Amit néhány útonfekvéses manőver után rögtön cseréltem, azok a gumik. A gyári egyszerűen kaki. Ott virít az oldalán a "nylon" felirat... ez nem is baj, ha kizárólag szárazon használod, megy mint a disznó, ilyen 35km/h utazó, 40km/h erős utazósebesség elérhető vele, de essen két csepp és befekszel egy kocsi alá. Cseréltem Maxxis Ranchero-ra, hát ja... ég és föld. Ez kapaszkodik bakker :) viszont cserébe kb 5km/h minusz.
A másik gyári gyengeség a fékbetétek. Ilyen 200Ft-os tesco gazdaságos feeling-je van kicsit. Cseréltem valami fémházas BBB-re. Most zsírabb, de még mindig lehetne jobb. Azt hiszem ez már a pillangón múlik.
Szintén kapásból cseréltem az ülést. A gyári kb mint egy deszka, moccskos kemény... viszont könnyű :)
... és ha már ülés. Legszívesebben egy lapáttal csapnám szájba azt a Ritchey mérnököt aki az ülésszárat tervezte. Akármilyen erősen húzom meg a nyerget rögzítő csavart, egyszerűen képtelenség rendesen rögzíteni, mivel két tök sima fémfelület simul egymáshoz. Már vagy 3 imbuszkulcsot elnyűttem vele, aztán a barkácsmegoldás: kis gumilap a két felület közé, és így összecsavaroz. Most aránylag stabil.
Előző bringám egy feltuningolt metro gazdaságos Active volt, hát így utána minőségi ugrás :) A hátrányoknál említett szinte azonnal cserélt alkatrészeken kívül, le kellett még cserélnem a stucnit is. Nekem egyszerűen túl hosszú volt.
Neten vettem amúgy 2007-ben, akkor már volt újabb modell belőle, így a régit elég durván akciósan tudtam megvenni (~30k minusz).
Ami elsőre nagyon furának tűnt az az fékkel egybeszabott váltókar. Mondom ilyen nincs, mire ezt megszokom... aztán mentem vele 1-2 hetet, és fel sem tűnt hogy nem a régi van.
Sokat használom városban, meg a környékbeli hegyeken, turistautakon, de mentem már vele 100-150km hosszútúrát is.
Most hogy visszanézem amit írtam, úgy tűnhet sokkal több a hátrány, mint az előny, de igazából összességében nekem tetszik a bringa. Ami működik, arról ugye nincs mit sztorizgatni, egyszerűen csak megy :)