Csepel Camping városi/cruiser/fitnesz

21 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.9]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.10.)
  • Listaár: 58.200 Ft - 76.300 Ft

HASONLÓ városi/cruiser/fitnesz TERMÉKEK



1-15 (21 vélemény)
Rendezés

István363 avatar
1 vélemény
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Pici,retro, kis helyeken elférsz vele jól terelhető..kontrás ugyhogy lehet vele keresztbe menni is..sok ember megmosolyogja..mindig megnéznek vele..Jól hasznalható szinte majdnem mindenre és elég robosztus..olcsón hozzájutsz és nem kér sokat sőt még annyit sem..Jó tuning alap igényes forma..Egyszóval fasza kis ketyere :D

Hátrány

Vannak gyenge pontjai..Pl: hajtás,kormányszár felnik visszatérő probléma volt persze mint mindenre erre is volt megoldás..hegesztett stucni erősitett kormányszárral,Monoblokk négyszöges hajtás és erősebb felnik és már sokkal biztonsagosabban lehetett vele veretni anélkul hogy féltünk volna mikor esik szét :D Enyém merev vázas volt összecsukhatósoknál folyton a csapszeg szétesése volt a divat..ami viszont mind2 változat gyenge pontja volt az a hátsó villa ott vagy erősítesz vagy remeled hogy nem reped el :D

Tapasztalat

Hát a kempo nekem igen nagy meghatározó dolog volt és az is marad az életemben.Kemping volt az első bringám is azzal tanultam az alapokat..és mai napig is csak egy kempingem van! Rengeteg élmény ,gyakorlás,sok esés,baromkodások...évekig mindenhol keresztbe mentem vele osztottam a látványt jó volt minden..aztán amikor az ember idősebb lesz lesznek sajnos fontosabb dolgok is ennél de ettől függetlenül visszatérés lesz mindig és soha nem hagyjuk abba :D

Erre ajánlom

Tanuló Bringának is nagyon jó..Bárkinek aki egyszer megszereti ugy is megtartja és nem akar másikat :D Tuningra és normális kereteken belül szinte mindenre de csak ésszel :D ez is meg tud dögleni :D

Ennyiért vettem
Egy tábla Milkáért első kerék nélkül..
Csatolt képek
8 olvasó 63%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

N.I.C.C. avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Nagyon kényelmes, és hasznos társ a mindennapokban!

Olcsón fenntartható! 

Rendkívül jó!

Bármire felhasználható!

Pl.: tricikli építésre, Bmx- helyett , városi közlekedésre, tuningra, restaurálásra. ;) 

A vonaton magunkkal vihetjük plusz költség nélkül!

Van belőle összecsukható, és merev vázú! (kinek mire kell?! ) :D

Hátrány

A campingnek vannak gyenge pontjai, BEZONY ÁM!!!

Ha valaki nem elég alaposan újítja fel az öreg vasat, az előbb utóbb megbosszúlja önmagát, lásd a 3. képen. Igen ez el tud törni!  a merev váznál a fő cső és az üléscső közötti rész a leggyengébb pont. Na de hogy az összehajtható társairól is szó essen ez sem egy leányálom, Ugyanis itt is meg van az átok, ez pedig nem más mint a zárszerkezet. A zárban a csapszeg egy nagyobb patkánál képes elroppanni, ami az összehúzó csavart is képes elszakítani. Tehát csak óvatosan! :D Én megjártam már a poklot vele ;)

egyéb kalibrációs problémák:

Hajtómű: 

Az eredeti középrész képes magát megadni, ha a kerékpárt nem rendeltetésszerűen használjuk. lásd Bmx - ebben az esetben 2 hét alatt el lehet pusztítani a hajtőművet.

Erre ajánlom a mono blokkosítást, vagy a barbárabb, ugyanakkor megbízható csapágy behegesztős módszert, mindkettő nagyon jól működik, de ha már szerelhetőség, akkor a monoblokk az ajánlott megoldás. 

Persze ha kultúráltan használjuk akkor ezek a problémák nem jönnek elő!

Kormánymű:

Az ilyen öreg vasaknak szokásuk, hogy kikopnak az alkatrészeik, ebben nem kivétel a kormánymű sem. Ha el van kopva szeret mocorogni a kormány , valamint a kormányszár a villában. Ám ha nincs lestrapálva, akkor ezek a tünetek nem jönnek elő.

Persze lehet ezeket is orvosolni : a modernebb kormányszár imbusz csavaros így nem állítható csak úgy így kisebb az esélye az idő előtti elkopásnak. viszont ha mákod van és remek az eredeti bakelit csavaros rendszer akkor nincs probléma.

Sárvédő:

Na jó ez egy evidens kérdés. kinek mi? az eredetí króm, vagy az után gyártott fekete.

Lánc:

Egy biztos tipp! NE AKARJ A LÁNCON SPÓROLNI! MERT NAGYON MEGJÁRHATOD!!!

Ha minden részletre oda figyelsz, és nem sajnálsz rá fordítani a Camping-edre egy kis időt és némi pénzt szép és megbízható társra találsz benne ! :D

Tapasztalat

Szóval... 

A kezeim között megfordult már egy jó pár kemping, szám szerint 5.

1.- Merev - Ebből egy teljesen elpusztult (Váz törésben szenvedett, de újra fog éledni egy teljesen új alakban )

2.- Öszecsukható - elroppant csapszeg (pótolható 8mm átmérőjű 10.9 es csavarral , lehetőleg sima felszínűvel )

3.- Merev - Bmx -esítésen esett át, működött... de ú is űj életet fog kezdeni egy új alakban (részletek, ha elkészül az ördögi terv ) :D

4.- Összecsukható ( legújabb szerzeményem ) De erre már tényleg vigyáznom kell ;) 

5.-  Merev - Anyukámtól örökölt restaurálásra szánt vas :3

Na de a "Rizsán" túl, ha az ember nem barbárként bánik a szocializmus kerékpárjának ékkövével , akkor nem lesznek problémái. DE ha ellenben gyilkolja őt, akkor ráfázik!!! ;)

Erre ajánlom

Mindenre! Legyen az BMX potlék, tuning, restaurálá, vagy egyedi ötletek megvalósítása! 

Én részemről a 80'-as évekbeliket ajánlom, mert ezek hihetetlenül strapabíróak! ( Tapasztalatból írom!)

SOKOLDALÚ KIS JÓSZÁG! :D

Frissités!, Ha újabb dolgokat tapasztalok / fedezek fel. ;)

Bármi kérdésed van nyugodtan írj, segítek :D

Írta: N.I.C.C. - "A Campingekkel suttogó!"

 

Ennyiért vettem
Rengetegbe fájt már ez nekem ;)
Mért tömeg
14000 g
Csatolt képek
Csepel Camping városi/cruiser/fitnesz
Átalakított csapágyas hajtómű.
Csepel Camping városi/cruiser/fitnesz
Csepel Camping városi/cruiser/fitnesz
Az a bizonyos gyenge pont!
14 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

lugoka avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 87%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Kicsi, városba közel verhetetlen. Ár :)

Egy délután szétszeded és összerakod :) Vonaton nem kell kerékpárjegy. Ha a gyerek először fél az mtb-től ezen megszokja a biciklizést. Nem kell bkv jegy.

Hátrány

Méretéhez képest elképesztően nehéz. De tényleg! Hülyének néznek vele. Bár, ez pont nem érdekel:)

Tapasztalat

Melóba vonatozni lett véve. Meg ezzel gyorsabb vagyok mint a bkv. Sajnos nem az eredeti csillag kemping, de ami késik az nem múlik:) Beton vagy földút? Teljesen mindegy. Slime-al a gumiban az akácos sem akadály :) Ezekkel a simább gumikkal már szép simán gurul, bírja a kb 40kilós utazó táskát is. Pedált meg ülést kellett csak venni rá. Az első tél után át lett zsírozva azóta hangja sincs. Meg a csomagtartóra kapott egy kosarat. Mióta kapott egy agyváltós kereket azóta megvan az utazósebesség is. :) A láncot érdemes télen gyakran kenni mert egy idő után nagyon nehéz tekerni. :D

Erre ajánlom

Városban, városok között tökéletes. Boltba, kocsmába :) Télen, nyáron. Vagy csak bárhol közlekedni.

Ennyiért vettem
8000
Csatolt képek
Csepel Camping városi/cruiser/fitnesz
Csepel Camping városi/cruiser/fitnesz
15 olvasó 87%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Vectinus avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Kontra fék

- Könnyen szét/össze - szerelhető

- Viszonylag olcsón felújítható (kb. ülést kell rajta csak cserélni, persze ez állapot függő

- Összecsukható

- Ár/érték arány

Hátrány

- Nincs 

Erre ajánlom

- Mindennapi használatra

- Városi/ Kertvárosi használat

Ennyiért vettem
6000 huf felújítás
Csatolt képek
Csepel Camping városi/cruiser/fitnesz
Csepel Camping városi/cruiser/fitnesz
Csepel Camping városi/cruiser/fitnesz
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szucszoli89 avatar
149 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny

Összecsukható és kényelmesen elfér egy csomagtartóban.
Rövid távon bitang kényelmes, ettől senkinek nem fog zsibbadni a keze, fájni a háta, dereka, mint egy országútival való tekerés után.
 

Hátrány

Egy ilyen szénnétunnungolt járgánnyal maximum a gyalogosokat hagyhatjuk le.
Lejtőn felfelé menet legtöbb esetben csak tolni lehet, mivel nincs rajta váltó.
Kormány fogása/menetstabilitása nem túl jó.

Erre ajánlom

Anyukám használja.

Csatolt képek
Csepel Camping városi/cruiser/fitnesz
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Verah avatar
29 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

- kicsi, sok helyen elfér a Schwinn-Csepel Camping ahol a nagyobb biciklik nem

- retro, így az eszmei értéke nagyobb

- mivel schwinn, így jár neki egy kis tisztelet

- kontrafékes

- az ülés még 30 év után is ugyanolyan kényelmes marad

- könnyen állítható, szétszedhető gyorszárakkal

- krómozott sárvédők és láncvédő

Hátrány

- mivel kicsi, így többet kell vele tekerni mint egy mtb-vel

- egy sebességes :)

- az enyémet nem lehet összecsukni

Tapasztalat

A jövőben tervezem a kerékpár teljes felújítását, alkatrészeire szétszedni, a vázat átfesteni valami erős színűre,  a krómozott részeket felpolírozni, új gumik, markolat, egy olajozás, és kész is. Majd teszek róla fel képet  before- after :) Boltba járni tökéletesen megfelel, és retro élményt nyújt.

Erre ajánlom

Mindenkinek aki szereti és megbecsüli a múlt kor bringáit.

Csatolt képek
Csepel Camping városi/cruiser/fitnesz
Csepel Camping városi/cruiser/fitnesz
16 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

NyilasMisi avatar
92 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 93%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Jó ár-érték arány

Kis helyen elfér ez a Schwinn-Csepel városi gép

Megbízható

Fenntartása olcsó

Strapabíró ez a Schwinn-Csepel camping

Nagyobb tömegek szállításásra alkalmas (zsák cementet is simán elvittem vele)

Nagy csomagtartó

Kényelmes ülés, markolatok

Erős kerék, amivel nehéz nyolcas szerezni, viszont ha nem vigyázunk rá, könnyen rozsdásodik, rohad

Csapágyak jó minőségűek, finoman futnak

Hajtáslánc és a racsni sokat kibír

Hátrány

A gyári felszereltség egy része hamar a kukába kerül minősége miatt. Gondolok a csengőre, első fékre és a világításra. Ezeket érdemes normálisra cserélni.

A csomagtartón nincs "csíptető", mint a régi kempingeken.

A láncvedő sérülékeny, könnyen hajlik.

A gyári gumik hamar lekoptak, repedeztek. Ezeket érdemes Rubena V16-ra cserélni, ebben a méretben a legtartósabbak. A barum belsők viszont ma is jók.

Az imbuszos hajtókar csava néha kilazul.

Tapasztalat

A modell év 1994.

Az ár/teljesítményt a jelenlegi piaci ár alapján adtam meg.

Erre ajánlom

Max. 15 km táv megtétele, teher szállítása, boltba járás.

Ennyiért vettem
Nem emlékszem
Csatolt képek
Csepel Camping városi/cruiser/fitnesz
14 olvasó 93%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

mosfet avatar
153 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 98%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny
  • Kompakt, kis helyen elfér, szállítható
  • Rövid távon hatékony, kényelmes - kisebb kirándulásra (síkon), bevásárlásra, A-ból B-be.
  • Olcsó, egyszerű használat és javítás
  • Árához és korához képest minőségi (márkás) felszerelés
  • Ésszerű használat mellett strapabíró, tartós
Hátrány
  • Gyenge minőségű festés
  • Érdekes (meghúzhatatlan) kötési módszerek és összeszerelési hibák (zsírozés hiánya)
  • Esetenként átgondolatlan technikai megoldások
  • Nehéz, rossz súlyeloszlás (farnehéz)
Tapasztalat

Az alábbi specifikációval rendelkező schwinn-csepel  novust véleményezem:

  • schwinn csepel novus váz/villa (90-es évek)
  • thun hajtás (hajtókar /középrész)
  • weinemann patkófék (első) fékkar, bowden
  • super granat kontraagy
  • barum külsők és belsők
  • romet hátsó lámpa
  • elsőlámpa

a többi alkatrészen (kormány, nyeregcső, nyereg, markolat, felni, első agy, sárvédő, csomagtartó) nem szerepel  márkajelzés.


A hagyományos camping geometriával rendelkező darab, lényegében ugyan az mint a ’80-as évek csaba névre keresztelt kerékpárja, az akkor még csepel vas- és fémművek repertoárjából. Küllembeli különbség csak a kormányon és a láncvédőn mutatkozik.
A véleményezésre kerülő darab igen régóta a család tulajdonát képzi, de alig volt használva (talán csak az első pár évben mikor hozzánk került) békésen várta sorsa jobbra fordulását a sötét pincében (8-10 éve nem volt használva, talán ezért is tudta megőrizni jó állapotát).
A kerékpár felújításon esett át s mivel soha szét nem volt szedve, s használva is igen csekély mértékben volt, a szétszerelésnél a gyári műhelytitkokra derülhetett fény… szó szerint.


Szerviz tapasztalat (alkatrész minőség):
A váz alapanyagául szolgáló fémötvözetet nem ismerem (a 90-es években gyártott novus-okról semmi infót nem találtam), mindenesetre nem a legkönnyebb darab, de ebben a kategóriában (ár és felhasználási területet tekintve egyaránt) ez aligha róható fel.
Kezdeném azzal, ami leghamarabb és esztétikailag leginkább szembetűnő legelső kellemetlen észrevétel a gyári festés gyenge minősége.  A szerelés alkalmával  – sajnos a hely szűke és a szerelőállvány hiányából fakadóan – majdhogynem több sebet gyűjtött be, mint amennyivel eredetileg rendelkezett. Nem kell sok ahhoz, hogy a fehér alapozó megmutassa magát. A festés amúgy sem a legszebb, nem csak a tartóssága hagy kívánni valót maga után, de a felhordás minősége is (bár ez előbbi hátrány az utóbbi ismeretében már-már előnyként is felfogható, ha szinterezésen gondolkodnánk). A hegesztések és illesztések jók. A hegesztési varratok egyenletesek, nem hézagosak, zárványosak, felületük ép (nyitott hibák nincsenek rajta) és egyenletes (nem vastagszik, vékonyodik).  De nem minden ponton gondolták használni a hegesztés, izzó, minden vasat egybeforrasztó  áldásos technológiáját. A tám- és láncvillákban végződő csúszó papucs egyszerűen csak rá van ütve, semmilyen kötés (forrasztás, szegecselés, ragasztás) nem fedezhető fel. Világos, hogy nem ez az a kerékpár, amivel 1,5m-es letöréseket szokás sikerrel abszolválni, de azért megnyugvással töltene el egy sima hegesztés, mikor csak az 5cm-es padkáról finoman legördülök, …és hát nem minden ki mázsa alatti. (mondjuk így ennek tudatában, legalább megvan ugyan az az adrenalin löket mint egy freeride zuhanásnál)
A menetvágások pontosak, könnyen fel és lecsavarható a fej- és a hajtás csapágyazás menetes kellékei. A konzolok erősek (nyeregbilincs, vázzsanér), jól fognak és tartanak. A vázzsanér ha jól meg van feszítve a váz kellően merev.
A csapágyak minősége jó. A fejcsapágy könnyen szerelhető (hagyományos 1” menetes). Gyári állapota szerint kevés, de elég sűrű zsírral kezelték, mely sűrűség betudható a sokévi állásnak (folyadékvesztés). Kényelmesen beállítható és jól tart, nem lötyög a villa, kanyarnál szépen fordul el.
A hajtás egy THUN acél hajtókar (fix lánctányér-kar). A karok leszedése egy rémálom volt. Igaz sima négyszögtengelyes, de kb. mint egy ékes hajtást, úgy kellett leszedni a karokat a tengelyről.  A hagyományos négyszögtengely leszedő itt nem alkalmazható, mivel lényegesen kisebb átmérővel bír a hajtókar, s menet sincs belevágva. (egy 15-ös villáskulccsal és egy kalapáccsal kérleltem le). A hajtás oldalt leszedni kb. 1 órás művelet volt (sör nélkül). Mondanom sem kell, hogy zsírnak nyoma sem volt a tengely és a hajtás között, de ami nagyobb meglepetés volt, az a csapágyház belsejében bújt meg…
csont száraz. Ez bizony életében nem látott kenőanyagot. Úgy látszik otthon nagyobb szükség mutatkozott a gépzsír használatára, ezért a jó csepeli munkásember bizonyára meg is tömte vele a kantárost.
A brigéciol itt nem nagyon kapott szerepet…
Nézzük a másik két lényeges komponenst; a kerekeket.
20”-os masszív, szimpla acél felnik, egészen szép krómozással. Természetesen a közel évtizedes pincében dunsztolás kellemes rozsdafoltokkal szeplősítette el a csillogást. Ezt némi vegyszeres kezeléssel és aprólékos kaparászással s a végén némi polírozással egészen szépen helyre lehetett hozni.
A krómozás tehát igazán szép, és tartós. Az acél kerekek súlya és merevsége kissé bágyasztó. Itt a centrírozás célszerszáma inkább a gumikalapács, mintsem a küllőkulcs. A küllők eddig nem törtek ki, nem szakadtak ki a nipliből. A fűzés nem a legszebb; az agy peremsíkjára nem fekszenek fel a küllőfejek, elállnak kissé. A küllők hossza is érdekesen lett szabva, amit a felniszalag levétele után vizslathatunk kedvünkre. A felni elég furcsa profillal bír. Nem nagyon rejti el a nipliket és az azokból kikandikáló küllővégeket. A felniszalagot igaz nem szakították át, de erőteljesen kitüremkedik a küllőanyáknál. Ez elég defektfil, ezért egy fél belsővel még megtekertem belülről, biztos ami biztos alapon.
A kerékagyakat nem szedtem szét, szemmel láthatóan bővelkedtek zsírban (finoman forogtak és zsíros volt a szájuk széle)
Az első kerék meglepően szépen forog, ha ügyesen be tudjuk állítani a kontraanya mentes csapágyazást. Bizony, úgy gondolták, hogy elegendő a kontraanyát kihagyni, illetve a sárvédőpálca és a villa tengelyhez való rászorítására szolgáló csavarral helyettesíteni. Különösebb baj nincs is vele, csak éppen felesleges beállítani, amíg nincs a helyén a kerék, mert értelemszerűen elforog és rászorul a kónuszra a csapágyazás, s oda a szép forgás.
Mellesleg kontraanyával nem megy fel a villára a kerék, a villát szét kell feszíteni. Hagyományőrző, autentikus minőségem sem engedte, hogy meghazudtoljam, s hovatovább szakértelmében felülbíráljam a 90-es évek svincsepel elképzeléseket… meg hát, komolyan, egy hegesztés mentes papucsolás után ez igazán semmiség.
A hátsó agy szintén bontatlan maradt – de ennek oka inkább célszerszámok hiányában keresendők, mert amúgy igen kíváncsi lettem volna (és vagyok is) egy kontrás agyra, mert olyat még nem szereltem. Egy super granat végzi benne a dolgát, ami a WM gyár torpedo licensz alapján gyártott produktuma – ha jól informálódtam.
Nem forog olyan könnyedén mint az első, de visszafogni semmi esetre nem fog vissza. A szabadonfutója működik rendesen. A kontra is rendben van. Érdekességképpen, az agy önmagában megüti az 1kg-ot, ehhez jön még az acélfelni… egy igazi nehézfiú.
A kerekeken barum köpenyek feszítenek. Ez még a csehszlovák piac remekei voltak, a gyár ma rubena néven ismeretes minek után a continental felvásárolta a céget. A belsők is barum-ok, érdekessége, s talán ez a legnagyobb blama az összes eddigi hiányosságok közül, hogy 26”-os belső figyelt az egyik 20” kerékben… csókoltatlak csepel.
Természetesen csere 47-406-ra, autósszelepesre (mindkettőt). A külsők 35psi értéket követelnek magukba, legalábbis ezt olvashatjuk le a homlokukról. Ez a jóindulattal 2,5bar triálra csábít… de ne engedjünk neki.  Sajnos az idő megtette hatását, s a gumi kezdett kimerevedni, ezt a finom kis repedések tudatják velünk. Átmostam és szilikonoztam – bár ez utóbbi gumiápolási metódus már sebeit nem gyógyítja, de valamelyest késlelteti a további öregedést.
A sárvédőkről csak pár szóban emlékeznék meg. A krómozásuk első osztályú. Semmi rozsda, a karcolásokat is elég jól viseli. A pálcák és a tartó konzol kb. méretre szabott, kicsit kell igazgatni rajta (száron hajlítani) hogy szépen a kerék ívében hajoljon, szimmetrikusan álljon. Felfogatásuk egyszerű és stabil, jól meghúzható csavarokkal (nem csattog, zörög).
A lánc márkajelzés nélküli, szerszámmentesen bontható. Némi brigéciol fürdő után egész szép kékítéses olajfürdős színét sajnos elhagyta. A szegecselése jó, nem szorulnak a szemek.
Az első fék weinemann patkó. Az eredeti pofák egészen jók voltak, sajnos ebből csak egy darab maradt meg, ezért ezt ki kellett pótoljam egy hulla merev és kő kemény rémséggel (éppen ez volt készleten) amely csodásan csúszkál a fényes króm fékfelületen. Az egy forgáspontos weinemannban amúgy sem lakoznak nagy erők, de így aztán tényleg csak a korhűség, a dizájn és a KRESZ előírások miatt maradt fenn. A fékkar filigrán darab, bilincses alu, ami szegecseléssel van összefogva és legalább annyit lötyög (föl-le) mint amennyire funkciójában előirányzott (húzható). De azért aranyos próbálkozás…
Külön nem térnék ki más komponensekre, egyedül a kormány/stucni rögzítést említeném meg, mely a védjegyként is ismeretes nagy fekete tekerő gombban (bennfenteseknek dióban) merül ki. Nos, igen merész a kormány dőlését és a kihuzatot is egy kézzel tekerhető csavarra bízni… bár kontramentes anya és hegesztés mentes tám- láncvilla-papucs triumvirátus után ez tényleg védjegy kell jegyen.
Bizony igen markos legénynek kell lenni, ha azt szeretnénk, hogy kanyarodás közben ne csak a kormány tekeredjen, de a kerék is, és a kormányt se rántsuk a térdeinkre, miközben nyélre rakjuk a vasat.  Ennek oka, hogy nem a hagyományos ékes megoldást alkalmazzák – mely a stucni és az ék 45°-ban egymáson elcsúszva feszül fel párhuzamosan a villa belső falára – hanem egy sokkal kisebb felfekvő felületet adó – a stucniba húzzuk fel az éket mely a stucni szárát az azon lévő két oldaloi hasításból eredően feszíti szét s préseli a villanyak belsejéhez – megoldást választottak. Így nincs meg a párhuzamos felfekvés, hanem ék szerűen kis felületen feszül fel a kormány a villanyakra.
Összességében egy kellemes, élményekben gazdag kerékpár, a maga fura megoldásaival, spórolós applikációival, gyermekbetegségeivel. Megszere(l)ttem .

 

Menettapasztalat (csak kipróbáltam):
A váz geometriája nagyon kis kényelmes. A magam 178cm-re is alkalmasan beállítható. Kényelmes a testtarás, egyenes hát (nem kell vállból, kézből, hasból támasztanunk). Az egyszerű geometria áldása, hogy a felszállás is több mint kényelmes – s ennek folyományaként a leszállás is. Mivel alacsonyabban helyezkedik el a súlypont, könnyebb vele a kerékpározás; rosszabb egyensúlyérzékkel bírok, abszolút kezdő kerékpárosok kisebb eséllyel borulnak fel.  A nyeregcső dőlése ideális, a hajtás hatékonyan és kényelmesen történik. A kormányszélesség is megfelelő, remekül irányítható a kerékpár. A 20” kerekek fürge kis jószággá avanzsálják a novus-t. A kis kerék nagy előnye, hogy mozgékony, kis ívekben tudunk kanyarodni, gyorsan reagál. Hátránya a kis kör kerületnek, hogy az úthibákra érzékenyebb, padkázás nem nagyon jöhet szóba – s erről az acél felnik is hamar informálnak minket.
A nyereg rugózása kényelmes, igaz kissé „lebegős”s zavaró, hogy csak a nyereg hátsó része rugózik, míg az orr rész merev. A kényelmetlenséget fokozza, hogy rövidnek érzem, nincs szinte semmi mozgása az ülepnek. Az érdekes rugózás miatt a menetstabilitásnak is hátrányára válik, mivel az egyensúlyérzékünket próbára teszi. Természetesen hozzászokás kérdése – outi után igen mókás dolog.
A gumik kellemesen ballonosak, ami tovább fokozza a komfortos tekerés élményét. Aszfalton jók a menettulajdonságok, bár ez a 35psi meglehetősen kevésnek hat, s a gördülési ellenállásnak nem tesz jót. 15km/h körüli sebességre ideális, és a kisebb úthibákat is jól viseli.
Igaz vizes körülmények között még nem próbáltam, de a sárvédők hatékonynak tűnnek. hosszuk és ívük megfelelő, s hibátlanul csillognak.
A hajtás áttétel igen kényelmes 46/15.  Kényelmesen indítható, nem kell nagy izomerő, hogy meginduljon a gépezet, bár érezhetően tekerni kell. Ugyanakkor egészen könnyen felgyorsítható. Pörgetősre nem vettem, de őszintén mondom, hogy egészen félelmetes a 30-as tempó egy ilyen apró, fürge kerekű, komfort geometriás, egyenes háttartást igénylő, hullámzó-rugós nyeregben. A váz geometriája és a hajtókar hossza is megfelelő, ahhoz hogy finoman tudjuk dönteni a kerékpárt. Kanyarodás közben is tekerhető marad.

A kontra jól működik, szépen lassítható vele a kerákpár, s egy határozotabb visszahúzásra blokkolja is a kereket. Enyhe játéka van, mely szükségszerű, s egyáltalán nem kényelmetlen.


A markolat kemény műanyag, furcsa, nyomott kockás mintával. Kissé fapados, de hatékony darab, nem csúszkál a kéz rajta. Elcsavarodásra nem kifejezetten hajlamos.
A csomagtartó terhelhetősége 75kg-ig garantált. Természetesen ki kellett próbálni - hisz kötelező – csomagtartón ülve tekerni a campinget. Az amúgy is farsúlyos gép egy labilis lelkiállapotú megbokrosodott pónivá vadult – majdnem ledobott a nyeregből… illetve éppen onnan nem…
Mindenesetre, ha a kerekek bírják, s megfelelő az egyensúlyérzékünk, sok mindent haza tudunk vinni. Jó hagyományőrző magyarok lévén nőket rabolhatunk paripánk nyergéből, vagy ünnepi disznóvágásra is érkezhetünk a hátunk mögött visító hízóval, esetleg egy laza szombat esti buliba gördülhetünk a ferrari piros járgánnyal megrakva a farát egy rekesz kőbányaival – abszolút siker; persze kevésbé ambiciózus elképzelésekkel bíróak is nagy megelégedéssel használhatják kis haszongépjárműként, mondjuk piacozásra, bevásárlásra.
Nagyobb távok megtételére eleddig nem vállalkoztam, sőt kempingezni sem mentem el vele, így hosszabb távon, nem tudom milyen komforttal bír, mennyire hatékony a szerkezet.

[a világításról nem esett szó. Mivel elavultnak érzem a dinamós megoldást, ezért az eredeti lámpaszett átalakítását tervezem, mely elkészölte után a tapasztalatokkal véleményem kiegészítem]

További képek a Schwinn-Csepel Novus (camping) mappában találhatók! http://foto.testbike.hu/index.php?p=showgl&gid=8619&pp=usrgl&uid=79

Erre ajánlom

A camping egy életérzés, a név pedig presztízs. Igaz ez már csak egy novus a 90es évekből, de akkor is körbelengi a retro dohos - mégis frissen trendi – lehelete. 

Ajánlom hajlott korúaknak, kik már nem virgonckodnak annyira a kétkerekűn, pályakezdő kisdobosoknak, piacra járóknak, hagyományörzőknek, retro trapézfarmeros táskarádiós fiataloknak, mindenkinek, aki különösre vágyik, s a közlekedés megunhatatlan üde színfoltja kíván lenni.

Nyeregbe pajtások!

Ennyiért vettem
ajándék
Csatolt képek
Csepel Camping városi/cruiser/fitnesz
tisztán és fényesen
Csepel Camping városi/cruiser/fitnesz
meredeken támaszt
Csepel Camping városi/cruiser/fitnesz
prizma már van, lámpa még nincs
50 olvasó 98%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

freeware avatar
14 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2000, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- A család egyik hölgy tagja használja. Jelzem, és sokkal nehezebb vagyok, az én 20 éves kempingem mégis sokkal jobban bírja. A bicajt kb. 2000-ben vettük. A régi kempingekhez képest ez a Novus egy iszonyúan elcseszett darab. Messze nem olyan megbízható. A festése kezdett leghamarabb kopni. Nagyon vékony rétegben fújták le. A felnik is gyengébbek, sűrűn kitörik pár küllő. Félévente legalább 3-4 db. Az enyémnél még nem kellett küllőzni, pedig én árkon-bokron átmegyek vele, és 20 éves. Ennek a kormánya is eltört, pedig nem volt nagyon túlterhelve. Az enyémmel meg 2 dinnyét is szoktam a kormányon vinni... A dinamója is nagyon pocsék, már a vadonat új gumin is csúszkált. A hátsó égő mindig kirázódik. Az ülés jobb oldali rugója is eltört. A fékhatás is gyenge. A pedálokat is többször kellett cserélni. Gyakorlatilag annyit költöttünk rá, hogy vehettünk volna újat is.

Nekem is van kempingem, kb 20 éves, de arra alig kellett költeni, mindent kibírt. Imádom még mindig. Az Porsche fantázianéven futott. Szóval piros színű Novust nem ajánlok senkinek.

Hátrány

- Nagyon vékony fetékréteg
- A hajtó csapágy tönkrement, pedálok is.
- A hátsó agy is eléggé vacakolt.
- Eltört a kormány, csak egy kis csonk maradt. Mindez menet közben történt, aminek egy hatalmas esés lett a vége.
- Gyakran kitörnek a küllői.
6000Ft-ból a szervíz felújította pár éve, de idén megint kellett a hátsó agy miatt.
- Nem tudom, más mit tapasztalt vele, lehet ez egy selejtes darab.

Erre ajánlom

- Mindennapi használatra.

Ennyiért vettem
22000
Csatolt képek
Csepel Camping  2000 városi/cruiser/fitnesz
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

replihot avatar
5 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 84%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny
  • Kicsi
  • Olcsó
  • Retro Feeling
  • Megbízható
  • Van sok alkatrész, akármi tönkre megy könnyű pótolni
  • Kényelmes
  • Könnyű rajta gyerekeket megtanítani bringázni
  • Magyar
  • Nem lopják el!
Hátrány

Hátrány? Ezekről a bringákról nem lehet hátrányos dolgokat mondani/írni. Teljesen más kategória. 

Zörgése is inkább csak a korral járó megmosolyogtató dolog.

Tapasztalat

Évek óta nyomom vele. Jó földúton, betonon.  Szerintem stílusos egy ilyennel nyomni. Hiába van egy 200ezres Dirt bringám sokszor szívesebben megyek ezzel. Szerintem veszek majd mégegyet és felújítva elrakom. Nagyon olcsón be lehet szerezni akár darabokban is és mire megöregszünk csodájára járnak majd. Aki szereti a régi dolgokat tudja miről beszélek.

Erre ajánlom

Mire ajánlom? Bármire ami nem extreme felhasználás. De aki egy ilyet szétugrál megérdemli, hogy lehorzsolja a térdét-tenyerét!

 

A képhez képest azóta annyi változott, hogy teljesen be lett fekete-bandázsolva a kormány és az űléscső! :)

Ennyiért vettem
5000 Huf
Csatolt képek
Csepel Camping városi/cruiser/fitnesz
Csepel Camping Kerékpár 80'
19 olvasó 84%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

dadsas avatar
3 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

-Olcsó

-Könnyű hozzájutniXD

-Mindent ki bír(Szó szerint)

-Külső gumi 10 év mire elkopik (de tönkre tenni nem lehet mert ha a minta lekopik utánna nem kopik beljebb) 

Hátrány
- Hülyének néznek ha vele méssz -nehéz -A króm cuccok zörögni kezdenek 10 év elteltévelXD
Tapasztalat
Az a legjobb benne hogy max 3000 -ért már vehetsz ilyen történelmi remekművetXD!
Erre ajánlom
Boltba járni,ennyhe street/dirt (mondom, nagyon enyhe)
Ennyiért vettem
Garázsba volt elrejtve...
15 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

shank avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Strapabiro, igenytelen joszag, a mindennapokban jol hasznalhato. Az allandaan kilazulo kormanyt lehajtva versenybringahoz hasonlatos az elmeny, persze csak lejton lefele.
Hátrány
A kicsi kerekek+nehéz váz miatt nem ajánlanám sem a sebsesség szerelmeseinek, sem maratoni biciklistáknak. Nehezen gyorsul, nehezen lassul. Az első fékje szimpla dekoráció, a kormány folyton kilazul, és lenyeklik.
Tapasztalat
Ezüst nyíl..:D Ez volt a 2. bringám, majdnem mindent kibírt: 10 évig használtam minimális karbantartással, aztán egyszer rossz időben rossz helyre támasztottam, és keresztülment rajta egy traktor...
Erre ajánlom
Ideális első kerékpár gyerekeknek, munkába járni, a nemzetközi traktormentes napon mezőgazdasági dolgozóknak:D
Ennyiért vettem
Apám 1984 körül passz...
18 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Pityorka avatar
Pityorka
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Camping powwaaaaa. Sirálllyyy! 15 éves és bírja mint az állat. tecsós,és egyéb multikétkerekűek monnyanak le. A korából 15 kiló cukorral+3 szatyorral mentem haza. Váz 100 kg-ig terhelhető én vagyok 90. :)) Alacsony súlypont!!! Ergo nehezebb vele fikálni. Azért már sikerült. :))
Hátrány
A biciklik Trabija. Felakad egy nagyobb padkán. Emelkedőn nehéz felküzdeni. Az elsőfék rossz konstrukció, sosem működött normálisan, nameg a folyton előrebicsakló kormány, berohadó kormánydió. (Még akkor is, ha fél kiló zsír van a kormányban. :)))
Tapasztalat
Összességében tökéletes rohangászni vele kisebb távon.
Erre ajánlom
Mindenkinek, városba rohangászni, vásárolni, cipekedni. Igazi nyúzós, szószerint drótszamár.
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Danyel avatar
Danyel
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
ha tíz évente egyszer hozzányúlsz és szervizeled akkor se lesz jó az első fék:D De nem is kell mer van rajta kafa kontra!!! A festés max 25 év után kezd el fakulni de nem kopik!!:D A faca matricák is rajta vannak még..
Hátrány
Nem lehet hátramenni vele a kontra miatt:D Amikor jövök le vele a hegyről balatonról pestig gurulok mert a féknek nincs kedve együttműködni.
Tapasztalat
Szerencse h a kocsma a faluban egy völgyben van így ott nagyjából meg tud állni. Nem lopják el...
Erre ajánlom
A legdurvább verseny dh-soknak. Másra nem is lenne jó mert országútinak nehéz, cc re neem, esetleg dirt
Ennyiért vettem
Nagyfater 1976 ban occsón
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ikszce szabi avatar
ikszce szabi
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
Sok krom. "A tervezok ekszernek nevezik a kromot"Ezt egy mernok mondta a Jaguartol. Hihtetlenul kenyelmes, stabil, bar a kis kerekek miatt miatt konnyu vele firkalni. Ha elindul, tartja a lenduletet. Suhansz vele. Az enyem kb '84-es evjarat, bordo mint a kiralyok palastja, meg mindig csillog, elefantcsontszinu a markolat es az ules. Oh, es az a sok VALODI krom. A lampa aramvonalas.
Hátrány
Nehez, olyannyira, hogy sokkal nehzebb, mint amire az atlag MTBs elsore gondolna. Aki meg nem ult rajta, az egeszen biztosan, meg csak el sem tudja kepzelni, hogy mennyire nehez. Ez mar egy masik dimenzo. Csavarodik is szepen.
Tapasztalat
Ez a kerekpar a gondolkodo, tervezo ember kerekparja. Nem ugy van, hogy odalepek a pedalnak, es akkor gyorsul, behuzom a fekkart, akkor meg lassul. Nem. A Kemping nem csinal ilyet. A Kempingen merlegelni kell, meddig akarsz gyorsitani, mert az idot es tavolsagot vesz igenybe, illetve mikor es hol tervezed a lassitast, mert annak meg tobb ido es meg tobb tavolsag kell. Erzek kell hozza. Es szeretet.
Erre ajánlom
Akiknek tul kicsi a Csepel-Tacsko, es mindazoknak akik ki akarnak probalni valami mas erzest. Nem kell mindennap Epiccel, vagy Stinkyvel tolni.....Van egy masik vilag is. A Kempingek vilaga...ahol az ido, a sebesseg, es a tomeg egeszen mas ertelmet nyer.
12 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (21 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Camping, acél, hajlított, 20"


anyag:

Acél


 
színválaszték:
  • Barna
  • Piros
  • Krém

villa (merevvilla):

Acél


Meghajtás

hajtókar:

Acél 170mm 46T négyszőg


középrész:

monoblokk
* 119/122 mm


Kerék

felni:

20” szimplafalú Beretta, alu


első agy:

Acél


hátsó agy:

Gránátagy


külső gumi:

20” Kenda K935


 
agyváltó:
Shimano Nexus Inter-3,
  • Favorit gránátagy
  • Shimano Nexus 3

Irányítás

váltókar:
Shimano Nexus,

Csak N3 modell esetén!


kormány:

Camping, acél, szatén


kormányszár:

22,2×300 mm, acél/alu


nyereg:

Selle Royal 6261 PU


Fék

 
féktest:

“V” alu Saccon


fékkar:

alumínium/plasztik


Kiegészítők

 
első lámpa:

Dinamós


 
hátsó lámpa:

Led


 
sárvédő:

20", acél, fekete


 
további kiegészítők:
  • 20", cső, leszorító keretes, fekete csomagtartó
  • Kitámasztó

Csepel logó

Csepel márka bemutatás

Tudjuk, hogy egy üzleti kiadványban a "ki vagyunk mi?" általában azt jelenti "mit akarunk neked eladni?" de mivel ezt úgy is megtudod hamar, engedd meg hogy írjunk néhány sort magunkról:

Mi a Csepel Kerékpárgyár mérnökei, marketingesei és szerelői vagyunk. Sőt, mi vagyunk a könyvelési osztály, a bérszámfejtés meg az igazgató úr is. Nem csak értünk a bringákhoz, hanem szeretjük is őket, velük együtt azt a számtalan szubkultúrát, mely a kerékpározás nélkül nem is jöhetett volna létre. Ahol lehet, támogatjuk ezt az életformát. Versenyeket és egyéb rendezvényeket szponzorálunk, kiemelten foglalkozunk a biciklis futárokkal, hisz ennek a kedves, ámde elképesztően zajos társaságnak köszönhetően vált valódi divattá a kerékpározás. Szívből örülünk annak, hogy ma már egy lila fixivel menőbb végigtekerni az Andrássy úton, mint ugyanott szívni apuka leszedált kettes Golfjával.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Ti mennyiért adnétok el veterán Schwinn-Csepel Camping-et?
22 válasz
utolsó: 2015. aug.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Csepel Camping termékkel kapcsolatban: