- Alumínium váz, így relatíve könnyű.
- A váltók csendben és gyorsan teszik a dolgukat.
- A fékek erősek, jól adagolhatók, esőben is bármikor meg tudtam állni.
- A Crossway TFS 400 V nagyon masszív, így akár egy hosszabb csomagos túrát is kibírna, bár ezt még nem volt szerencsém kipróbálni.
- Hosszabb, 200-300 km-es túrák is minden gond nélkül teljesíthetők vele.
- A teleszkóp lezárható, így jó minőségű úton és mászásnál nem kell még a teleszkópot is "pumpálni".
- A markolat bár kényelmes, de elforog a kormányon, így nem annyira lehet kiélvezni az ergonómikusság nyújtotta előnyöket.
- A gyári hátsó gumival az első 4000 km alatt 6 defektet kaptam, ami egy kicsit idegesítő volt, szezon végén megcseréltem a kopás miatt az első és hátsó gumikat, az azóta eltelt 1500 km alatt nem volt defekt.
- A matt fekete festésen minden kosz meglátszik.
- A teleszkóp csak kb. a fele utat mozogja ki, bár ez inkább az én pehelysúlyomnak köszönhető, mint a teleszkópnak.
1,5 év alatt több, mint 5000 km-t tekertem vele, ez alatt 6 defekt, és 1 lánccsere történt.
A bicikli nagyon masszív, olyan dolgokat bírt ki, amit elsőre nem gondoltam volna (pl: Dobogókőről lefelé olyan 40 körül blokkoló hátsó kerékkel, keresztben csúsztam be egy hajtűkanyarba, a kerékben akkora 8-as lett, hogy kiakasztott hátsó fékkel mentem haza, de könnyen ki lehetett centírozni).
A gyári gumikat nagyon könnyen, leeresztett állapotban kézzel le lehet szedni, ezért a defektszerelés elég könnyű.
A 3×9 sebesség eddig mindenhova elég volt.
A vásárlásnál cseréltem az eredeti hajlított kormányt a Merida Crossway TFS 400 V-n egyenesre, erre könnyebb felszerelni a lámpát, és a km órát, meg ezzel jobban is tetszik.
A gumik normál használat alatt szerintem olyan 7-8000 km-t bírnak, de ez csak később fog kiderülni.
A felniken volt némi forgács, ami beleragadt a fékpofákba és fékezéskor elég érdekes hangja van, de a fékezést nem befolyásolja, így ha valaki ilyen kerékpárt vásárol újan, szerintem érdemesebb az első pár száz km-t valami olcsóbb fékpofákkal megtenni, amíg lekopnak a forgácsok.
Hosszabb, akár csomagos túrákra, városi közlekedésre, de a gyenge terepet is gond nélkül bírja.