2020 júliusában vásároltam a gépszörnyet. Eladtam az előző bringám, és gyorsan kellett valami új. Kis túlzással a fél Dunántúlt bejártam, és ez tűnt a legmegfelelőbbnek. Bár csak 50 es volt a vázméret, és jómagam 184cm vagyok, jobb híján belementem az üzletbe. Talán ezért van az , hogy 100km felett már kényelmetlennek érződik.
Vásárlás után ahhoz tudnám hasonlítani az érzést mint egy új szerelem. Rózsaszín köd, minden szuper. Egy Kellysről váltottam a Cube-ra, 100x minőségibbnek hat(ott) felhasználói élmény szempontjából. A markolat gyárilag csavaros, nem tekeredik el, jó a csuklótámasza, bár eszméletlen módon vonzza a koszt, illetve a kötött kesztyű anyagát. Annak ellenére volt fantasztikus a hazautam, hogy fújt a szél, és néha még az eső is csepegett, Ez sem szegte kedvemet.
A bringa nálam töltött első két hónapjában inkább a földúté volt a főszerep. Kicsit megnyúztam a "bejáratás" alatt. Kb az első néhány napban egy jó nagy nyolcas került a hátuljába. De jól vizsgázott.
Az egész irományomat a fékekkel szeretném kezdeni.Nekem minden igényemet kielégítenek.. A 84kg-omhoz is untig elég a Shimano mondhatni alap hidrós tárcsaféke. Talán egyszer éreztem kevésnek a kőszegi hegyekben, mikor egy hosszabb ejtőzés után egy számomra ismeretlen útra tévedtem,ami adott táv alatt sokkalta nagyobb szintkülömbséget küzdött le mint én azt gondoltam. De túlélte, és azóta is vígan teljesít. Sík útra meg aztán pláne, még talán felesleges is. Egyetlen hátránya hogy a hátsó tárcsát olyan szerencsétlen helyre sikerült elhelyezni Cube-éknak, hogy a kerék az összes vizet oda veri fel. Lehet hogy ez más márkáknál is így van, mindenesetre ez nem túl szerencsés, hiszen ki tudja mi folyik a vízzel együtt az úton..
Telója Suntour ,63mm-en jár, néha kevésnek érződik(lekoppan), egyébként eddig még nem volt vele bajom.
Pedálja egy műanyag platform pedál. Olyan, amit a legtöbben lehajítanának első blikkre. Pedig meglepően jól fog, és kibírt nálam 2000km-t, igaz csak azért cseréltem le mert már igencsak recsegős volt a drágám.
Váltó, hajtás;a váltó pontos, precíz,a gyári lánc egyenlőre még nem ugrik, pedig nálam megtudta milyen a magyarok Istene. Maga a váltókar kis finomhangolás után jó helyre állítható. Amúgy lakásnak sem utolsó, legalább is egyik ősszel költöztek bele hernyók, szám szerint 4 albérlőm lett.
Gumik: gyárilag Schwalbe Smart Sam gumival szerelik. Nincs semmi tűzijáték, se nem extra defektálló, se nem reflexcsíkos, ellenben eszméletlen jót fog kb bármikor. 47-622 a méret, gördülési ellenállás aszfalton pici, egy jó 25km/h-tempó felett már "zizeg", homokban, igen laza talajon azért már mászogat, de meglepően jó. Hidegben melegben, esőben (hóban kevésbé) szárazon, kavicson földúton, porban, betonon, bármikor lehet rá számítani. Egyetlen hátránya hogy kissé gyorsan kopik a közepe.Eddig egyszer kaptam defektet, akkor is egy 4x50-es facsavar csavargott el, és hát rosszkor volt rossz helyen
Nyereg: hosszabb távon(70km+) már kényelmetlen a gyári, de ez szubjektív.
Eddig kb csak a pozitív dolgokról beszéltem, de van néhány dolog ami kissé frusztráló.
Először is, egy olyan márka ami magát olyan image-el ruházza fel hogy igényesség, hogy lehet hogy a bowdenek, illetve a fékcsövek nem a vázban vannak elvezetve,egészen a rendeltetési helyükig? Valahogy a Kellys meg tudta oldani, és ez mind esztétikusabb, mind praktikusabb hiszen védett helyen vannak. Igaz, azt azért itt meg kell jegyeznem, hogy van egy átlátszó matrica ami a vázcső alsó részét védi a kőfelverődéstől, viszont ami véleményem szerint hasznosabb, és a Kellysen volt, itt viszont nincs az a hátsó villán lévő matrica ami a lánc mocskától és olajától óvja meg a vázat. Ezen felül valahogy por kerülhetett a nyeregcső és a váz közé, ami egy recsegő hangot eredményezett. Ez egy alapos törléssel megoldódott.
2021 júniusában megtörtént ami egy kapcsolatnál általában vízválasztó: nem, nem költözött ide az anyós, inkább úgy mondanám elillant a rózsaszín köd. kb 3 héttel a garancia lejárta előtt eköszönt a kormánycsapágyam. Nem folyt szét teljesen,csak igen nagyot kottyant. Elvittem a bringát jó hiszemmel, hogy majd gariban kicserélik. A frászt. Szerintük arra nem vonatkozik a garancia mert kopó fogyó alkatrész. Szerintem egy 200ezer ft értékű bringánál ennek nem szabadna 1 éven belül szétfolynia, főleg úgy hogy fűtött garázsban állt, és nem mostam meleg vizes nagynyomásúval. Továbbá nem hordtam időszakos szervizre a biciklit, csak így érvényes a gari. Ez valóban nem történt meg, de ilyen szervizek alatt max a kerékagyakat zsírozták volna meg, amit én magam megtettem, továbbá ebből kiindulva arra úgy sem vonatkozott volna a gari.A csapágyban egyébként bőven volt még zsír, szóval nem a kenőanyag hiányától hullott szét. Ezek után elvittem egy másik szervizbe ahogy 12ezer jó magyar forintért ki is cserélték, elvileg fél integráltra.
A másik számomra fájó pont a középcsapágy. Ez egy viszonylag friss történet. Azt tudni kell róla, hogy elviekben gondozás-mentes a cucc. 4500km sem volt a gépben mikor egy hidegebb téli bringázás alkalmával az utolsó kb 10 km ben recsegést hallottam minden erősebb pedálfordulatra. "Vagy a pedál, vagy a közepe. A közepe nem lehet, nemrég ellenőrizem , semmi lógása. A pedál sem lehet, szinte új. Na mindegy majd amelyik hamarabb szétesik, az lesz a hunyó." Nem telt bele 3 km mikor már minden egyes pedálfordulatra reccsent. Aztán jött egy felüljáró ami megadta a kegyelemdöfést,egy óriási reccsenés, és egy kisebb szívroham formájában. Nem folyt el csak nagyot kottyant. Hazaevickéltem vele, majd szétbontottam. 4500km. Ennyit bírt egy több mint 200ezerforintos, minőséginek mondott bicó monoblokkja.Teszem hozzá a csészék amik a vázban tartották az egészet műanyagból voltak. Ezek után nem voltam túl boldog, de azóta már Shimano középrésszel van túl a bringa az 5000. kilométerén :)
UPDATE: 5700 körül szétfolyt a középcsapágy.Megint.... (ezen kívül elvesztettem a hátsó lámpám, letörött a hátsó sárvédő tartója, és lemerült az elem a computeremben, mindezt egy túra alatt...)Szétszedve láttam hogy tiszta rozsda az elvileg ipari csapágy, annak ellenére hogy nem extrém körülmények között használtam, és melegvizes mosót nem látott.
Megkérdeztem egy biciklis boltot hogy esetleg nem-e lehetett hamisítvány. A válaszuk: a Simano nem tud monoblokkot gyártani. Vegyek bele valami mást. Most rendeltem bele egy Velotechet. Kíváncsian várom milyen lesz :)