Hol is kezdjem? :) Szerintem egy kifejezetten jól eltalált bicó, mint felszereltségben, mint vázgeometriában. Az ára elsőnek talán kicsit borsos, de ha a felszereletséget nézzük akkor szerintem a "vetéjtársakhoz" képest jó árban is van. Persze nem kell össze hasonlítani egy autóval megeggyező árban lávő biciklivel, de ha az alapnál egy... vagy inkább két fokkal jobb kerót szeretne az ember és nem egy ócskavasat, akkor ez mindenképp jó döntés. :)
A Deore váltókarok és a Deore első váltó szépen muzsikál az XT hátsó váltóval. Váltásnál nem dobálja a láncot és nem csörög-csattog. A hajtómű is szépen dolgozik, bár a pedál nem valami "fényes", de ezt majd lejjebb.
A Rock Shox Tora villát pedig kifejezetten szeretem. :) Össze sem hasonlítható ez, előző bicómon lévő Suntour-al, igaz nem is ugyanaz a kategória. Most örömmel megyek egy hepehupás földúton, mert öröm "nézni", ahogy dolgozik.
A fékekkel sincs semm gondom, elől 180-as, hátul 160-as tárcsa van amik egész szépen megfogják a 100 kilóm. Kellemes meglepetés ért először, amikor a hülye nő kilépett elém és satuzni kellett. Meglepően jól teljesített. Valahol olvastam, hogy egy közepes V-fék teljesítményével egyezik meg a "Shimano M445 Disc"... hát azért ez nem teljesen helytálló. :) Azt viszont én is tapasztaltam, hogy amikor a fékpofa ráfog a tárcsára ad egy kattanó hangot. Ez valakit zavar, valakit nem... én konkréten le se xarom. :)
A felniről sokat nem tudok írni, mert még nem vertem oda, a Race King gumikról is olvastam hideget-meleget, de eddig azzal se volt semmi gond, igaz a sarat szépen össze szedi.
Váz mérete 53 cm-s (21") és a 190 cm-s magasságomhoz tökéletesen megfelel, szerintem amit általában a MTB vázmérettáblazatokba szoktak írni kb. ahoz a magassághoz meg is felel. A fekete szín pedig sokkal szebb, mint a képeken. :) Jó arányban van a fekete, a zöld és a szürke kombinációja. A zöld pedig annyira feltünő, amennyire kell... csak úgy szolidan. :) Szerintem sokkal szebb, mint a trendi fehér.
Hááát... hirtelen ennyi. :) Ha majd eszembe jut még valami, akkor bővítem.
Csak néhány apróság. Először is a pedál, amit fentebb írtam is. Gondolom a súlyom miatt és, hogy viszonylag sokat állok rajta, de még ha ákármilyen gagyi is, két napnál többet kéne bírni. Nem a legjobb az össze csavarozott megoldás és kinek van kedve óránként megállni meghúzni a csavarokat. Szóval az csere (nekem). A markolat pedig nem a legkényelmesebb.
Bár ez nem igazán hátrány, de azért ebbe az árba belefért volna egy Ritchey nyeregcső a Kateem helyett és a küllők is lehetnének feketék. Szerintem sokkal jobban nézne ki, de ez az én egyéni problémám. :) Lehetséges, hogy valakinek ez teljesen jelentéktelen de azért én mégis szívesebben látnám ezeket a biciklin. :)
Azt mondják, hogy a KTM sznob márka. Hahaha :DD
Szerintem vadabb durvuláson kívül mindenre. Egy kellemes, megbízható társ akár a városban, ahol a padkára le-föl kell menni, vagy akár túrázni dombra-völgyre.
Kicsit drágább, mint mondjuk egy Caprine és ezzel nem szeretnék senkit bántani, de ha valaki egy normális montit szeretni, minőségi cuccokkal (márkától függetlenül) az valahol itt kezdődik és szerintem érdemesebb egy kicsit többet áldozni rá. Megéri!


