KTM Ultra Cross Comfort mtb

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.03.)
  • Listaár: 261.250 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

tboy72 avatar
26 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 89%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

2011.03.12-én hoztam el, szóval még elég friss az élmény.

Nagyon jó a váz geometriája, eddigi tekeréseim során gyakran megfájdult a hátam, ezen a gépen pedig nem. A teleszkópot kapásból cseréltem a Suntour helyett kapott egy 2010-es Rock Shox Recon SL-t poplockkal. A Suntour paralelogramma rugózású nyeregcsövet szintén cseréltem egy PRO SLT nyeregcsőre, mivel kipróbáltam a rugósat, de szerintem a hajtáshatékonyságból, sokat elvesz, hogy nem fix a tekerés pozíciója. Ettől függetlenül van akinek bejöhet. A stucni az átmeneti, mivel a gyári változtatható szögűt még nem sikerült beszerezni hozzá. (sajnos a tél folyamán a boltban eladták róla)

A hajtás, a váltórendszer csendben precízen teszi a dolgát, a hollowtech II-es hajtókar kellően merev, a deore első és az xt hátsóváltók jól összedolgoznak.

(később még a tapasztalatok függvényében  bővítem a véleményt)

Hátrány

Eddig nem nagyon találtam rajta, maximum, hogy lehetne olcsóbb, dehát ez mégiscsak egy KTM.

:-)

@2012.10.09. Sajnos rossz hír, hogy a nyeregvázcső és a felsővázcső heggesztésénél elrepedt a váz! Nem értem, mert nem a gyári hosszúságú 35 cm-es nyeregcső van benne, hanem egy 40 cm-es PRO Xlt. Garanciában cseréli a KTM a vázat, de valószínű, hogy a 2012-es modell vázára, és annak a színösszeállítása annyira nem jön be, mint ennek. Majd rakok fel képeket, ha megtörténik a csere.

Tapasztalat

2011. május vége. Nagyhideghegyre tekerés közben egyre inkább kezdett szegényke nyöszörögni, a hajtómű környékén. Szerencsére a szervízben kiderült, hogy nincs nagy baj, csak a monoblokk lazult fel és az adta a furcsa hangot. (Azért többet vártam a KTM-től, minthogy 1500 km után fellazul a monoblokk.) Ettől függetlenül imádom, és amikor csak tudok tekerek vele.

Erre ajánlom

XC, túra (van rajta csomagtartó szem :-) )

Egy kis kiegészítés: az ULTRA CROSS COMFORT-ból a comfort az szinte teljesen megszüntetésre került. Ugyanis mint írtam a nyeregscövet alapból cseréltem, valamint megjött hozzá a gyári állítható szögű stucni, de azzal sem jártam jobban, mert egyszerűen nem bírja az általam kifejtett terhelést, (XC-esetén) csavarodik, és el kezd ropogni 1-2 óra tekerés után.

Vissza került rá a fix FSA stucni, így szinte hibátlan.

A comforthoz még a vázgeometria is hozzátartozik, ami túrához hibátlan, viszont komolyabb mászásoknál a kormányt lejjebb és előrébb kellene helyezni, mert így könnyen emelgeti az elejét.

Csatolt képek
KTM Ultra Cross Comfort  2011 mtb
KTM Ultra Cross Comfort 2011
KTM Ultra Cross Comfort  2011 mtb
KTM Ultra Cross Comfort 2011
KTM Ultra Cross Comfort  2011 mtb
Az elrepedt váz!
19 olvasó 89%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061 Alumínium triplán húzott


méretek:
  • 37
  • 42
  • 47
  • 52

 
színválaszték:

fekete-fehér-piros


villa (teló):
Suntour XCR RL

Meghajtás

hajtókar:
Shimano FC-M552
hátsó váltó:
Shimano SLX
 
fokozatok száma:

3x10


pedál:

Wellgo C127


Kerék

felni:

Ryde Taurus


első agy:
Shimano Alivio első,

HB-M435 Disc


hátsó agy:
Shimano Alivio hátsó,

FH-M435 Disc


külső gumi:
Schwalbe Smart Sam

Irányítás

kormány:

KTM Line JD-442A Lowriser


kormányszár:

KTM Line AS-820, állítható emelésű


nyereg:

KTM VL-4125


nyeregcső:

KTM Line LT2 suspension 300 x 27.2


Fék

tárcsafék:
Shimano BR-M445
 
féktárcsa:
  • 180 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

tömeg:

13,2


Geometria

váz geometria kép
KTM logó

KTM márka bemutatás

A cég eredete egészen 1934-ig nyúlik vissza, ekkor alapított Hans Trunkenpolz Mattighofenben, Ausztriában. A KTM név 1953-tól ismert, Ernst Konkreif és Trunkenpolz az alapítók, valamint Mattighofen város nevének kezdőbetűjeiből. Kerékpárgyártással 1964 óta foglalkoznak.

1989-ig már 1.000.000 KTM kerékpár hagyja el a gyárat, 2004-re ez a szám 2.500.000-re nő. A márka első világbajnoki győzelmét Yader Zoli, olasz Cross-Country kerékpárversenyző szerzi 2005-ben. Ugyanebben az évben készül el a márka első full-karbon váza.

A kerékpárvázak porfestést kapnak, melyhez a KTM csakis vízoldékony, tehát környezetünkre káros oldószerektől mentes anyagokat használ. 2009-ben elkészül egy több mint 200.000 euróba kerülő teszt-berendezés, melyen 70 óra alatt a kerékpár teljes élettartama szimulálható. Ennek köszönhetően a KTM ellenőrizni tudja új modelljei tartósságát. Az alumínium vázakra 5 év, a karbon vázakra pedig 3 év garanciát vállal, ami bizonyítékul szolgál a kiváló minőségre.

A gyár körülbelül 150 különféle modellt kínál, mtb, országúti, cross, városi és trekking, valamint elektromos kerékpárokat is magába foglaló választékában, mely világszerte 30 országban elérhető.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű KTM Ultra Cross Comfort termékkel kapcsolatban: