegős volt a drágám.

Váltó, hajtás;a váltó pontos, precíz,a gyári lánc egyenlőre még nem ugrik, pedig nálam megtudta milyen a magyarok Istene. Maga a váltókar kis finomhangolás után jó helyre állítható. Amúgy lakásnak sem utolsó, legalább is egyik ősszel költöztek bele hernyók, szám szerint 4 albérlőm lett.

Gumik: gyárilag Schwalbe Smart Sam gumival szerelik. Nincs semmi tűzijáték, se nem extra defektálló, se nem reflexcsíkos, ellenben eszméletlen jót fog kb bármikor. 47-622 a méret, gördülési ellenállás aszfalton pici, egy jó 25km/h-tempó felett már "zizeg",  homokban, igen laza talajon azért már mászogat, de meglepően jó. Hidegben melegben, esőben (hóban kevésbé) szárazon, kavicson földúton, porban, betonon, bármikor lehet rá számítani. Egyetlen hátránya hogy kissé gyorsan kopik a közepe.Eddig egyszer kaptam defektet, akkor is egy 4x50-es facsavar csavargott el, és hát rosszkor volt rossz helyen

Nyereg: hosszabb távon(70km+) már kényelmetlen a gyári, de ez szubjektív.

 

Eddig kb csak a pozitív dolgokról beszéltem, de van néhány dolog ami kissé frusztráló.

Először is, egy olyan márka ami magát olyan image-el ruházza fel hogy igényesség, hogy lehet hogy a bowdenek, illetve a fékcsövek nem a vázban vannak elvezetve,egészen a rendeltetési helyükig? Valahogy a Kellys meg tudta oldani, és ez mind esztétikusabb, mind praktikusabb hiszen védett helyen vannak. Igaz, azt azért itt meg kell jegyeznem, hogy van egy átlátszó matrica ami a vázcső alsó részét védi a kőfelverődéstől, viszont ami véleményem szerint hasznosabb, és a Kellysen volt, itt viszont nincs az  a hátsó villán lévő matrica ami a lánc mocskától és olajától óvja meg a vázat. Ezen felül valahogy por kerülhetett a nyeregcső és a váz közé, ami egy recsegő hangot eredményezett. Ez egy alapos törléssel megoldódott.

 

2021 júniusában megtörtént ami egy kapcsolatnál általában vízválasztó: nem, nem költözött ide az anyós, inkább úgy mondanám elillant a rózsaszín köd. kb 3 héttel a garancia lejárta előtt eköszönt a  kormánycsapágyam. Nem folyt szét teljesen,csak igen nagyot kottyant. Elvittem a bringát jó hiszemmel, hogy majd gariban kicserélik. A frászt. Szerintük arra nem vonatkozik a garancia mert kopó fogyó alkatrész. Szerintem egy 200ezer ft értékű bringánál ennek nem szabadna 1 éven belül szétfolynia, főleg úgy hogy fűtött garázsban állt, és nem mostam meleg vizes nagynyomásúval. Továbbá nem hordtam időszakos szervizre a biciklit, csak így érvényes a gari. Ez valóban nem történt meg, de ilyen szervizek alatt max a kerékagyakat zsírozták volna meg, amit én magam megtettem, továbbá ebből kiindulva arra úgy sem vonatkozott volna a gari.A csapágyban egyébként bőven volt még zsír, szóval nem a kenőanyag hiányától hullott szét. Ezek után elvittem egy másik szervizbe ahogy 12ezer jó magyar forintért ki is cserélték, elvileg fél integráltra.

A másik számomra fájó pont a középcsapágy. Ez egy viszonylag friss történet. Azt tudni kell róla, hogy elviekben gondozás-mentes a cucc. 4500km sem volt a gépben mikor egy hidegebb téli bringázás alkalmával az utolsó kb 10 km ben recsegést hallottam minden erősebb pedálfordulatra. "Vagy a pedál, vagy a közepe. A közepe nem lehet, nemrég ellenőrizem , semmi lógása. A pedál sem lehet, szinte új. Na mindegy majd amelyik hamarabb szétesik, az  lesz a hunyó." Nem telt bele 3 km mikor már minden egyes pedálfordulatra reccsent. Aztán jött egy felüljáró ami megadta a kegyelemdöfést,egy óriási reccsenés, és egy kisebb szívroham formájában. Nem folyt el csak nagyot kottyant. Hazaevickéltem vele, majd szétbontottam. 4500km. Ennyit bírt egy több mint 200ezerforintos, minőséginek mondott bicó monoblokkja.Teszem hozzá a csészék amik a vázban tartották az egészet műanyagból voltak. Ezek után nem voltam túl boldog, de azóta már Shimano középrésszel van túl a bringa az 5000. kilométerén :)

UPDATE: 5700 körül szétfolyt a középcsapágy.Megint.... (ezen kívül elvesztettem a hátsó lámpám, letörött a hátsó sárvédő tartója, és lemerült az elem a computeremben, mindezt egy túra alatt...)Szétszedve láttam hogy tiszta rozsda az elvileg ipari csapágy, annak ellenére hogy nem extrém körülmények között használtam, és melegvizes mosót nem látott.
Megkérdeztem egy biciklis boltot hogy esetleg nem-e lehetett hamisítvány. A válaszuk: a Simano nem tud monoblokkot gyártani. Vegyek bele valami mást. Most rendeltem bele egy Velotechet. Kíváncsian várom milyen lesz :)

Erre ajánlom

Átlag felhasználónak mindenre is. Dh ra nem való, erre egy sárga matrica is figyelmeztet  a teló egyik szárán, de bárhol elmegy ahol egy átlag monti. Dombot mászni is egész jól lehet vele, igen nagy tartományban változtatható az áttétel.  Sőt meg merem kockáztatni az erdei ösvényen áll csak össze igazán :)

Aszfaltra is kiváló, áttétel ügyileg bőven, és a gumi is partner ebben. Bőven abszolválható vele a 28-32km/h hosszabb távon is.

Városba annyira szerintem nem való, valahogy nem adja ki a pici szűk kanyarokra, illetve néha úgy érzem túl nagy az "ejtése" a fokozatoknak, így nem olyan könnyű elindulni ha nem tudtunk visszaváltani egy megállás előtt.

Bár hosszabb csomagos túrán még nem voltam vele, bizton állíthatom hogy egy igazi multifunkciós gép. Hozza a kötelezőt amiért egy cross-trekking cross-trekking. Összességében meg vagyok vele elégedve.

Ennyiért vettem
224000 ft, tartozékokkal együtt
Mért tömeg
15000 g
Csatolt képek
Cube Nature Pro  2020 trekking
Cube Nature Pro  2020 trekking
Cube Nature Pro  2020 trekking
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Aluminium Superlite Trekking Cross duplán húzott


anyag:

Alumínium


méretek:
  • 46 cm
  • 50 cm
  • 54 cm
  • 58 cm
  • 62 cm

 
színválaszték:

Fekete-piros


villa (teló):

SR Suntour NEX HLO, 63mm


Meghajtás

hajtókar:
Shimano FC-M371,

48x36x26T, BB-UN100, 175mm, Chainguard


lánc:

KMC X9


középrész:
Shimano BB-ES25
első váltó:
Shimano Acera,

FD-T3000


hátsó váltó:
Shimano Deore,

RD-M592, 9-Speed


 
fokozatok száma:

3x9


pedál:

MTB Aluminium


Kerék

felni:

CUBE ZX20, 32H, Disc


első agy:
Shimano Tourney TX első,

HB-TX505, QR, Centerlock


hátsó agy:
Shimano Tourney TX hátsó,

FH-TX505, QR, Centerlock


külső gumi:
Schwalbe Smart Sam,

Active, 44x622


Irányítás

váltókar:
Shimano Acera,

SL-M3000 Rapidfire-Plus


kormány:

Cube Rise Trail


markolat:

CUBE Performance Grip


kormányszár:

Cube Performance 31.8 mm


kormánycsapágy:

FSA No.10, Semi-Integrated


nyereg:

Selle Royal Ariel


nyeregcső:

Cube Performance 27.2 mm


Fék

tárcsafék:

Shimano BR-MT200 hidraulikus


 
féktárcsa:

160 mm


fékkar:

Shimano BL-MT200


tömeg:

13.7 kg


 
további információk:

Cube Varioclose 31.8 mm nyeregcső bilincs


Cube logó

Cube márka bemutatás

A Cube egy német kerékpárgyár, mely bár országúti, gyermek, túra, és városi kerékpárokat is készít, főleg hegyikerékpárjairól vált ismerté. A céget 1993-ban alapította Marcus Pürner, az apja asztalosműhelyében, egy 50 m²-es területen. Mára a termelési terület 20.000 m²-re nőtt, és 33, főként európai országban kaphatóak a gyár kerékpárjai, de még mindig a németországi Waldershof-ban folyik a gyártás.

A cég hitvallása szerint közönséges kerékpárokat gyártani nem a Cube stílusa. A bringák tervezését az elhivatottság, és a versenysportban, valamint a tesztpilóták által szerzett tapasztalat motiválja. Törekszenek arra, hogy a felhasználási módnak és a felhasználói célcsoportnak leginkább megfelelő geometriát, alkatrészeket, és részletmegoldásokat alkalmazzák. A prototípusokat laborban és élesben egyaránt kemény próbatételnek vetik alá, mielőtt a boltokba kerülnének.

A Cube több versenycsapatot is támogat, többek közt Bike Junior Team-et. A csapatban részt vevő fiatalokat nem csak a versenyekre készítik fel, és viszik el őket, hanem minden evvel járó oktatásban is részesítik őket, kezdve a szponzorokkal való kommunikáción, a közösségi szerepléseken át a fotózásokon való viselkedésig. Ezen kívül nagy hangsúlyt fektetnek a doppingmentes sportszemlélet kialakítására, és az eszerint gondolkodó utánpótlás kinevelésére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Cube Nature Pro termékkel kapcsolatban: