Vélhetően gyári állapotban kaptam meg, a kereskedő nemigen nyúlt hozzá. A kerékcsapágyak, kormánycsapágy megfelelően be voltak állítva. Az első féket kicsit, a hátsót kicsit többet kellett állítani, azóta megfelelően működnek. A hátsó váltó rövid beállítás (a Shimano leírása alapján) után hangtalanul, gyorsan végzi a dolgát. Az első váltó gyári beállításához nem kellett hozzányúlni.
A 2011-es modellt kaptam a 2012-es festéssel. Mindkét évjáratból a jobbik rész érkezett. A fékkarok esztétikai értéke kicsit alacsonyabb a bringa többi alkatrészénél tapasztaltaknál - ám ez a használati értéket nem befolyásolja.
Kötelező tartozékok közül csak egy hátsó (nyeregre akasztott) piros prizma jár (hja meg a két fék). Előre szereltek egy fehér prizmát az Alboin 200 CRS-re.
A nyereg szép, sportos formájú, de kissé kényelmetlen. A teleszkóp nem lockolható, igaz cserébe nem is nagyon mozog. A nyeregbilincs és a gyorsszár kicsit félre volt csúszva, szorult, meg kellett igazítani.
A mellékelt használati utasítás semmit sem ér, műszaki tartalma, karbantartással kapcsolatos tartalma nagy nulla.
A 175 cm-es magasságomhoz az 52-es váz talán egy picit nagy.
A Rubena v69 gumik reflexcsíkkal esztétikusak, megfelelőek száraz úton.
Nagyon tetszik az egész!
szerkesztve 300 km megtétele után:
100 km után a hátsó agy felől kattogást hallottam. Szétszedtem, összeraktam, úgy tűnik elmúlt.
Az ülést le kellett cserélni, mert meguntam a szenvedést vele. Szép meg cool, de 20 km feletti tekerések után 3 nap fenékpihentetést kellett tartanom.
A hátsó fékben az egyik rugófeszítő csavar menete elszállt.
A teleszkóp műszerolajas kezelés hatására megtáltosodott. Szépen kimozogja a városi úthibákat, de mégsem ringatózok a sima úton, ill. emelkedőn felfelé a nyeregből kiállva.
Az új nyereggel már könnyeb terepet is be lehet vállani, hihetetlen mennyit számít.
Továbbra is nagyon elégedett vagyok a bringával az apróságok ellenére.
szerkesztve 2500 km után:
Minden OK, ezek az alapvetően belépő kategóriás alkatrészek teljesen jól bírják a szolid, városi igénybevételt. Váltó hibátlan, gumik bírják, agyakat évente meg kell igazítani.
Hátsó féket lecseréltem egy alap Shimanora egy kisebb koccanás folyományaként. Ég és föld a különbség a gyárihoz képest.
A teleszkóp megszűnt működni. Optikai tuningként értelmezhető legfeljebb, ha nagyon jóindulatú akarok lenni.
Láncot lecseréltem a nyúlás miatt. Érdekes, hogy a gyári KMC 118 szemes(és ez szükséges is a tökéletes működéshez), én a kereskedelemben csak 116-os láncot találtam.
szerkesztve 4500 km után:
Az első Rubena gumi oldalfala kirepedt, kuka. Nem igazán értem mitől, gyanítom a hátsónak sincs már sok, pedig kopás kevés rajta. Defekt 0 eddig a hátsón, az első összeszedte mindig a szemetet.
Az első féket szintén lecseréltem egy alap Shimanora, meguntam a gyárival a kínlódást.
Elkezdtem erdőben is használgatni, oda néha az áttétel kevés, de elvagyunk.
Minimális karbantartással szépen bírja a bicikli.