Cube LTD Pro 29 mtb

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2016
    (frissítve: 2016.02.)
  • Listaár: 369.990 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

Zozkó avatar
3 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- szép kidolgozású, minőségi váz látványos fényezéssel,

- jól mozgó, széles állítási lehetőséget biztosító Reba teleszkóp,

- 30 sebességes, finoman és pontosan működő Shimano váltórendszer,

- a pedál kivételével az összes alkatrésze minőségi cucc,

- kellő hatékonyságú, nyikorgásmentes hidraulikus Shimano tárcsafékek

- lendületes, gyors és nagyon stabil kerékpár a nagy keréknek és a geometriának köszönhetően,

- széles és magas kormány a jó irányíthatóság és a kényelem érdekében,

- csomagtartószemek a vázon

Hátrány

-nehézkes beszerzés,

- kényelmetlen markolat és nyereg,

- széthullásra hajlamos, nem a bringa színvonalához méltó pedálok,

- nagyon szűk a nyeregvázcső és a hátsó kerék között hely, a sár miatt megragadhat a kerék

Tapasztalat

Kicsit későn, 2011. őszén fedeztem fel, hogy létezik mtb már 29 colos kerékmérettel is. Ezt követően nem volt nyugtom, minden létező fórumot - elsősorban amerikaiakat, hiszen ott már korábban elterjedt ez a kerékméret - igyekeztem végigolvasni. Ezeken a fórumokon általános vélekedés volt, hogy  a nagyobb kerék miatt az akadályokon könnyebben megy át a gép. Természetesen terepen is használom a bicajt, de ennél engem sokkal jobban érdekelt, hogy vajon aszfaltos úton jobban lehet-e vele haladni mint egy 26-ossal, illetve a nagy kerék miatt a nagyon meredek emelkedők legyőzéséhez ugyanolyan vagy esetleg nagyobb erőkifejtés szükséges-e mint egy 26-os esetében. Na ezekben a kérdésekben már megosztottabb volt a fórumozók közössége, bár a mászás tekintetében azért túlsúlyba került az a nézet, hogy nagyon könnyen lehet vele mászni. Szóval nem jutottam dűlőre, volt abban kockázat, hogy így - tesztelés nélkül - kiadjak ennyi pénzt, de úgy döntöttem, hogy kell egy 29-es monti, mivel ezt nekem találták ki. És valóban, nekem találták ki, egyáltalán nem bántam meg, hogy megvettem. A vásárlás előtt persze körbenéztem a piacon, hogy vajon melyik márka lenne a legmegfelelőbb nekem. Nagyon sokáig szemeztem a Merida Big Nine TFS 900-al és a KTM Ultra 1.29-essel. Aztán élőben, a bringakiállításon is megnéztem őket, a Merida egyből kiesett, a KTM-mel csak annyi gond volt, hogy nekem a Suntour SF12 Raidon X3 RL villája sötét ló volt és a súlya 13,5 kg, azaz 80 dkg-al nehezebb mint a Cube Ltd Pro 29er. A Merida valahogy nem fogott meg, nem alakult ki a szerelem első látásra érzés és a Manitou 29 Tower Expert villához képest én a Cube Rock Shox Reba RL 29-es villájában jobban bízok, bár ez teljesen szubjektív és könnyen lehet, hogy mindhárom, előbb felsorolt villa ugyanazt tudja, mivel a 3 bicaj is nagyjából egy árban van.

Külsőre a Cube Ltd Pro 29er volt a legkomolyabb, a leglátványosabb, elképesztően jól néz ki ebben a mattfekete, ugyanakkor csillogó színben, vonzza a tekintetet.  A váz anodizált fekete. Az anodizálás a szakirodalom szerint azt jelenti, hogy növeli a korrózió ellenállást, kopásállóságot és jobb tapadást biztosít az alapozáshoz, festéshez. Nagyon vigyázok rá, így ezt nem tudom és nem is akarom kipróbálni, hogy tényleg ellenállóbb ez a technológia, egyelőre egy karc sincs rajta. A Cube egyébként is figyel a részletekre: egyedül nála láttam a kőfelverődések ellen az alsócső alját védő fóliát. És hogy nagyon apró kritikát is írjak: német precizitás ide vagy oda, de az alsócső jobb oldalán a kulacstartó magasságában a vékony fehér matricázás egy pici részen hiányzik, így vettem meg, mikor elhoztam és tekertem hazafelé, vettem észre ezt az apróságot. De ez legyen a legnagyobb gond J.

A Cube marketing szövege azzal magyarázta, hogy csak 2012-ben rukkoltak elő a 29-es montikkal, mert minél inkább tökéletesíteni akarták a geometriát, hogy megmaradjanak a 26-os bicók fordulékonysága. A fordulékonyságról nem tudok nyilatkozni, erre nincsenek kihegyezve az érzékszerveim, nem vagyok versenyző, bár használom hegyi ösvényeken is alkalmanként, de ezen a téren nem vettem észre különbséget a 26-os régi gépem és a Cube Ltd Pro 29er között. Az mindenestre tény, hogy a fordulékonyságot a Cube úgy próbálta megtartani, hogy a láncvillahosszt a konkurensekhez képest a lehető legrövidebbre vette. A bringakiállításon végignéztem az összes márka modellkínálatát és a Cube-nál volt a legkisebb a távolság a hátsó kerék és a nyeregvázcső között. Ez azt jelenti, hogy a tenyered se fér be a kerék és nyeregvázcső közé. És minél kisebb a váz, annál kisebb ez a hely. Nekem 21 colos a bringám, de a nagy váz ellenére oda sem fér be a kezem. Ez rossz hír lehet a sarazás kedvelőinek, hiszen a kerékre tapadt extra mennyiségű sártól megszorulhat a kerék. Én nem vagyok sarazós típus, úgyhogy nálam nem volt ez szempont, de akik saraznak, azoknak fontos lehet ez az info.

Ugyancsak nem tudok arra mit mondani, hogy vajon nehezebben hozható-e lendületbe, nehezebben indítható-e el egy 29-es mint egy 26-os bringa. Lehet, hogy igaz ez az állítás, de én semmiféle különbséget nem vélek felfedezni ezen a téren, versenykörülmények között lehet ennek jelentősége.

És ha már váz kialakításnál tartunk: a bringán vannak csomagtartószemek.  Ez az info fontos lehet annak a néhány – hozzám hasonló elvetemültnek – akik praktikus megfontolásból „papásítják”, azaz csomagtartóval szerelik fel a gépet. Szerintem azoknak érdemes elgondolkodni a „papásításon” akik nem maratonokon, versenyzésre , hanem hozzám hasonlóan 50 km feletti alkalmankénti túrázásra használják a kerékpárt és utálják a hátukon vinni a cumót mert egyrészt kényelmetlen, másrészt a hátitáska alá izzadnak, harmadrészt húzza a táska a vállukat, negyedrészt szeretnek a legnagyobb kényelemben tekerni. Ha ez a helyzet, akkor a Merida, KTM és a Cube aluvázas 29-es montijait nekik találták ki, ugyanis mindhárom márka csomagtartószemeket szerelt a modelljeire. Igaz léteznek nyeregcsőre szerelhető csomitartók is már, de az igazi mégiscsak a vázra szerelhetők, szerintem stabilabbak is, mert több felfogatási pontjuk van. Éppen ezért sportos kinézet ide vagy oda, ragaszkodtam a csomagtartóhoz, nagyon nem volt miből választani, maradt a Topeak Expoler Tubular Rack 29er típusú csomagtartó, amivel teljesen elégedett vagyok.

Külön tetszik, hogy hosszabb utakra is nagyon kényelmes a bringa, mivel a kormány elég magasan van, nem kell annyira ráfeküdni a bringára, nem áll be az ember dereka egy hosszabb túra után. A kormány nagyon széles, aminek köszönhetően az irányítás és a stabilitás is kiváló.

Nálam a legnagyobb előnye a Cube Ltd Pro 29er-nek az, hogy érzetre és km órás méréseim szerint is gyorsabban lehet vele haladni. Ez azt jelenti, hogy a jól megszokott sík aszfaltos útvonalakon, ugyanolyan edzettség mellett kb 2-3 km/h-val lehet nagyobb tempóval suhanni. A tempóm 26-os montin sík aszfaltos úton szélcsendes viszonyok mellett 24-26 km/h. A 29-essel 26-29 km/h-t érek el még kényelmes, nem erőltetett, de mégis lendületes tekeréssel.  Ez a hír biztos csalódás azoknak, akik 10 km/h-s különbséget vártak, de annyi nincs a gépben, viszont szerintem ez az érték is nagyon szép és érezhető is menet közben. Gyorsabb lejtőkön – legyen szó aszfaltról vagy terepről – szerintem még inkább kijön a nagyobb kerék előnye, mivel terepen tényleg jobban átmegy az akadályokon, és a nagyobb kerékkel nagyobb lendületet érhetünk el. A jó terepezési képessége azért a Reba teleszkópnak is nagymértékben köszönhető. Enyhe emelkedők esetén is gyorsabb kb 2-3 km/h-val, magán az egész biciklin, a geometriáján, a 30 sebességes váltórendszeren nagyon érződik, hogy mászásra tervezték. A nagy, extrém emelkedőket is jól meg lehet vele mászni, de a nagyon meredek részeknél már nem érzem a 29-es kerék előnyét, nem vagyok vele se nem gyorsabb se nem lassabb mint egy 26-ossal, ott már az izomerő és nem annyira a lendület, a nagy kerék számít. Az extra emelkedőnél annyi előnye van, hogy nehezebb kapar ki mint az 26-osom, bár lehet, hogy ebben a jó tapadó gumiknak is jelentős szerepük van.

Előny még a szépen, jól mozgó dual air rendszerű Reba teleszkóp. A 10 cm-ből 8 cm-t simán kimozog. Nagyon széles az állítási lehetőség rajta (pozitív-negatív légkamra nyomását és a visszaút csillapítást lehet állítani rajta), csak legyen az embernek kedve és türelme a kísérletezgetéshez. Természetesen kormányról lockolható rendszer, de a zárást követően is van benne egy pici mozgás, amely természetes, direkt így gyártották. Hozzáteszem a korábbi montimon egy RST Gila T4-es teló volt, tehát ahhoz tudom csak hasonlítani.

A pedál kivételével az egyéb alkatrészek is mind minőségiek, a 30 sebességes shimano váltó finoman és pontosan vált, bár hozzáteszem a 2004-es shimano deore váltó is hasonlóan pontosan működött.

A hidraulikus tárcsafékek vizesen sem nyikorognak, teszik a dolgukat, jól és határozottan fognak, a fékerő pontosan adagolható, de nem harapnak annyira, hogy egy óvatlan, rutintalan mozdulattal fejreálljál. A korábbi véleményező által leírt fékfelforrósodást én is tapasztaltam komoly igénybevétel után, bár hozzáteszem, hogy egy több km-nyi intenzív lejtőzést követően ezen nincs mit nagyon csodálkozni. 

Amivel nem voltam elégedett az a nyereg, már a próbánál is iszonyú kényelmetlen volt, így azt rögtön a vásárláskor lecseréltem egy Selle SMP Extra-ra. Azért ahhoz a nyereghez is elkel a biciklis nadrág, de az eredeti nyeregnél ettől függetlenül sokkal jobb. A gyári Fasten Alu pedálok kritikán aluliak, már a garanciális szerviz során javítani kellett az egyiket, a csapágyazás ment tönkre benne, így tekerés közben sokszor átfordult a talpam alatt. A szerelő szerint ez nem egyedi probléma.  Nem értem, hogy 340.000 Ft-ért miért nem egy normális pedállal szerelik a gépet. Sajnos szinte mindegyik márka ezt csinálja.

 Pár 100 km után lecseréltem a markolatot egy Cube komfortmarkolatra, mert nekem az eredeti markolat kényelmetlennek bizonyult. Talán egy bringás kesztyű segíthetett volna a helyzeten.

Rögtön a vásárláskor kicseréltem a Schwalbe Rapid Rob 2.25-ös külsőt egy Ritchey Shield 2.1-es-re azt gondolva, hogy a vékonyabb kerékkel még nyerhetek egy kis sebességet. A családban van még egy Cube Ltd Pro 29er bringa, amin maradt az eredeti gumi, így van összehasonlítási alapom. Így bizton állíthatom, hogy nem nyertem vele 1 km/h előnyt sem, ellenben a Ritchey gumi jobban kopik. Eddig 1344 km-t tettem meg a géppel és eléggé megkopott már a futófelület, ami annak köszönhető, hogy kb 70-30% az aszfalt-terep használati arány az aszfalt javára. De mindkét gumi nagyon jól tapad, kanyarodik és alacsony a gördülési ellenállásuk aszfalton is. Nem tudom, hogy az előttem véleményező kolléga mit művel a Cube-jával, de sem az én sem a családban lévő másik, ugyancsak 1300-1400 km-t futott Cube Ltd Pro 29er esetében sem volt még defekt, pedig mindkettő látott már köves, murvás haladós tempóval abszolvált terepet is.

Nem a bringa tehet róla, de nagyon nehéz volt beszerezni a 2012-es modellt, gyakorlatilag úgy kellett vadászni a gépre. A nagykereskedőt hívtam fel, hogy hova szállítottak belőle, mert gyakorlatilag 1 üzletben sem volt. Úgy tudom néhány darabot hoztak csak be ebből az országba. Csak bízni lehet benne, hogy a 2013-as modellévű változatokat már könnyebben lehet majd beszerezni.

És a végére álljon itt egy sztori, ami jól szemlélteti, hogy miért is szeretem ezt a bringát, miért jelent örömet minden nap felülni rá J. Nem gyakran használom Budapesten a gépet, de az egyik ilyen alkalommal a budai alsó rakpart kerékpárútján tekertem, amikor előttem kb 100 méteres távolságban egy mellékútról a bringaútra kanyarodott egy 26-os montit hajtó srác és egyből lendületes, erőteljes tekerésbe kezdett, próbált előlem ellógni. Én is rákapcsoltam és a nagy kerék adta előnyöket és a légörvény segítségét is kihasználva mögöttem tekertem hosszú ideig. A srác meg azt hitte, hogy már rég elhúzott tőlem. Aztán amikor piros lámpát kaptunk szépen mellé gurultam: látni kellett volna gyerek arcát: nézte-nézte a biciklit, nem tudom, hogy mennyire vágta a sztorit, hogy itt egy nagykerekű monti a versenytárs, az mindenestre leeshetett neki, hogy itt valami nem stimmel J Mikor zöldre váltott a lámpa még csak meg sem próbált utánam jönni, teljesen lemaradt. 

Szerkesztve: 2013. szeptember 14.

Részemről sajnos lassan vége a 2013-as szezonnak, így érdemes aktualizálnom az idei év történéseivel a véleményemet. Idén nem sokkal több mint 900 km-t tekertem, ha minden jól megy, akkor talán meglesz az 1000 km. Most mindösszesen 2221 km-t mutat a számláló.

A bringa a szezon elején, tavasszal kapott egy Selle Italia Max Flite Gel Flow nyerget. Angliából rendeltem a cuccot, mert ott olcsóbb volt mint nálunk. A nyereg külseje nagyon állati, nagyon megy a géphez. Sajnos a kényelmével kapcsolatosan eleinte bizony szívtam a fogam, még betétes nadrágban is, most már hozzászoktam, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy komfortosabb mint az előző – SMP Extra – nyergem.

Még 2013 tavaszán, biztos, ami biztos alapon elvittem egy szervizbe, gondoltam nem árt, ha egy kis karbantartást eszközölnek a gépen, a Reba teló meghálálja majd a gondoskodást. Ekkor volt a bicajban 1430 km. Annyit kértem a szerelőtől, hogy nézzen át rajta mindent és amit szükséges, azt cserélje le. Mivel nem olcsóak a hajtásrendszer alkatrészei, arra is kértem, hogy amennyiben megnyúlt a lánc, azt is cserélje, mivel úgy hallottam, hogy ezáltal a többi kopó alkatrész élettartama kitolható. Na persze a szerelő szerint cserés volt a lánc, így tett fel egy újat. Mikor hazaértem, akkor vettem észre, hogy rossz – 9-es és nem pedig 10-es sorhoz való - láncot kapott. Még jó, hogy csak pár száz métert kellett tekernem hazáig és kiszúrtam ezt a hibát. Vihettem vissza cserére. Mások azt mondják, hogy elég 5000 km környékén cserélni, szóval tanácstalan vagyok, hogy érdemes-e minden évben a láncot cserélgetni.

A gyári pedál 1500 km környékén végleg megadta magát, azt cseréltem egy zárt ipari csapágyasra (VP 197-esre), amellyel csak annyi a gond, hogy eléggé csúszik, lehet, hogy jövőre cserélem.

A hátsó Ritchey Shield köpeny 2220 km-rel a háta mögött eléggé kopott, jövőre azt cserélnem kell. Elképzelhető, hogy bevállalós leszek és Schwalbe Big Apple-t rakatok fel előre és hátra is, annak ellenére, hogy olykor nehezebb terepen is szeretek menni, de az aszfaltos használat is jelentős. Abban bízok, hogy azzal a gumival még gyorsulhatok is, ugyanakkor mondjuk nem szeretnék esni egy börzsönyi keményebb lejtőzés során sem. Szóval megy az agyalás, igazából semi-slick külső lenne a nekem való, de olyan meg gyakorlatilag nincs a 29-es köpenyek között. A Kenda Happy Medium Pro, ami semi slick és van belőle 29-es is, de szerintem itthon nem kapható. Külföldről is nehézkes és drága a beszerzése.

Ennyi km ellenére csak 1 defektet szedtem vele össze és a tesóm Schwalbe Rapid Rob 29-ese is csak 1-szer lyukkadt ki. Dícséretes ez a teljesítmény, főleg úgy, hogy terepen is helyt kell a bringáknak állniuk. Meglepő volt, hogy milyen könnyen le lehet szedni a felnikről a külsőket, korábban ez kínszenvedés volt. Ezek a gumik azonban pillanatok alatt leváltak a felnikről.

A bringa számomra továbbra is egy álom, nagyon elégedett vagyok vele. Sikerült a telót is jól beállítanom, a 78 kg-os súlyomhoz az előírtnál alacsonyabb (75 psi) nyomáson használom, így sokkal puhább, a karakterisztikája számomra sokkal jobb, a terepen még gyorsabb lettem. Ennek persze az az ára, hogy egy-egy zúzós túra után nem árt a csomagtartó csavarjait meghúzni és az első sárvédő ellenőrzéséről sem szabad megfeledkezni.

Aszfalton is méregettem az átlagsebességet, sík terepen, szélcsendes időben, nem erőltetett menetben, jellemzően 24-25 km/h-s átlagot sikerül produkálnom 30-40 km-en keresztül. Mindezt úgy, hogy szinte minden túrán van meredek rész is, szóval be kell osztani az erőt. Azt hiszem, ez egy jó érték, főleg, hogy általában  kb 2,5-3 kg-ot cipelek a csomagtartón. Egyébként azt vettem észre, hogy nagyon jól lehet vele úgymond lendületből tekerni, tehát ha felgyorsulsz egy nagyobb tempóra, azt könnyen lehet vele tartani. A 26-os montimmal ehhez képest küzdenem kellett, hogy megmaradjon a lendület.

Továbbra is bátran ajánlom mindenkinek a nagy kerekűt, aki mtb vásárláson töri a fejét.

Erre ajánlom

Mindenkinek, aki szeretne egy minőségi kerékpárt és nem sajnál érte ennyi pénzt, illetve megengedheti magának, hogy ilyen összegért vásároljon kerékpárt. Akár terepen, akár aszfalton akarja használni, nem fog benne csalódni, sok öröme lesz benne. Versenyeken, komolyabb túrákon is megállja a helyét, de egy rövid városi tekerés is élvezet vele, csak biztonságos helyen tároljátok!

Ennyiért vettem
340000
Mért tömeg
12700 g
Csatolt képek
Cube LTD Pro 29  2012 mtb
Cube LTD Pro 29  2012 mtb
Cube LTD Pro 29  2012 mtb
63 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

-B1- avatar
2 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

A 29-es kerekeknek köszönhetően sok eddigi akadály eltörpült. Sokkal lendületesebb egy 26-osnál ez a Cube 29er. Igaz, hogy lassabban indul meg, de ha egyszer megindul ... Amikor megérkezett és beállítottam, azonnal vittem is kipróbálni. Érdekes hogy nem is a kerékpáron, hanem a kerékpárban ülök. Szinte a testem részévé válik. Gondoltam nekieresztem az egyik közeli kilátóból. Mondanom sem kell, hogy nehezebb kordában tartani, de simábban fut. A teleszkóp teszi a dolgát és a 10 cm-ből 8-at ki is mozgott, így az első útján. A hátsó gumit alacsonyabb nyomásra engedve elviselhetőbb a rugóstag hiánya. A fékek annak ellenére, hogy még nem koptak be meglepően jól fognak, nem visít, de a tárcsák hamar felmelegtek (ez lehet hogy csak nekem köszönhető). Leérve viszont gyorsan visszahűltek. 

Egy defektet is sikeresen összeszedtem az első úton, és mivel nem volt javítókészletem még, irány haza. Gondoltam pár méter után úgyis tolhatom, de azt a kb. 2 km-t míg hazaértem simán bírta, és otthon is csak 5 perc után engedett le szinte teljesen.

 

Hátrány

Fordulókban lassabban reagál, lomhább. A nyereg kényelmetlen, ebből csere lesz. A pedál két részből áll, ami szerintem előnytelen, nincs kedvem fellazult csavarokat húzkodni, bár erre példa még nem volt. 

Tapasztalat

Országúton lendületes az LTD Pro 29, terepen a fordulókban lomha kissé.

Erre ajánlom

XC,  hegyi túra, lejtőzésen is megállja  a helyét, csak bírjon vele az ember

Ennyiért vettem
340000
13 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Aluminium Lite, AMF, belső kábelvezetés, könnyen felszerelhető kitámasztó felfogatás


anyag:

Alumínium


méretek:
  • 17"
  • 19"
  • 21"
  • 23"

 
színválaszték:
  • Fekete
  • Neonzöld

villa (teló):
Rock Shox Recon Silver TK Solo Air,

100 mm, PopLoc


Meghajtás

hajtókar:
Shimano Deore XT,
  • FC-M8000
  • 36x26T / 40x30x22T
  • 175 mm

lánc:

Shimano CN-HG600-11


fogaskoszorú:
Shimano CS-M8000 (Deore XT),

CS-M8000, 11-40


első váltó:
Shimano Deore XT,

FD-M8000-D, Direct Mount, Side Swing


hátsó váltó:
Shimano Deore XT,

RD-M8000-DGS, ShadowPlus Direct Mount


 
fokozatok száma:

2x11


pedál:

Cube Aluminium MTB


Kerék

felni:

Cube ZX24


első agy:
Shimano SLX első,

Disc HB-M675 Centerlock


hátsó agy:
Shimano SLX hátsó,

Disc FH-M675 Centerlock


külső gumi:
Schwalbe Rapid Rob,
  • Schwalbe Tough Tom Active, 29x2.25" első
  • Schwalbe Rapid Rob Active, 29x2.25" hátsó

Irányítás

váltókar:
Shimano SLX,

SL-M670-I, Direct Attach


kormány:

Cube Rise Trail Bar, 700 mm


kormányszár:

Cube Performance Stem Pro, 31.8 mm


kormánycsapágy:

FSA Orbit 1.5E ZS, Top Zero-Stack 1 1/8" (OD 44 mm), Bottom Zero-Stack 1 1/2" (OD 56 mm)


nyereg:

Cube Active 1.1


nyeregcső:

Cube Performance Post, 27.2 mm


Fék

tárcsafék:
Magura MT2,

Hidraulikus


 
féktárcsa:
  • 180 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

fékkar:

Magura MT2


tömeg:

13.1 kg


 
további információk:

RFR Varioclose 31.8 mm nyeregcső bilincs


Cube logó

Cube márka bemutatás

A Cube egy német kerékpárgyár, mely bár országúti, gyermek, túra, és városi kerékpárokat is készít, főleg hegyikerékpárjairól vált ismerté. A céget 1993-ban alapította Marcus Pürner, az apja asztalosműhelyében, egy 50 m²-es területen. Mára a termelési terület 20.000 m²-re nőtt, és 33, főként európai országban kaphatóak a gyár kerékpárjai, de még mindig a németországi Waldershof-ban folyik a gyártás.

A cég hitvallása szerint közönséges kerékpárokat gyártani nem a Cube stílusa. A bringák tervezését az elhivatottság, és a versenysportban, valamint a tesztpilóták által szerzett tapasztalat motiválja. Törekszenek arra, hogy a felhasználási módnak és a felhasználói célcsoportnak leginkább megfelelő geometriát, alkatrészeket, és részletmegoldásokat alkalmazzák. A prototípusokat laborban és élesben egyaránt kemény próbatételnek vetik alá, mielőtt a boltokba kerülnének.

A Cube több versenycsapatot is támogat, többek közt Bike Junior Team-et. A csapatban részt vevő fiatalokat nem csak a versenyekre készítik fel, és viszik el őket, hanem minden evvel járó oktatásban is részesítik őket, kezdve a szponzorokkal való kommunikáción, a közösségi szerepléseken át a fotózásokon való viselkedésig. Ezen kívül nagy hangsúlyt fektetnek a doppingmentes sportszemlélet kialakítására, és az eszerint gondolkodó utánpótlás kinevelésére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Cube LTD Pro 29 termékkel kapcsolatban: