Slime Tube Seleant egyéb cuccok

21 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
  • Modellév:
    2015
    (frissítve: 2015.09.)
  • Listaár: 1.990 Ft

HASONLÓ egyéb cuccok TERMÉKEK



1-15 (21 vélemény)
Rendezés

rcs2003 avatar
56 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2018, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Semmi :(

Hátrány

Nem működik.

Tapasztalat

Szögezzük le az elején hogy én belsőt használok mert maradi vagyok. :) Szóval legutóbb egy verseny közepén kaptam szúrt defektet és eldöntöttem hogy veszek egy tubus Slime-ot, a kisebb szúrások kivédésére. Nagyon jóket olvastam róla mindenütt, persze akadtak negatív kritikák is. Sajnos utóbbiakat fogom szaporítani én is. A mai napon ugyanis nagyot csalódtam benne. Egy egyszerű hajszálvékonyka drótdarabtól párszáz méter alatt csumára leeresztett a hátsó kerék. A külső gumi belső oldala és a belső gumim felülete is tele volt kifolyt zöld löttyel, gyakorlatilag minden úszott a slime-ban, a lyukon pedig vígan szökött a levegő. Én nagyon bíztam benne hogy működni fog (már elnézést)  ez a szar.

Update 2019.07.08. Még az első betöltés volt az első kerékben, hát ma defektet kaptam abba is. Rajzszög. Slime nem tömített, ellenben csupa zöld trutyi volt megint minden a külső gumi alatt.

Erre ajánlom

Semmire, ne vedd meg.

Ennyiért vettem
2882
Csatolt képek
Slime Tube Seleant  2018 egyéb cuccok
Ezt a kis vackot sem tudta eltömíteni...
Slime Tube Seleant  2018 egyéb cuccok
Csupa takony kívül minden
Slime Tube Seleant  2018 egyéb cuccok
Csupa takony kívül minden #2
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

rutyok avatar
8 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Kis lyukakat eltömíti.

Hátrány

Kár hogy csak 3 évig volt jó benne a folyadék. Amúgy nincsen.

Tapasztalat

Fenntartásokkal vettem meg de miután beletöltöttem a belsőbe elfelejthettem a defektet. 3 év után már nem volt olyan tökéletes mint az elején , bár ha jól tudom a gyártó 2 évet szavatol. Tehát túlteljesítette magát! Külső gumi cserénél vettem észre csak hogy vagy 25-30 lyukat tömített el az elmúlt 3 évben. Sajnos elkövettem azt a hibát hogy az új külsőbe Rubena Slug belsőt vettem helyette mert az olcsóbb volt mindent összevetve (folyadékkal töltött belső). Az a nyomába sem ér a Slime-nak. Abból csak folyik az azonos színű trutyi de nem tömít semmit Vegyétek bátran a Slime-ot és töltsétek. Vagy ha nem akarsz töltögetni akkor kapható belőle feltöltött belső gumi is. Nem fog csalódást okozni.

Erre ajánlom

Ha nem akarsz defektet javítani.

Ennyiért vettem
3000
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ralyi avatar
34 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Azonnal tömít

Hátrány

NINCS

Tapasztalat

Én 2014 Októberében töltöttem be a kerekeimbe. Defektem soha nem volt!!!! Ajánlottam ismerősöknek is, de ők meg b*sztak rá. Volt amelyiknek defektje is lett. Mondtam nekik, hogy Slime-ot bele, de nem...
 

A múlt hónapban nekem a belsőm a szelep és a belső találkozásánál adta meg magát. Lett egy repedés a slime próbált tömíteni, de ott már inkább a szelep volt éreszhető, mint a gumibelső. Úgy vettem észre, hogy fújni nem tudtam a kerékbe viszont a minipumpa leengedte... Szétkaptam, csere. Hát elég spenót színe volt már, de amúgy is tervben volt a belső csere. A hátsóban így is a gyári belős van. (6 éves).
 

Erre ajánlom

Kerékbe tölteni :D

Ennyiért vettem
1500
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

JPeti86 avatar
32 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Haza tudsz tekerni kiszúrt gumival is. Akár milliméteres lyukat is eltömít. Ha mégsem tömíti el a lyukat, legalábbis lassabban ereszt le. Emellett megfizethető árú, utólag is betölthető bármilyen kerékpárba, a szelep kitekerő szerszámot (autószelepre) beépítették a kupakjába, és nem utolsó sorban bírja a hideget (kipróbáltam fagyasztóban, -10 fokon ugyanolyan állaga volt mint szobahőmérsékleten, szóval télen is jó.)

Hátrány

Ha le akarod engedni a belsőt (pl. foltozás céljából) akkor azt nehezebb elkövetni, türelem kell hozzá. Állaga miatt nehéz, de nem lehetetlen kinyomkodni a rossz belsőből vissza az üvegbe. A végén vágtam egy nagy lyukat a durrdefektes (javíthatatlan) belsőn, és abból nyomtam ki egy tányérba, majd onnan mokkás kanállal bele az üvegbe, és onnan az új belsőbe.

További hátrány, hogy alumínium (autós) szelepkupakot nem ajánlott használni a gumira vele, mert összeragasztja a menetet, és csak fogóval jön le utána.De a gyári műanyag szelepkupakkal nincs gond. 

Egyszer volt olyan is, hogy megakadályozta a folt ragasztását. Célszerű a lyuk környékéről egy hengeres tárggyal arrébb hengerelni a slime-ot, hogy a folt préselésénél biztos ne keveredhessen a ragasztóval. Meg természetesen alapos tisztítás.

Tapasztalat

Az egyik legjobb találmány ami a levegővel fújt gumik defekt problémáit hivatott kezelni.

Erre ajánlom

Mindenki kerékpárjában, motorjában erősen ajánlott dolog.

Ennyiért vettem
2590
Csatolt képek
Slime Tube Seleant  2015 egyéb cuccok
Slime
8 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szeba avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon jól működik a Slime Tube Seleant. Kb. egy éve használom  és azóta nem volt defektem. 

 

Hátrány

Eddig nem tapasztaltam.

Tapasztalat

Tavaly nyáron lett elegem a defektekből. Hetente legalább egyszer, de volt, hogy naponta kaptam defektet. Az i-re akkor került fel a pont amikor az első - hátsó kerekemet egyszerre "végezték" ki a tüskék. Elkezdtem keresni a megoldást. Elsőnek Continental Safety System defekt védelemes külsővel próbálkoztam. Ez nem volt gyógyír a problémára. 

Ekkor jött a képbe ez a zöld trutyi. :) 

Beletöltöttem...és azóta semmi probléma.  

A téli időszakban én nem szoktam kerékpározni és úgy raktam le a bringát, hogy benne volt a Tube Seleant, állt kb. 5 hónapot  de ez sem jelentett semmi problémát.

Arról nem tudok nyilatkozni, hogy ha leszedném a külsőt akkor hány pici zöld pöttyöt látnék.... azaz hány defektől óvott már meg, de igérem,  ha egyszer sor kerül  erre akkor azt is meg fogom írni. :)   //no meg azt is, hogy esetleg mi történt a felnivel....

U.I.: A párom kerékpárjába is töltöttünk (ezért vettem én a 4 kerékre való flakont) és azóta Ő sem kapott defektet. 

 

Update. 2015.09.28.

Ígértem, hogy tartós használat után beszámolok a tapasztalatokról.

Nagyon jól működött. Több mint két év használat után valamikor 2014 őszén kaptam egy defektet, de ugye két év szavatosságot vállalnak rá. Amikor szétszedtem csak apróbb zöld foltokat láttam a gumi felületén, de nem folyt ki olyan mennyiség, hogy a felnit károsította volna. És így nem korrodálnak a küllővégek sem.

2015-öt új szettel (új belső+új Slime Tube Seleant) kezdtem. Idén sem volt defektem eddig. Pedig volt olyan, hogy egyszerre több királydinnye tüskét is összeszedtem és amikor kihúztam a gumiból akkor egy gombostű fejnyi zöld folyadék látszott is a helyén és kihúzáskor szisszenést is lehetett hallani. Rögtön elkezdtem tekerni, hogy a centrifugális erő szépen "dolgozzon", így haza is tudtam vele menni! De azóta se kellett javítani (ez kb. 2 hete történt), gondolom a durvább szemcsék el tudták tömíteni az apró lyukakat.

Ennyiért vettem
2590 (4 kerékre!)
18 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

mintor avatar
9 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, kevesebb mint 1 hónapig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Nagy nyomású gumiknál nem sok van. Talán az, hogy nehezebb lesz a kerék.

Kisnyomású bringáknál, tűszúrás szerű sérülés esetén jó lehet.

 

Három bringa, hat kerék, három defekt.

Hátrány

Nincs ráírva, hogy magasnyomású kerékbe nem való.

1 mm-es szilánk eltávolításakor egy, azaz 1 másodperc alatt leeresztett. Persze mondhatják, hogy ha odaforgatom a lyukat, ahol a lé van... Tekerés közben ez talán előfordulhat, de nagyobb tempónál a lép egy helyre koncentrálódik a centripetális erő miatt. Az egy doboz két kerékre való, 23-as országúti abroncsnál messze jobb kondíciót kéne teremtsen.

Felfújva, s a lyukhoz forgatva a cuccot, elapad az eresztés, de amint elmozdul, ismét leereszt. A 8 bar-os nyomást nem bírja.

 

A presta szelepet tönkre teszi, Betöltés után csak fogóval nyitható a szelep, kézzel nem.

Feleségem montijában, ami estéről reggelre leeresztett, de nem találtam meg a lyukat, hiába nyomkodtam a mosdóba, ott működött.

Tapasztalat

Presta szeleppel ellátott gépeknél a bejuttatás nem kis munka. Én egy a szelephez és a pumpához csatlakoztatható tartályt csináltam, amit feltöltök, s a pumpával bepréselek a gumiba.

Autó szelepes belsőbe gond nélkül belemegy.

Erre ajánlom

Hamis biztonság keltésre.

Ennyiért vettem
1990
Csatolt képek
Slime Tube Seleant  2014 egyéb cuccok
drót
Slime Tube Seleant  2014 egyéb cuccok
és amit kihozott a gumiból.
Slime Tube Seleant  2014 egyéb cuccok
Belső oldali defekt.
10 olvasó 70%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szucszoli89 avatar
149 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Úgy vettem észre, hogy használ. 

könnyen lemosható azokról a dolgokról, amire ráfolyik. Nem okoz problémát, ha ráfolyik a felnire.

Hátrány

Drága, a többi hátránya az én szerencsétlenkedésemből fakadt:

Úgy töltöttem bele a Slime-ot a gumiba, hogy először is a biciklin rajta hagytam a kereket, másrészt a bringát a kerekeire hagyva támasztottam le.
Ez a két dolog eredményezte azt, hogy nem láttam megfelelően, hogy mennyi megy a gumiba, így többet töltöttem bele a kelleténél és még egy kicsi mellé is ment.
Érdemes kivenni a belsőt a kerékből, mert így könnyen olyan irányba lehet fordítani a tubust, hogy lássam mennyinek kell bele mennie. 

Tapasztalat

Le kell róla venni egy darabon a címkét, hogy előkerüljön a rovátkázása a helyes adagolásra.

Erre ajánlom

Muszály voltam lépni azok után, hogy minden nap munkába járok bringával, és kulcsfontosságú, hogy el ne késsek egy váratlan technikai nehézség miatt.

Ennyiért vettem
2800
Csatolt képek
Slime Tube Seleant  2015 egyéb cuccok
Slime Tube Seleant  2015 egyéb cuccok
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szekelygyula avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Működik

Hátrány

Nem találtam

Tapasztalat

Melóba bicózás közben reggel kaptam egy defektet, szerencsére már közelvoltam a munkaheéyemhez, úgyhogy odáig toltam. Mikor odaértem felfújtam és elmentem dolgozni. Mikor délután visszatértem akkor egy kicsit puhább volt mint amennyire felfújtam, de újra keményre fújtam, és tökéletesen megtartotta a levegőt.

Erre ajánlom

Ha nem szeretnél a kerék belső cserével bajlódni, és nem zavar a plusz súly.

Ennyiért vettem
2000
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kanpulyka avatar
20 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Én nem sokat találtam. 

Hátrány

Tetemes plusz súly a keréken. Ennél nagyobb hátrányokat lást alább.

Tapasztalat

Az őszi-téli szezont, úgy 6 hónapot nyomtam végig vele, kisebb megszakításokkal, városban. Ezalatt három defektet kaptam, ami semmivel nem jobb átlag, mint az ezt megelőző időszaké. Az összes defekt közönséges, apró tárgy okozta lyuk volt, semmi extra (kisebb üvegszilánk, apró drótdarab). Mind a három alkalommal a lezárt bringához visszaérve tapasztaltam a lelottyadt hátsót, tehát talán-talán lassítja a leeresztést. Két esetben elegendő volt újra fújni és utána nem volt gond, de ez ugyanúgy szívás volt, mert kétszeri újrafújás volt szükséges a benzinkutaknál. A harmadik, otthoni fújás után már begyógyult, nem volt szükséges foltozni.

A harmadik esetben már nem tudott megbirkózni a lyukkal, cserélni kellett a belsőt.

Azt viszont nem mondanám, hogy különösebben nehéz vagy komplikált betölteni, 15-20 perc alatt mindenestől megvolt a két kerék és anyázás sem volt vele.

Összességében túl sok hasznát, értelmét nem láttam. Fújni mindenképpen kell, tehát vagy tolom a benzinkútig, vagy rejszolok a minipumpával 10 percig - ehhez képest egy belső cseréjével járó plusz (kiemelem kereket, kirántom a belsőt, berakom az újat) már jelentéktelen plusz idő és munka. 

Erre ajánlom

Ha a bicikliboltban ellenállhatatlan vágyat érzel, hogy valami olcsó, haszontalan apróságot vásárolj. Bár akkor már jobb egy mozgásérzékelős, LED-es szelepsapka, az legalább jampis.

Ennyiért vettem
2000
10 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

mbike308 avatar
6 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 81%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • jó pár defektet meg tud fogni, de...
Hátrány
  • csak ami a futófelület felől van, és azt sem mindegyiket, ezért aki biztosra akar menni nem mentesül a hagyományos defektjavító kombótól: pumpa+pótbelső+gumileszedő+folt .
  • pumpálásnál figyelni kell a szelep helyzetére, különben egyáltalán nem lehet pumpálni, vagy a pumpa is kap a trutyiból
  • minden rövidebb-hosszabb megállás után kell pár fordulat amíg eloszlik a belső kerületén
  • van lejárati ideje
  • hosszabb távokon (főleg aszfalton), a többlet súly nem biztos, hogy kifizetődő 
Tapasztalat

Defektet kaptam (akácfa tövis), amit nem fogott meg, felpumpálás és pár száz méter után újra leeresztett, mivel nem akartam többször pumpálni, ezért inkább kicseréltem  a nálam lévő pótbelsővel. A Slime-os belsőt viszont lehetetlen kisméretűre összehajtogatni a trutyi illetve a maradék levegő miatt. A belső foltozása is körülményesebb, alaposan meg kell tisztítani/szárítani a kifolyt folyadék miatt, különben nem fogja meg a folt. Hosszabb távon, esetleg több napos túrán nem biztos, hogy szívesen cipelnék egy nehezebben javítható, több helyett foglaló, zöld trutyitól szivárgó belsőt. ami a meztől-táskáig bezárólag mindent összeken.

Erre ajánlom

városi és/vagy munkábajáros bicajba, esetleg rövidebb túrára

Ennyiért vettem
1990
16 olvasó 81%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gabbee1 avatar
14 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Megvéd a durva cumizástól.

Hátrány

-Nehéz és néha érezni, ahogy forog a kerékben.

Tapasztalat

Sokan úgy használják, hogy megveszik, betöltik és várják a csodát. Sajnos így nem mindig lehet elkerülni a problémákat.

-A cucc akkor tömít, ha forog a kerék. Ha megállsz és felül van a lyuk, de nem veszed észre, akkor elszökhet a levegő.

-Egy kis úti pumpa, vagy egy patronos legyen, mert szükség esetén pótolni kell a nyomásveszteséget.

-Két jellemző méretben árulják: kb. 250 ml és 500 ml. A kicsi elég a krossz, trekking és outi kerekekbe (kettőbe, felező jel a flakonon), viszont állatabb montikba kell a nagyobb. Enyém 2,25 és a kis flakonnal megszívattam magam. Vennem kellett még egyet.

-2 féle Slime van, és felhasználási terület szerint nem kompatibilis!!! Ne cseréljétek össze, mert nem fog jól működni. Belsőhöz a "Tube Sealant Large Tube Tires" feliratút kell venni (piros címke), UST esetén meg a "Tire Sealant Tubeless Bike" feliratút (kék címke). Ha Nektek nem működik, akkor összecseréltétek, vagy kevéset töltöttetek a kerékbe.

-Ajánlom még az olyan belsőket, aminek menetes a szelepszára. Ez nem csúszik be a felnibe, ha leereszt a kerék. Elhihetitek sokkal jobb.

-Hallottam olyat, hogy valaki mindent jól csinált, mégis szívott. Nem tudom biztosra, de lehet, hogy számít a belső minősége is. Én Schwalbe belsőt használok és eddig minden szúrást kivédett a Slime. Volt, hogy egy hét alatt kettőt. Természetesen vágás esetén lehet tolni a bicót.

-Másik jó tanács. Szétkaptam a kereket, hogy megnézzem hány olyan defektem lehetett, amiről nem is tudok. Összeszerelésnél vidáman fújom a gumit és egyszer csak sziszegés. Vágtam egy hülye fejet... Újra szét és basszus, a külső gumiból kilógott egy pici tüske, amit addig rendben tartott a trutyi, de a szétszedés miatt újra kiszúrta a belsőt. A Slime ugyan pillanatok alatt újra tömített, de persze nem hagytam így. Megint szét, tüske kioperál. Érdemes félévente átvizsgálni a gumikat kívül, belül és kiszedni a tüskét, drótot, üveget...

-2 éve nem cseréltem belsőt és nem foltoztam. Csak ez a takony van mindenre és eddig 0 rossz tapasztalat!

 

Erre ajánlom

-Idegrendszeri károsodások elkerülésére!

Ennyiért vettem
1850*2
17 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Atke avatar
4 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Defekt??? Az mi?

A kupak, amivel ki lehet szedni a szelepet, nagy 5let.

 

Hátrány

Láttam hogy valakinek a súly többlet probléma... Elég masszív és nehéz a gépem, engem jobban zavar az útszéli belsőcsere, mint  hogy 250-300 grammal nehezebb a bringám.

Esetleg a palack anyaga lehetne puhább(esetleg masszív fóliából), hogy könnyebben ki lehessen sajtolni belőle a cuccot, mert eléggé meg kellett küszködni vele, hogy a lehető legkevesebb maradjon a flakonban.

Tapasztalat

Mióta megvettem, azóta nem kaptam defektet (kopp kopp kopp) vagy legalább is nem érzékeltem. Continental Air King külsőm van,ami jó légáteresztő képességgel rendelkezik, gondolom ezért az Air King név,!? Rengeteg defektet szereztem vele, és kb 5000 forintom bánta mire megvettem ezt a CSODÁT. Lassan egy éve van benne a tömlőkben (kb 1000 Km), és semmi gondom vele, néha ellenőrzöm a nyomást, ha kell fújok rá egy kicsit és megyek tovább. Ha belsőcserére kényszerülök, vagy valakinek kell, annak mindig ajánlom, hogy a 2 belső mellé vegyen egy palackot, nekem kifizetődött bőven.

Erre ajánlom

Szerintem mindenkinek kellene használni, függetlenül hogy 10 km-t vagy 200-at teker. Egy belső 1000 ft, lehet ragasztgatni, vagy cserélni, de 2 db csere után, már visszahozta az árát.

Ennyiért vettem
1990
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

egi75 avatar
8 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 87%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Nem drága.

- Biztonságérzetet ad

- Szerelésmentessen javítja a defektet a folyadék által.

- Extrém hőmérsékleten is hatékony  -37°C-on is.

- Tömlős / tömlő nélküli rendszerekhez is használható.

- 20 éves gyártói tapasztalat.

- Minimum 4 év szavatossági idő

- Környezetre ártalmatlan, Nem gyúllékony ,Nem mérgező.

- Több defektet is elbír.

- Gyors tiszta betőltés.

- Korrózió gátló adalékkal ellátva a felni védelmében.

Hátrány

- Nehéz betőlteni. Ez lányok esetében bajos lehet. ( személyes tapasztalat )

- Nem lehet pontossan betőlteni mert vissza marad a vége. ( személyes tapasztalat )

- A gyár által megadott defektvédelem hatékonysága  és mértéke nem minden esetben garantált.( személyes tapasztalat )  

- A kerekek érezhetően nehezebbek lesznek. ( személyes tapasztalat )

- Ha nem tömíti a defektet akkor a belső nem nagyon foltozható. ( személyes tapasztalat )

Tapasztalat

Előszőr is köszönettel tartozom a gyártóknak ,hogy próbálják megkönyebbíteni a kerékpáros társadalom talán az első helyen álló problémáját amely nem más mint a DEFEKTVÉDELEM !!!!!!!!!!!!!!

Azért értékelem mert nincs rákényszerülve ,hogy ezt a termékágat fejlessze a kerékpár ipar. Hísz ott van a tip-top folt, a gyors foltok, a defektvédő szallag, és 100 év alatt ez írányban csekély fejlődés is elég volt. Az igaz ,hogy a defektvédelemben ez nagy előre lépés lenne mert szerelés nélküli defekt javítás lép fel egy nem kívánatos defekt esetén de még ugyanúgy nem 100%-os mint egy tip-top ragasztó.

A  gyártó a slime termékével teljessen lenyűgöz a fizika és a kémia területén. Bevallom rengeteget gondolkoztam a működési elven. Az elmélet az ,hogy ha a kerékbe bele szúr valami, a slime befolyik aztán betömi és beköti. Ez arra következtet ,hogy a levegővel érintkezve megszilárdúl. De nem teljessen igy van hiszen ha felfújod a kereket ,bele kéne kössön a belsőbe. A varázslat az összetevőn kívűl a levegő a sűrűség és a nyomáson alapúlhat. Érdekes egy találmany az már bíztos !

Betőltés :

Mivel új még a piacon eléggé vegyes kritika övezi és meg kell mondjam teljesen jogosan. Előzményként én is átéltem ugyanazt mint sorstársaim a defekt legdúrvább egyikét a dupla defektet de én egymás után többszőr. Ezek után lottót kellett volna tölteni ugye? Mivel continentál flow protection gumim van ami nagyon szép de olyan sz....r is !!!!  Viszont drága. Ezért igy beszersztem egy slime-t. Opcióként jár hozzá egy műanyag cső csavaros véggel.Ezen keresztűl öntjük be a folyadékot. És még egy szelep kitekerő műanyag. Értelemszerűen ezzel csavarjuk ki a szelepet. Használat előtt rázd fel a flakont fontos !!!!!  Bele töltöttem annak rendje módja szerint a belsőbe és a következőt tapasztaltam. A betőltés tíszta és gyors.  Az tetszik hogy a flakon oldalát középen ellátták egy csíkkal  ami az anyag felét hívatott jelezni a betöltés során. Mivel két kerékre elegendő ez a fajta ezért fele-fele arányú. Ami viszont feltűnt,hogy elég komoly erőkifejtést kell alkalmazni mire benyomod a mennyíséget. A második keréknél nem tudod ugyanazt a mennyíséget betőlteni, és vissza marad a flakonban egy pici, ami szerintem nagyon is számít ha már kimércézték. Két fajta kiszerelés létezik. 2 vagy 4 kerékre.

Menetpróba :

Le a térre és minden lehetetlen helyen mentem. És igaz a mondás minden csoda 3 napig tart !!!!!!!  Nekem a felni csípte be belül a küllőfuratnál. Elmozdúlt a felnivédő szallag. Lemértem 1,5mm széles volt a luk. Ráfújtam  és pörgettem de hiába.

Javítás :

Megpróbáltam tip-toppal de menthetetlen a belső. Nem ragad meg.

Eredmény :

Az első kerék még mindig jó ! A hátsó belső kuka !

Magyarázat :

Ez érdekes lesz számotokra!

Színte bíztos ,hogy számít a belső minősége ! Az is számít a betőltött anyag hány beszúrást bír el. Szeríntem 20-nál többet nem. A defekt nagyságától és a ki folyt mennyíségtől is függ. És benne marad-e a tüske vagy nem ! És az is számít mennyíre van felfújva a gyári értékhez képest a gumi. Szeríntem attól is függ mekkora gumiköppennyel jársz. Én 26" 2,3-al abba pl. 3-3,5 bár kell bele.  Ilyen nyomásnál sokkal több anyag megy kárba mint 2-2,4 báron.

Ami bíztos a belsők minősége nagyon eltérőek. Volt olyan  belsőm amin a gyors tapasz még 1 év után is fent maradt. Volt olyan ahol egy BBB és egy Lezin sem maradt fent rendessen viszont a Tip-top ( áldom is aki feltalálta ) mindenen megragad és az még soha de soha senkit nem hagyott cserben !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tehát valószínű a gumi belsőm nincs a helyzet magaslatán és ez a fajta gumi keverékhez nem igazán passzol a slime. 

Egy jó tanács a lejárati dátum fontos mert 4 év után már nem garantált a hatékonysága. A gyárnak a slimmel való elvárása 5 tényezőn alapúl.

1:Tömítő kapacítás.  Ez garantálja a tömlő nélküli rendszerek 6mm-es defektvédelmét és a tömlős rendszerek 3mm-es védelmét.

2:Fagyállóság.  Extrém hőmérsékleten is hatékony  

3: Víszkozítás és anyag stabilítás.  Ez bíztosítja ,hogy egyenletessen tapadjon és folyjon körbe a slim és tartósan tudja fenn tartani hatását.

4:Korrózió gátlás. 

5:Környezetvédelem. 

Én azért bízok benne mert nagy múltú  piacvezető cégről van szó. Az mindenfélekép dícséretes ,hogy még eggyel több lehetőség a defektvédelem területén amely még több bíztonságérzetett adhat egy nagyobb túra során vagy egy futár számára is ahol az idő pénz.  Azt már most észlelni ,hogy több területen is a szerelés mentes tudatra építik a jövőt  mint esetünkben a slime stratégiája is.

Abban az esetben meneszteném  a slime-t  ha a tip-top előrukkolna hasonlóval de addig a slime a befutó, természetessen szigorúan pótbelső mellett mert azért vannak hibái. 

 

 

 

Erre ajánlom

Más defekt elleni kiegészítők mint pl. pótbelső mellett hosszú túrákhoz , futároknak mindenkép mert nem kell szerelni és az idő és pénz . Vagy  akik biciglivel járnak bevásárólni és elől-hátúl kosárral rendelkeznek aminél egy hátsó defekt komoly lepakolást és bosszúságot okozhat.

Ennyiért vettem
1690
23 olvasó 87%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kfeher avatar
27 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny

- kisebb defektek előre kivédhetőek

- könnyű kezelhetőség

- semmi nem érzékelhető tekerés közben mármint, hogy benne van a Tube Seleant

Hátrány

- flakonban marad valamennyi / veszteség

- töltést követően teljesen fel kell pumpálni a gumit

- picit nehezebb lesz a bringa

Tapasztalat

Még friss a betöltés, de az  legalább könnyen elvégezhető, igaz a flakont nyomni kell rendesen! Minden esetre én viszek magammal egy pót belsőt, gumileszedőt és minipumpát, mert hiszen a nagyobb lyukakra biztosan nem jó a Tube Seleant.

 

Erre ajánlom

Defekt megelőzésre. Akinek számít a súly, ott mérlegelni kell mi a kezelhetőbb megoldás (nehezebb bicaj vagy defektes kerék).

Ennyiért vettem
2590 /4 kerekes
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Picsafüst avatar
6 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

A tapasztalataimat talán a legdurvább terepen szereztem a defektek tekintetében: Budapest utcái. :D

Mikor elkezdtem a fővárosban kerékpározni minden héten több alkalommal kaptam defektet, akkor telt be a pohár amikor minden nap kaptam defektet (a legvégén egyszerre eresztett le mind a két kerék).

EZEK UTÁN....

 

....megvettem ezt a zöld trutyát, beletöltöttem a belsőkbe (az egyiket alapból lyukas belsőbe töltöttem) és vártam, hogy defektet kapjak, de a defektek onnantól kezdve nem akartak jönni :D csak azt vettem észre, hogy néha itt-ott kibuggyan a kerék felületén az az élénk zöld cucc, tehát az apró lyukakat észrevétlenül tömíti a Slime Tube Seleant.

Voltak egész nagy defekteim is, amikor azonnal leereszt a gumi, olyankor megálltam, és úgy fordítottam a kereket hogy alul legyen a lyuk (ilyenkor odafolyik az összes trutyi) és úgy kezdtem el pumpálni, és egyszer csak elkapta, így pár perc alatt a komoly méretű defektek is orvosolhatóak voltak.

Ma valami brutális defektet kaphattam, vagy egyszerűen csak elkopott a fél év alatt a belsőm a több ezer km-től, és széthasadt, mert ezt már nem tudta megjavítani a cucc :D Még nem mertem megnézni hogy néz ki a belső, úgyhogy nem tudom miért nem működött ma... de az tény, hogy TÖBB TUCAT defekt van benne a belsőimben... :D

Hátrány

Egy kis kézi pumpát mindig tartok magamnál a biztonság kedvéért, volt már rá szükség amikor nagy defektet kaptam, és fel kellett pumpálni a kereket és közben tudta csak betömíteni a Slime Tube Seleant a lyukat, mint azt az előnyöknél leírtam. 

De igazából ez minimális hátrány.

Erre ajánlom

defektek megelőzésére.... nem kell kerülgetni az úton semmit, néha direkt átmegyek az üvegszilánkokon :D

Ennyiért vettem
2000
13 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (21 vélemény)
Rendezés
 
további információk:
  • A Slime tömlő tömítő egy környezetbarát, nem mérgező, nem gyúlékony anyag.
  • Télen, nyáron használható. Kötőanyagokat, rostszálakat, dermedő anyagokat, polimereket tartalmaz. Egyszerűen vízzel eltávolítható.
  • Nem károsítja a gumit, a felnit, és a gyári nyomásmérő szenzort.
  • A rostszálas tömítő technológiának köszönhetően könnyedén eltömíti a 3 mm-nél nem nagyobb átmérőjű idegen tárgy által okozott lyukat.
  • A lyukban egy rugalmas és tartós kötést hoz létre. * Felhasználás után nincs korlátozva, hogy mennyi Km tehetünk meg.
  • Defektmegelőzés esetén 2 évig védelmet nyújt a keréknek az esetleges defektek ellen.

Kiszerelés:

  • 237 ml (2 kerékre)
  • 473 ml (4 kerékre)
  • 3,8 l
  • 18,9 l

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Slime Tube Seleant 7baron használható?
2 válasz
utolsó: 2014. márc.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Slime Tube Seleant termékkel kapcsolatban: