2011.03.12-én hoztam el, szóval még elég friss az élmény.
Nagyon jó a váz geometriája, eddigi tekeréseim során gyakran megfájdult a hátam, ezen a gépen pedig nem. A teleszkópot kapásból cseréltem a Suntour helyett kapott egy 2010-es Rock Shox Recon SL-t poplockkal. A Suntour paralelogramma rugózású nyeregcsövet szintén cseréltem egy PRO SLT nyeregcsőre, mivel kipróbáltam a rugósat, de szerintem a hajtáshatékonyságból, sokat elvesz, hogy nem fix a tekerés pozíciója. Ettől függetlenül van akinek bejöhet. A stucni az átmeneti, mivel a gyári változtatható szögűt még nem sikerült beszerezni hozzá. (sajnos a tél folyamán a boltban eladták róla)
A hajtás, a váltórendszer csendben precízen teszi a dolgát, a hollowtech II-es hajtókar kellően merev, a deore első és az xt hátsóváltók jól összedolgoznak.
(később még a tapasztalatok függvényében bővítem a véleményt)
Eddig nem nagyon találtam rajta, maximum, hogy lehetne olcsóbb, dehát ez mégiscsak egy KTM.
:-)
@2012.10.09. Sajnos rossz hír, hogy a nyeregvázcső és a felsővázcső heggesztésénél elrepedt a váz! Nem értem, mert nem a gyári hosszúságú 35 cm-es nyeregcső van benne, hanem egy 40 cm-es PRO Xlt. Garanciában cseréli a KTM a vázat, de valószínű, hogy a 2012-es modell vázára, és annak a színösszeállítása annyira nem jön be, mint ennek. Majd rakok fel képeket, ha megtörténik a csere.
2011. május vége. Nagyhideghegyre tekerés közben egyre inkább kezdett szegényke nyöszörögni, a hajtómű környékén. Szerencsére a szervízben kiderült, hogy nincs nagy baj, csak a monoblokk lazult fel és az adta a furcsa hangot. (Azért többet vártam a KTM-től, minthogy 1500 km után fellazul a monoblokk.) Ettől függetlenül imádom, és amikor csak tudok tekerek vele.
XC, túra (van rajta csomagtartó szem :-) )
Egy kis kiegészítés: az ULTRA CROSS COMFORT-ból a comfort az szinte teljesen megszüntetésre került. Ugyanis mint írtam a nyeregscövet alapból cseréltem, valamint megjött hozzá a gyári állítható szögű stucni, de azzal sem jártam jobban, mert egyszerűen nem bírja az általam kifejtett terhelést, (XC-esetén) csavarodik, és el kezd ropogni 1-2 óra tekerés után.
Vissza került rá a fix FSA stucni, így szinte hibátlan.
A comforthoz még a vázgeometria is hozzátartozik, ami túrához hibátlan, viszont komolyabb mászásoknál a kormányt lejjebb és előrébb kellene helyezni, mert így könnyen emelgeti az elejét.