- Gyönyörű matt fekete-ezüst szinek (akinek ez tetszik).
- Csak úgy hasít ez a Merida trekking.
- Lockolható teleszkóp, aszfalton előnyös
- Négyszög-es középcsapágy, alkatrészenként cserélhető.
- Állítható stucni (szabadon állítható).
- Rugós nyereg (kényelmes).
- A váltó nagyon finom, Mega9-es.
- 2 kulacstartó hely.
- Csomagtartó, pálcás sárvédő szerelhető rá (a teleszkópra is!).
- Széles áttételi tartomány.
- Avid fékkarok (könnyű és jó).
- Kitámasztó adapter a bal-hátsó papucson.
- Nem pont úgy néz ki, mint a gyári sajtó fotón, de szebb!
- A markolat, nyeregcső-bilincs, hajtókar és a külsők nem olyanok, mint a fotón.
- A felsőcső alján elvezetett fékbovden miatt cipelni fájdalmas élmény. Társasházban lakók hátrányban (lakásban KELL tartani).
- Hajlított kormány miatt kevés hely a kiegészítőknek, túratáskának és lámpának egyszerre.
- A láncon nincs patentszem, sőt csak 1 szemnél lehet levenni. Többszöri levétel után tuti láncszakadás.
- Állítható stucni (nem zúzásra).
- Rugós nyereg (oldalsó terhelést nem szereti).
- Vastag stucni (nem lehet rá adaptereket tenni).
- Drága a Crossway TFS 500-V és félteni kell.
- Ehhez sem adnak prizmát.
Ápdét:
- A rugós nyeregcső szar. Színben passzoló fixre cserélni szinte lehetetlen (nem lehet kapni, mert más a divat). A boltban még talán lehet, ha van ott egy másik fajta Merida, passzoló színben.
- Alapvetően MTB alkatrészek vannak rajta.
- A pedál használható, de gagyi.
- A Merida saját márkás cuccainak egy része jó (nyereg, kormány), de mások nem (külső).
- Tárcsafék konzolok vannak, ha fejleszteni akarod.
A kisebb hátrányok ellenére elégedett vagyok vele.

