Merida Crossway TFS 500-V trekking

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2011
    (frissítve: 2011.04.)
  • Listaár: 200.000 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

Zsurmi avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Gyönyörű matt fekete-ezüst szinek (akinek ez tetszik).
  • Csak úgy hasít ez a Merida trekking.
  • Lockolható teleszkóp, aszfalton előnyös
  • Négyszög-es középcsapágy, alkatrészenként cserélhető.
  • Állítható stucni (szabadon állítható).
  • Rugós nyereg (kényelmes).
  • A váltó nagyon finom, Mega9-es.
  • 2 kulacstartó hely.
  • Csomagtartó, pálcás sárvédő szerelhető rá (a teleszkópra is!).
  • Széles áttételi tartomány.
  • Avid fékkarok (könnyű és jó).
  • Kitámasztó adapter a bal-hátsó papucson.
Hátrány
  • Nem pont úgy néz ki, mint a gyári sajtó fotón, de szebb!
  • A markolat, nyeregcső-bilincs, hajtókar és a külsők nem olyanok, mint a fotón.
  • A felsőcső alján elvezetett fékbovden miatt cipelni fájdalmas élmény. Társasházban lakók hátrányban (lakásban KELL tartani).
  • Hajlított kormány miatt kevés hely a kiegészítőknek, túratáskának és lámpának egyszerre.
  • A láncon nincs patentszem, sőt csak 1 szemnél lehet levenni. Többszöri levétel után tuti láncszakadás.
  • Állítható stucni (nem zúzásra).
  • Rugós nyereg (oldalsó terhelést nem szereti).
  • Vastag stucni (nem lehet rá adaptereket tenni).
  • Drága a Crossway TFS 500-V és félteni kell.
  • Ehhez sem adnak prizmát.

Ápdét:

  • A rugós nyeregcső szar. Színben passzoló fixre cserélni szinte lehetetlen (nem lehet kapni, mert más a divat). A boltban még talán lehet, ha van ott egy másik fajta Merida, passzoló színben.
  •  
Tapasztalat
  • Alapvetően MTB alkatrészek vannak rajta.
  • A pedál használható, de gagyi.
  • A Merida saját márkás cuccainak egy része jó (nyereg, kormány), de mások nem (külső).
  • Tárcsafék konzolok vannak, ha fejleszteni akarod.

 A kisebb hátrányok ellenére elégedett vagyok vele.

Erre ajánlom
Akinek elsősorban túrára, de néha egy kis hegyi-kerékpározáshoz kell egy komfortos bicikli.
Ennyiért vettem
162000
Csatolt képek
Merida Crossway TFS 500-V  2008 trekking
13 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

lasali avatar
15 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Előny

2007 es bordó színû van meg nekem azt tisztázzuk elõször.

Majdnem országuti, majdnem monti.

A Crossway TFS 500-V váz viszonylag jó geometriájú, kicsit elõl van a hajtómû szal a nyerget eléggé elõre kell tolni és viszonylag rövid a felsõ csõ, mert nekem 120 as kormány szárral az 52 es se olyan nagy, míg az országuti 905 ös váznál a 90 es kormányszárral is nagyon hosszú a bringa. Merev, álló helyzetbe megfékezve ha beletaposunk a pedálba (én így szoktam tesztelni), akkor látható hogy az alsócsõnél elkezd hajolni a váz, majd durvább megdõlést szinte egészen hátul a láncvilla végén láthatunk, a merida 905 ös váza kicsit merevebb ennél, dehát az már HFS szint, ez meg csak TFS szal jóez így még bõven, 28 as kerekekkel szerintem elnyûhetetlen. Fejcsõnél alul kivastagodik, alulról mint minden hasonló kormány csapágy kicsit felázik a mûanyag "tömítés" ellenére szal nálam 3400 km megtétele után már kicsit be van maródva az alsó kónusz, de amúgy nagyon jó a kormány csapágy az országuti merida vázakban lévõkhöz képest. Festés igényes és szép néhány helyen kis dudorok fellelhetõek de nem számottevõ, viszont ha valamivel lekoppintod akkor szép kis foltba lepattan a festék (lánc villa védõ KÖTELEZÕ) 28 as kerék és a fejcsõ dõlése miatt kicsit nehezen fordul, vasuti átkelõknél ahol van körbevezetõ a járdán ott lehetetlen nekem kipatentolás nélkül átmenni.

Avid fékekkel van szerelve a Crossway TFS 500-V, iszonyatosan jók, pontos, merev, nagyon finoman mûködik, fék karok eszméletlen jók, és könnyûek is, szerintem a deore-t alázza... nekem 2000km nél elkoptak a fékpofák, ajánlatos hozzá olyat venni amibe cserélhetõ a fék gumi, aztán kb 2400 ft ért kapsz hozzá XTR fékgumit ami 100% os. (Elõttem szóló írta minusz nak hogy hátrány az avid fékkar mert ha törik akkor drága cserélni, ez Nem igaz, láttam neten 2 ezer forintért ilyen fék kart... másik hogy estem már párat de nem lett baja a fék karoknak soha)

Kerekek deore aggyal vannak és Alex felnivel, Mindegyik tökéletes, strapabíró, nem kerülgetem ezzel a kártyukat soha, meg bunny hopozok össze vissza, terepre is ki szoktam vele menni, földúton 30kmh val stb.. és semmi baja, elsõ 350 km után a hátsót centírozni kellett, azóta nem kellett hozzányúlni jelenleg 3600km nél jár az óra. Gyári fûzés is nagyon jó, nagyon erõsre vannak húzva a küllõk.

Amit viszont meg kell tenni, hogy az agyakat be kell állítani. Gyárilag sajnos ezt nem végzik el a shimano nál jól, darálnak az agyak gyárilag és valami kõ kemény ragadós zsír van benne ami nem sokat ér, (Shimano WH R550 es kerékszethez is írtam be tesztet ott olvashattok bõvebben hogy hogy állítsátok be) ráadásul az enyémnél a hátsó agyba a jobb oldalon a tömítés be volt hajtva és sajnos el is szakadt... malájok szerelik össze az összes shimano cuccot sajnos ennyit tudnak... Amúgy meg ha beállítod jól raksz bele zsírt még, nem kell drága jó a mol-os lzs 2 ep is, akkor szinte "örök életûek" ezek az agyak nulla gördülési ellenálással.

Váltókarok sima deore-k szerintem tökéletesek, hátsó váltó XT, kicsit fölöslegesnek érzem de jól mutat, elsõ deore, ezzel annyi problémám van hogy most XT hajtómûvet szereltem a bringába és a legkisebb áttételen eléri a láncvezetõt a lánc, nem megy jobban be a láncvezetõ akármit csinálsz vele... de nem vészes probléma.

A teleszkóp egy jobb minõségû sima rugós SunTour, jól néz ki nem az a hajlogatott aljú gagyi trekking villa, Jó mert az én 62 kilós testsúlyomhoz is ki lehet könnyíteni így szépen simítja az utat, viszont semennyire se tolerálja a pedálozás miatt fellépõ lefelé nyomó erõt így sajna nagyon elnyeli a befektetett erõnket fõleg nyeregbõl kiállva. Szerencsére ott van rajta a lock out kapcsoló amit éjjel nappal kapcsolgatok, sajna nem lehet kormányról...

Húztam a belcsúszó szárra egy gyors bilincset megnézni mennyit mozog, 53mm ig tolta fel a tömítés, 63 a gyárilag megadott úgy emlékszem, annyira nem is rossz! Talán még mehet feljebb is ha durvábbat kap...

A tömítése is jó, spirál rugó szorítja, fel lehet húzni ki lehet tisztítani, ajánlom hogy a tömítés alá nyomjunk egy kis WD40 et vagy sima mûszer olajat, egybõl jobban fog mozogni a beszúszórszár.

Aztán szõrös szivûebben, amit egy SR tõl ne is várjunk el: A becsúszórszárnál ahogy becsatlakozik ott erõsen hajlik a teleszkóp (megtörik) szerintem ne nagyon gyilkoljuk mert nem az a kategória, lock out ba kapcsolva egy pár mm ert még mozog a teló, ha egy kemény kis döccre rámegyünk nagy sebességgel akkor azt a pár mm et egybõl felugroja majd visszakoccan a teló, kicsit félelmetes. Télen pedig kicsit belassul az egész, bekeményedik.

LX láncal adják, ami szerintem egy eléggé gyönge dolog, ráadásul gyárilag nekem úgy rakták össze a tüskével hogy ahogy egy kis vizet kapott beállt az a szem és lehetett is kinyomni belõle... de ha nem tartjuk annyira karban akkor egy ilyen 9 es lánc 1000 km tõl is megnyúlik, én most Dura Ace láncal használom, sram patenteszemmel karöltve, így könnyen szerelhetõ tisztítható. (ajánlom a kmc új láncát is, olcsóbb mint a dura ace és alapból van hozzá patent szem!)

A fogas sor egy HG50 es olcsó cucc, eléggé tartósnak bizonyul, váltás könnyítõ (HG) részek is jól ki vannak rajta dolgozva, de sajna súlyba nem a legjobb.

Hátrány

A legelsõ, a nyeregcsõ, egy teleszkópos gagyi van benne, szerintem el se hozzátok vele a boltból a gépet mert használhatatlan vele, ráadásul az izületeket is tönkreteszi, semmit nem tompít a rázkódásból, kátyukra rá se reagál ha meg valami huplira rámész akkor meg fel le ing, a térded meg sz*rrá megy (meg azé' van a lábad hogy azzal kirugózd ha ráz a bringa hátulja) xmission nyeregcsövet kérj bele elvileg nem kell ráfizetni se, és könyû, jól beálíltható a nyereg dõlése is profi cucc "ingyé"

A nyereg a második áldozat, puha gagyi, nagymamának adjátok oda. Nem lehet vele teljesítmény orientáltan menni, bringás gatyával értelmetlen ilyen nyerget használni. Én raktam rá egy selle italia olcsóbb nyerget, az SLR amit elõször vettem rá az most az országutimon van :D

Én alapból úgy vettem a Merida Crossway TFS 500-V bringát hogy a kormány szárat és a kormányt xmission pro ra cseréltettem, alig drágább cucc de sokkal könyebb és szerintem jobb az egyenes kormány, meg szebbek mint a comp, ja meg kértem rá kormány szarvat, tudom ajánlani, unalmas egyenesekbe jobb azt fogni mint a markolatot.

Alapból adnak hozzá valami alu pedált, amit én egybõl SPD re cseréltem, de szerintem egy ilyen kategóriájú bringánál alap hogy nem sima pedállal használod már. Amúgy az az alu pedál elég gagyi cucc, úgy darál benne a csapágy mint a rettenet.

Hajtómûve az egy M443 es octalinkes cucc trekking áttétellel (26-36-48) Szinte csak a közepén használja az ember, 48 assal izmozni kell picit. 26 meg mindenhova elég olyan emelkedõre is ahol a 28 as kerekek miatt hátradõlnél. Nekem kicsit az országuti után széles (qfaktor), de másik hajtómûvel se lesz sokkal keskenyebb (integráltal) Magába tûrhetõ ez az alkatrész, octalink miatt elég merev, mono blokk tartós, bár nekem egyszer beázot egy kicsit akkor érdekes hangok jöttek belõle de megjavult... ha cserélni kell nem nagy kunszt 2 ezer ft egy ilyen ES25 ös. (szedjétek ki belõle amikor megveszitek a bringát és a középrész menetét zsirozzátok be, nehogy összerohadjon mert pár év után lehet nem tudjátok kiszedni, vagy emlékeztessétek rá a szervizest aki összerakja) Hajtókar az a régi deore mutánsa.

Én most raktam be egy XT hajtómûvet. Ez nagyon merev, én meg se tudom hajlítani, csak a vázon lehet hajlást látni, csapágya sokkal patentebb mint a mono blokk és jobban is megy vele a bringa, nem olcsó alkatrész és nehéz is beszerezni itthon trekking áttétellel, bike24.com ot tudom ajánlani ott fele annyi mint nálunk...

Igazi hátránya a bringának az hogy nehéz és sajnos nem is lehet rajta könnyíteni (maga a kerékszett nehéz de nem éri meg lecserélni országutira mert akkor meg értelmét veszti a bringa, a telót szintén nem érdemes kivenni, tele rakhatod karbon kiegészítõkkel amivel csak pár grammot nyersz szóval ennyi...) kb 13 kiló körül van aki alá mondja az hazudik, így sajnos egy országutihoz képest jóval lassabban gyorsul.

Alapból valami terepesebb mintázatú maxxis gumi volt rajta, én azt lecseréltettem schwalbe maraton racer re, 35 mm esre, ezt tudom rá ajánlani, 2. legkönyebb trekking gumi, nagyon jól tapad, minõségi abroncs, árán is meglátszik sajna, üveg ellen nem véd (tapasztalat), tüske ellen igen, 35mm pedig pont stimmel a bringa felhasználásához. Sáros vizes földön viszont nagyon csúszik ez a gumi de azért el lehet vele evickélni.

Ha nem nagy probléma a +30 ezer ft és nem baj a szín választék probléma akkor talán érdemesebb a TFS 800 asra gyûjteni, kicsit jobbak az alkatrészek pl LX hajtómû van benne, de ügyesen késõbb 30 ból talán kihozható az alakrészek fejlesztése is.

Tapasztalat

Most van benne 3600 km, tökéletes, nagyon szeretem, nekem nagyon tetszik, szerintem az összes trekking közül ez néz ki a legjobban, és ár-érték arányba se rossz ez a Merida trekking.

Vannak hátrányai bõven amiket leírtam de egyiktõl se kell megilyedni annyira, fõleg ha nem bringázol komolyabban.

Van egy felsõkategóriás országutim is, ami sokkal jobban megy ehez képest, de ugyan úgy használom még ezt a bringát is mellette, ha épp nem edzés vagy verseny szempontjából bringázok.

Erre ajánlom
Ha nem versenyzel országutival akkor szerintem nem érdemes országutit venni, mert egy ilyen crossway hez képest sokkal kényelmetlenebb, kezelhetetlenebb, nincs akkora biztonság érzeted és nem éri meg az a plusz sebesség ezek miatt a dolgok miatt. Az viszont igaz hogy egy országutival jobban lehet pörgetni, edzeni, jobban ki tudod magadat hajtani de ez szintén csak az országuti versenyzõknek szól.

Ha nincs olyan terep a környéken amire fontos lenne a monti, vagy nem mész olyan terepre, vagy nem sokat terepezel akkor ez sokkal jobb választás mint egy monti, sokkal jobban megy mûúton.

Túrázni is tökéletes, csomagtartó, sárhányó felmegy rá.

Ennyiért vettem
170000
43 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Crossway TFS-V


anyag:

6061 Alumínium


méretek:

Férfi:

  • 46 cm
  • 48 cm
  • 52 cm
  • 55 cm
  • 58 cm
  • 61 cm

Női:

  • 46 cm

 
színválaszték:

Fehér-kék


villa (teló):

Suntour NEX4610-HLO 63 mm, lockout


Meghajtás

hajtókar:
Shimano Deore,

48-36-26


fogaskoszorú:
Shimano CS-HG50 (Deore, Sora, Claris),

CS-HG50, 9S, 11-32


középrész:
Shimano Deore
első váltó:
Shimano Deore
hátsó váltó:
Shimano Deore
 
fokozatok száma:

3x9


pedál:

XC alukeretes


Kerék

felni:

Cross Pro V


első agy:
Shimano Alivio első,

HB-M430


hátsó agy:
Shimano Alivio hátsó,

FH-M430


külső gumi:

Merida Speed Lite 40


Irányítás

váltókar:
Shimano Deore
kormány:

XM Comp Alloy R30, 600 mm


markolat:

Crossway Ergo


kormányszár:

XM A-Head, állítható


kormánycsapágy:

Conoid


nyereg:

XM Cross Sport


nyeregcső:

One D 27,2 mm, rugós


Fék

fékkar:

Avid Single Digit 5


tömeg:

12,2 kg (48 cm)


Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Crossway TFS 500-V termékkel kapcsolatban: