A 29-es kerekeknek köszönhetően sok eddigi akadály eltörpült. Sokkal lendületesebb egy 26-osnál ez a Cube 29er. Igaz, hogy lassabban indul meg, de ha egyszer megindul ... Amikor megérkezett és beállítottam, azonnal vittem is kipróbálni. Érdekes hogy nem is a kerékpáron, hanem a kerékpárban ülök. Szinte a testem részévé válik. Gondoltam nekieresztem az egyik közeli kilátóból. Mondanom sem kell, hogy nehezebb kordában tartani, de simábban fut. A teleszkóp teszi a dolgát és a 10 cm-ből 8-at ki is mozgott, így az első útján. A hátsó gumit alacsonyabb nyomásra engedve elviselhetőbb a rugóstag hiánya. A fékek annak ellenére, hogy még nem koptak be meglepően jól fognak, nem visít, de a tárcsák hamar felmelegtek (ez lehet hogy csak nekem köszönhető). Leérve viszont gyorsan visszahűltek.
Egy defektet is sikeresen összeszedtem az első úton, és mivel nem volt javítókészletem még, irány haza. Gondoltam pár méter után úgyis tolhatom, de azt a kb. 2 km-t míg hazaértem simán bírta, és otthon is csak 5 perc után engedett le szinte teljesen.
Fordulókban lassabban reagál, lomhább. A nyereg kényelmetlen, ebből csere lesz. A pedál két részből áll, ami szerintem előnytelen, nincs kedvem fellazult csavarokat húzkodni, bár erre példa még nem volt.
Országúton lendületes az LTD Pro 29, terepen a fordulókban lomha kissé.
XC, hegyi túra, lejtőzésen is megállja a helyét, csak bírjon vele az ember