A képek utólagos feltöltése hátrányosan érintette a hozzászólás tartalmát.
Szóval:
Monoblokk kattogni kezdett kb. 500 kilométer után. Szerencsére csak zsírhiányra derült fény. A hátsó kerék négy küllője is kilazult ekkora, pici nyolcast előidézve. Sajnos 105 kiló vagyok és 179 cm magas. Ritkán, de cicergést is hallottam már a kormány felöl, bár ez nem zavar amíg semmi egyebet nem érezni. A váltó rendszer nekem nagyon pontosnak és gyorsnak tűnik, ráadásul csak egyszer követelt eddig némi után állítást az 1000 km alatt, igaz most már ráfér némi tisztogatás és állítgatás, de csak a hajtókar tárcsáinál (elől) érezni némi bizonytalanságot. Természetesen a rendszerben csak a hátsó tud felfele három sebességet is, a többi irány egyesével, de ez megfelel egy átlagos igénynek. A nyeregcső bizonyult a legalkalmatlanabbnak. Biztos, hogy egy 70 kilós biciklistával nem lett volna gondja. A lényeg, hogy a pálca bilincs vékony acéllemezekből készül. Ez túl rugalmas a súlyomhoz, így a nyereg előbb-utóbb hátra csúszott. Ezt egy SPYRAL két csavaros nyeregcsővel küszöböltem ki. Igaz, az off-set picit hiányzik. Viszont "csak" 4800 forintom bánta.
Cseréjét tervezem:
- a monoblokknak egy jobb fémkupakosra
- az első teleszkópos villának (CR8 V3), egy hidraulikus speed lock-out változatúra (min. CR9), amit menet közben is lockolhatok. Még remote változat sem szükséges mert elérem a villaszárat. Az 50 mm rugóút még közepesen (no nem a Grand Canyonra gondolok) egyenetlen terepen is jól csillapít. Az olajfoltból arra következtetek, hogy kimozogja legalább azt az 50-et. A cserénél nyilván ezen is lehet javítani.
- talán a pedál és a nyereg, bár ezek jól szuperálnak jelenleg
Igazság szerint értelmes lenne elkoptatni a fenti alkatrészeket valamennyire, hogy ne legyek a pénzem ellensége.
A bicaj geometriáját nagyon kedvelem (58-as) Pont ilyesmire vágytam, ami már elég sportos, de nem országúti (az igazság az, hogy most már országútira is vágyom, kos kormánnyal). Nekem jó alap a váz, a többit pedig szép lassan fejleszthetem, bár így is elég jó és hatékony kerékpár. Az egyenes kormány is kényelmes a markolattal együtt három órán át tartó tekerések alatt is. A fentiek mérlegeléséhez hozzátartozik, hogy az előző bicajom egy Csepel Landrider volt 3x7-es Tourny váltóval és merev villával. Viszont vásárlás előtt jó pár Merida Crossway-t kipróbáltam, bérbicikliként. Aztán egy trekking KTM-et Bécsben és egy MTB Genesis-t a Tátrában. No meg a feleségem Chayenne MTB-jét rendszeresen korábban is. A bérbiciklik általában nem hozzák azt a színvonalat, amit egy gazdával rendelkező társaik.
Frissítés 2014.07.14.: Két küllőm eltört a Velence-tavi nyaralás alatt. Érthető módon így nyolcas is van a hátsóba. Az órám 1400 kilométer felett jár, de a valós meghaladja az 1800-at. Nem igazán rovom fel a biciklinek, tekintettel a súlyomra. Mindenesetre, a cserés dolgok listáján előkelő helyre ugrott az átküllőzés. A Schwalbe CX gumikon is látszik a kopás, főleg a hátsón. De azért még kb. ennyit kibír.
FRISSÍTÉS 2014.09.04.: A hátsó kerék átfűzetve DT Swiss 2-es küllőkkel, kb. 2000 kilométernél. Monoblokk csere kb 2200 km-nél. Megint egy picit kattogni kezdett, és nem akartam vacakolni, főleg, hogy egy Schimano alig került 3000 forintnál többe (talán az UN 26-os, de nem néztem meg a dobozát jól, amikor a szerelőm mutatta.) A gyári gagyi. Már az is csoda, hogy ennyit kibírt a súlyom alatt.
Eddigi költések körülbelüli összege.
Felszerelések, amelyek függetlenek a biciklitől:
Lámpa előre, 4500.-
Lámpa hátra, 5000.- Tudom, h.lyeség volt Cateye-t venni pont hátra, de ezen akadt meg a kezem. Egyébként, a Selle Royalosoknak, akik most tervezik a biciklivételt, ajánlom az SCS rendszerű nyeregklipszes lámpákat.
Csengő: 1500.-
Sárhányó: 11000.- Kissé drága SKS, de nekem tetszett, pedig műanyag. Látszik, hogy miért is ennyi.
Üléscsőre rögzíthető csomagtartóval egybeépített táska: 15000.- Intersport
Váztáska: 6000.- Drágább, de szép.
Km óra: 5000.- Intersport, Cytec vezeték nélküli. Olcsó, de legalább vacak!
Nyereg: 16000.- Ezt még ide vettem, mivel sem nem volt kötelező cserélni, sem nem kell ilyen drágát venni, hogy egy kényelmesebb nyerget találjon az ember.
Összesen: kb. 64000.-
Biciklihez köthető cserék, azaz az eredetiek ne voltak a helyzet magaslatán:
Küllőzés: 4000.- (az osztrákot nem veszem bele, bár tehetném)
Pedál: 7500.- Ebből sem kell ilyen drágát venni, de itt rögtön látszott a boltban az árkülönbség előnye.
Nyeregcső: 4500.-
Monoblokk: 3500.-
Voltak még beállítások, kenések (pl. villa), munkadíjak, de ezek árait nem tudnám pontosan külön bontani és nem is voltak drágák, főleg az osztrákkal összevetve, de abszolúte is.
Összesen: kb. 19500.-