Gepida Alboin 300 CRS női trekking

Ezt a terméket még nem véleményezték! véleményezd »
  • Modellév:
    2019
    (frissítve: 2019.04.)
  • Listaár: 140.900 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK



Még nem véleményezték a Gepida Alboin 300 CRS női terméket!
Légy TE az első!
A Gepida Alboin 300 CRS női termékhez hasonló Gepida Alboin 300 CRS véleményei:
16-26 (26 vélemény)
Rendezés

zsolt984 avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Nagyon jó váz geometria
  • Nagyon könnyű dizájnos váz szép festéssel
  • Jó minőségű alkatrészek
  • Fém keretes pedál
Hátrány
  • Festés könnyen lepattan (a láncnál lévő vázrészhez kell védő)
  • Hagyományos csomagtartóval nem kompatibilis ha miégis olyat akar valaki akkor ügyeskedni kell hogy feltudja szerelni
Tapasztalat

500 km tekerés után csak annyit tudok mondani hogy nagyon meg vagyok vele elégedve. Semmi bajom nincs eddig vele minden tökéletesen müködik és semminek semmi baja az Alboin 300 CRS-en. Suhanok vele mint a szél és imádom tekerni.

Ennyiért vettem
99000
Csatolt képek
Gepida Alboin 300 CRS  2011 trekking
És a kettő együtt
Gepida Alboin 300 CRS  2011 trekking
Feleségem trekking-je
Gepida Alboin 300 CRS  2011 trekking
Az én kis cross-om
17 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

nibeix avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 82%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Jó minőségű alkatrészek
  • Szép, izléses geometria és festés
  • Remek a súlyelosztás
Hátrány

Nem nagyon van mit felhozni ellene...

Tapasztalat

Ezt a bringát én teljesen beállítva vettem át. Ebben az árkategóriában egy tökéletes választás. Egy pillanatra sem bánom hogy megvettem. Hosszabb túrákra, kirándulni a legjobb. Akkor érezni rajta legjobban hogy mennyire kényelmes, jó minőségű és mennyire összhangban az egész. Azt gondolom hogy akinek az a szándéka hogy tényleg arra használja amire való, trekkingként az nagyon elégedett lesz  a Gepida Alboin 300 CRS-sel.

Erre ajánlom

Túrázni minden mennyiségen, kirándulásra, városi bringázásra

Ennyiért vettem
130.000
Csatolt képek
Gepida Alboin 300 CRS  2011 trekking
Gepida Alboin 300 CRS  2011 trekking
Gepida Alboin 300 CRS  2011 trekking
11 olvasó 82%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Abasamu avatar
2 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 89%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Váz méretéhez képest lendületes,gyorsulékony,strapabíró a Gepida Alboin 300 CRS.A  váltó jó , pontosan vált. Az áttételek jók :legnagyobb fokozatban egészen gyorsan lehet vele tekerni, legkisebb fokozatban nagyon meredek földúton is könnyed tekerés jellemzi.A felni(28") is nagyon strapabíró, durva terepen lehet kínozni( bányában teszteltem ahol milliószámra voltak durva kavicsok és 15-20 kilós kövek).Az alap felszereltségben állítható kormányszár meredeksége.Az RST Rapid, Lockout-os villa jól működik,átlagosan nyeli el a kis kátyukat..A hátsó villa nagyon merev,ha oldalról kocsival belénk jönnének 15-20kmh-val (pl nálam) a villának ne pánikoljunk.:)  Ár érték arányban jó a Gepida Alboin 300 CRS, ha viszonyítunk ahhoz, hogy a Kelly's Definite cross kerékpár a kb 200 ezer forintot is meghaladhatja.

Hátrány

A gyári ülés hosszú távon borzasztó kényelmetlen tud lenni.A gyári fékek , gumik hamar elkopnak .A pedál műanyag gagyi, érdemes minél hamarabb lecserélni.A bal váltókart érdemes kímélni... Az első teleszkóp eléggé kemény.Az állítható kormány jó, de nyöszöröghet.A gyári festés szörnyen pocsék, ha a kő felverődik útközben szépen megmarad a nyoma. Ha a hátsó villára nem rakunk villavédőt , pár hónap után szépen láthatóvá vállik a nyers anyag .Az első teleszkóp hidegben "átváltozik" rázós vassá.

Tapasztalat

Erre ajánlom

Városba munkába járásba, könnyebb terepre,hosszabb utakra pl. országútra egyaránt. Amatőr versenyzésre max.

Ennyiért vettem
89990
Mért tömeg
13000 g
18 olvasó 89%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

PGyula avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon jó bringa ez a Gepida trekking, pontosan vált. Öröm tekerni, még az eső sem állít meg akkor is tekerek.

Hátrány

A kormányra nehéz cuccokat feltenni, a váltó kialakítása miatt. Ezen kívül nem tudok más negatívumot mondani róla. Túl szép /sokaknak tetszene :-) /

Tapasztalat

Mielőtt ezt  vettem, egy Tesco gazdaságos össztelős mb-m volt , ég és föld, igaz az ára is 3x anyyi de szerintem megéri az árát az Alboin 300 CRS. Hasonló termékkel nem tudom összehasonlítani, ez az első komolyabb bringám.

Erre ajánlom

Én igazán terepen nem használtam még, de szerintem arra a kereke keskeny lenne. Utcára melóba járni tökéletes. Munkába járok Vele + itthon tekerek kb napi 30-40 km-ert.

Ennyiért vettem
99000
Csatolt képek
Gepida Alboin 300 CRS  2011 trekking
Na ez ahová nem egyszerű felszerelni a l
Gepida Alboin 300 CRS  2011 trekking
Nagyon tetszik :)
16 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

nbence avatar
6 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Szép a vázgeometria, legalábbis ez tetszett meg először. Ár/érték arányban jó. Könnyű, gyors, merev a váza, pontos a váltó, ebben az árban remek kis lock out-os teleszkóp. Design-os bringához passzol a formás sárvédő, így egy alu sks lett.

Hátrány

A fék a szűk keresztmetszet a Gepida Alboin 300 CRS-en! A féktest fém, de a két rugó egy műanyagon keresztül kapcsolódik, állandóan elállítódik, illetve a finomállítás nagyon szofisztikáltan imbuszkulccsal állítható, ami hamar kitágul, eltörik (tapasztalat). A festés gyorsan kopik-pattog. A monoblock hamar el kezdett kattogni, csere lett gariba, de egy év után megint kattog..., cserélni kéne valami erősebbre.

Tapasztalat

A ST-EF50-es altus fékváltókarral nem volt gond, pontos, gyors volt, de fékeket fékkarral együtt Deore LX-re cseréltem, Merida ACS - BS-MD002 fékpofákkal (jelentős a különbség). A fékkar miatt a váltókarok is cserére szorultak, Alivio lett, ami csakúgy pontos; szerintem gyorsabban vált és olcsóbb, mint a Deore. A gyári gumik alapvetően asztfaltra termettek, aki laza talajra megy vele az tolni fogja. 

Erre ajánlom

Munkába járásra, hétvégenként kicsit hosszabb tekerésre használni tökéletes. 

Ennyiért vettem
90000
24 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

jarno avatar
6 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 96%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Váz örökgarancia

- Jól bírták a gumik az 1 hetes túrákat csomaggal, stb...

- Fasza váltó

- Jól bírja a strapát a Gepida Alboin 300 CRS

Hátrány

- Állítható stucni nyöszörgött, de egy kis zsírzás segített (azóta nem állítottam, nem is fogom)

- Gyári pedál kettétört Ausztriában túra közben

- Vázról pattog a festék folyamatosan

- Markolat kesztyű nélkül szörnyű

- Ülés számomra elég kényelmetlen, kb. havona állítok rajta valamit, hátha...

Tapasztalat

Egy országútit cseréltem le a crs-re, mivel a nagy túrákra az alkalmatlan volt.

Szerintem jó vétel volt. Néhány dolog csereérett lett elég hamar, pl. fékbetétek, pedál... Vásárlás után 1-2 héttel szinte mindent után kellett állítani, zsírozni, mert nyikorgott, pl. stucni, ülés...

Elsősorban túrázásra használom, így került rá sárvédő, csomagtartó, computer, meg sok egyéb felesleges cucc :)

Kapott 622-32-es Specialized gumikat a gyári Terra Cruiserek helyére (622-42), mivel aszfalton kívül csak elvétve tévedek maximum földútra. De a gyári külsők jól szolgáltak 2 évig, nem a kopottságuk miatt került sor a cserére, defekt is csak egyszer történt.

Érdemes rá költeni, ha van rá keret. Idén kiérdemli a jobb fékeket :)

Erre ajánlom

Túrázni, városi szaladgálásra.

Ennyiért vettem
90000
Csatolt képek
Gepida Alboin 300 CRS  2008 trekking
Gepida Alboin 300 CRS  2008 trekking
26 olvasó 96%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kzkvh2 avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Merev, könnyű váz az Alboin 300 CRS - jó ez a mattfekete szín. Viszonylag jó első villa. Kényelmes ülés. Jó gumik (kicsit hangosak), kerekek. Élettartam garancia a vázra.

Hátrány

Markolat: egy gumidarab az egész, zsibbadt a kezem hosszabb úton. Cseréltem egy zselésre.

Stucni: pár száz km után cserélni kellett: először nyöszörgött, utána meg megszakadt benne a menet. Ezután egy ugyancsak állítható Acor került rá, ami nem sokáig bírta - ennek szó szerint szétrobbant az állítható rögzítése. Cseréltem egy fix Ritchey profi stucnira - az állítható stucni egy parasztvakítás.

Fékek: folyamatosan (2-3 naponta) állítgatni kellet, az egyik finom állító csavar megszakadt. A hátsó féket tövig kellett húznom, hogy valamire való fékhatást elérjek. Cseréltem (lásd lejjebb)

Pedál: még a vásárlásnál lecseréltem egy Acor ipari csapágyasra. Azt is lecseréltem, mivel rendkívül kényelmetlen volt (zsibbadt a talpam hosszabb utakon). Most egy félig platform, félig SPD rendszerű shimano pedál van  ezen a Gepida trekkingen (PD-A530). Így a boltba is le tudok ugrani illetve hosszabb utakon ki tudom használni az SPD nyújtotta előnyöket is.

Hajtómű: 115 kiló vagyok és a gyári hajtómű bizonyult  az Alboin 300 CRS leggyengébb pontjának. Recsegett, ropogott, egy nagyobb tekerésnél szitált az egész. Cseréltem (lásd lejjebb)

Váltó: Az Alivio váltó elmegy, ha valaki csak túrázgat. Viszonylag pontos, de extrémebb körülmények között már kevés. Ott gyakran ugrott, hibázott és viszonylag lassan váltott vissza. Ezen kívül nem lehetett úgy beállítani még szervizben sem, hogy valamelyik fokozatban ne csörögjön egy kicsit. Cseréltem (lásd lejjebb)

Fogaskoszorú: az utolsó 3 tárcsa átmenete viszonylag nagy ugrásokkal volt megoldva. MTBs koszorú volt rajta. Cseréltem egy 11-32-es cross-ra (lásd lejjebb)

 

Tapasztalat

Hosszú kihagyás után döntöttem, hogy ismét belekezdek a bringázásba. Előtte egy road bringám volt (van) de ezúttal a cross mellett döntöttem, mivel főleg munkába járáshoz használom (heti 150km) plusz túrázáshoz. Úgy gondoltam, hogy a tavalyi modell jó ár/érték aránnyal rendelkezik, így belevágtam és a speedbike-ban vettem egy ilyen Gepida trekkinget. (kicsit túl rámenős a srác és sokat dumál)

Hamar kijöttek a hibák és rá kellett jönnöm, hogy ma már ennyiért nem gyártanak jó bringákat a gyártók. Mai eszemmel már építenék egyet. Mindenesetre jó alapanyagnak bizonyult így is az átépítéshez ez a Gepida trekking, mivel a kormány, villa, ülés, váz és kerekek elég jónak tűntek és bírták a terhelésemet.

Le kellett cserélnem azonban fékeket, váltókat, láncot, fogaskoszorút, hajtóművet, fék és váltókart. A bringa kapott egy teljes 2010-es Shimano XT szettet low normal váltóval.

Sajnos csak most, 250e után tudom elmondani, hogy van egy szinte tökéletes, kompromisszum mentes bringám. Valaki korábban azt írta, hogy autók között egy golf ez a Gepida trekking. Én ezt azzal egészíteném ki, hogy egy 1.4-es golf... Eljutni A-ból B-be mindenféle érzelem és élmény nélkül lehet. Ha valaki szívvel teker és együtt él a bringájával akkor viszont úgy gondolom, hogy építsen, építtessen inkább magának egyet. Ajánlom erre Attilát és Szandrát a XVIII. Nemes utca 2-ben (www.kerekparkell.hu)

Nem a bringa hibája, hogy olyan amilyen. Sőt - kifejezetten szeretem az Alboin 300 CRS-t. Arról van szó, hogy én hagytam ki sokat bringaügyben és nem voltam tisztában a mai minőségi viszonyokkal

UPDATE:

A következő dolgokat is cseréltem a bejegyzés írása óta:

markolat - Ritchey WCS Ergo Locking

első villa - elkezdtem vele XC-t, maratont nyomni. Tora Race (Solo Air) 29-er

kerekek - Bike Positive Acrobat Expert (duplafalú, szegecselt), Bike positive ipari csapágyas agy, a gumik 622-47 Schwalbe Smart Sam

A jó kis XT fékek is mentek - ez a villa csak tárcsásat tud fogadni. Avid BB7 G2-es tárcsával, elöl 203, hátul 180.

Mindezt azért, mert lenyomtam vele a MÁTRA MARATONT! :)

És gyakorlatilag lett egy 29-er montim - habár a bringaboltos kihangsúlyozta, hogy ez nem 29-er váz hanem 'trekking' váz... pfff... erre legalább van élettartam garancia és tényleg mindenen átmegy.

Hogy most mennyiben van a bringa? Ne kérdezzétek, mert már nem is fontos. Nagyon szeretem. De legközelebb már biztos, hogy építek egyet. ;)

 

UPDATE2: elhajlott a nyeregcső, lecseréltem egy RaceFace Evolve DH-ra (a régit szó nélkül beszámította Attila, Ő pedig elintézi a Gepidával a garanciális cserét)

Erre ajánlom

Normális tempóval eljutni A-ból B-be, betonútra, túrázáshoz, könnyű embereknek. Illetve akinek tényleg nincs ennél több pénze.

Ennyiért ez a legjobb cross bringa a piacon.

Ennyiért vettem
79900
17 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Kromi avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A régi 120éves montimhoz képest, egy villám az Alboin 300 CRS. A Gepida nagyon eltalálta a matt fekete festést, az értők igazán dicsérik, a laikusoknak pedig nem sokat mutat, ami nem hátrány, hiszen a sok kis kanca nem akarja majd első ránézésre megfújni(remélem). A nyereg nekem nagyon kényelmes, bár a kényesebb ülőgumókkal rendelkezők, nyafognának miatta, de ízlések és pofonok.

Hátrány

A kormányszár nyekereg, hamarosan le kell cserélnem.

Tapasztalat

Az már az első alföldi utamon kiderült, hogy a végtelen rónák posza homokja nem a Gepida 300-as világa, ugyanis egyből elássa magát a vékony kerék. Az Alívio váltó gyorsan és precízen teszi a dolgát, a fék jól adagolható, a gumi a sáros leejtőn többször is megcsúszott, ez nagyon furcsa volt a monti után. Igaz még igen kevés km-t tettem meg a cájggal, de mindenkinek csak ajánlani tudom, és ez nem a gyártó PR dumája:-) Néhány száz km után a középagy recsegett, garanciában megcsinálták. (Az alkatrészek nem voltak zsírba rakva ezért jött ki belőle az a szörnyű hang.)Megvolt az első hosszabb túra, Istencsászár módon lehet vele haladni, soha többet monti túrázásra!!!

Erre ajánlom
A városi bringázás híveinek tökéletes, illetve a túrázás betyárainak is nagyon jó lehet, ha az alkatrészei megbízhatóak lesznek.(Erről jövőre többet tudok írni.)
Ennyiért vettem
80000Ft
Csatolt képek
Gepida Alboin 300 CRS  2009 trekking
10 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kakukkmarci avatar
25 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 91%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Régi bringámhoz képest amit kb. 16 évig használtam hatalmas előre lépés volt a Gepida Alboin 300 CRS. Néhány nap használat után a másikra visszaülni megrendítő élmény volt, nem értettem, hogyan tudtam ennyi időt kibírni vele.

Mivel szeptemberben vettem túl sokáig nem tudtam használni a leghosszabb túra kb 100 km volt vele.  Ő jól teljesített én az utólsó harmadban már erősen szenvedtem, de ez nem a beállítások, vagy a bringa hibája volt.  Anyagi lehetőségeimhez és a használati mód (zömében országút,  de egy kis földút is bármikor jöhet, mindez inkább sík vidéken illetve Ausztriai dombokon) mindez 105 kilogramm súllyal nehezítve.

Idén került rá kilométer óra is, így már az elért sebességről is lett képem,  27 km/h viszonylag könnyen tartósan, később ahogy edződtem a 30 is huzamosabb ideig összejött.

A teleszkópot kimondottan szerettem, a rossz városi utakon, és terepen kapcsoltam be, egyébként lock-oltam.  A váz hosszabb lejtőkön legurulva sem tekergett alattam ebben a Gepida trekkingben, ami régebbi bringáimmal előfordult . Egy karambolban, ahol egy autó hátuljába kb. 25-el beleszálltam a váz sérülés nélkül maradt, miközben a kormány kismértékben, a teló pedig jelentősen elgörbült, de el nem törött.

Szerencsémre épp nem volt le lockolva így az energia jelentős részét elnyelte. Kihúzni szervizben sem tudták, így kb. 2 cm-el alacsonyabban használtam egy új telóra várva.

Kapcsolatunkat egy tolvaj szakította meg. Igaz arra kicserélődött a kormány, és a hátsó felni (ami akkor adta meg magát amikor visszahuppantam az Astra hátuljáról).

 

Hátrány

Az idei intenzívebb strapát  kb.1600 km, nem minden részegység bírta egyformán jól. A hátsó kereket néhányszor centírozni kellett, mert a rázósabb földutakat, az én súlyommal már nem neki találták ki.

A nyár vége felé egyre jobban nyekergett valami benne, hosszas keresgélés után, egy barátom rájött, a monoblokk mozog  a vázhoz képest. Ezt még éppen garanciában cserélték volna, de jött a tolvaj.

A keresgélés alatt lecseréltem a pedálokat, de nem ők voltak a bűnösök.

 

Tapasztalat

A napokban hosszas keresgélés után, végre megvettem az utódot, egy Kellys Neost. Ma mentem vele kb. 25 km-et két hónap kihagyás után.

Azt gondolom, hogy jobb vétel volt a Gepida Alboin 300 CRS 109 000-ért mint az idei Gepida, amit 93 000 tudtam volna megvenni.  A Kellys  komolyabb felszereltségű, pl Deore az Alivio helyett, igaz nincs a vázára élettartam garancia csak 3 év.

Sokáig vaciláltam, mielőtt így döntöttem, remélem nem bánom meg.

Akkor ha nem lopják el, eszem ágában nem lett volna lecserélni.

A szükséges javítások után amelyek az én hibámból bekövetkezett baleset miatt  váltak szükségessé (az Astra is behorpadt két helyen a kormány toldalékoktól 1,5-2cm-ert) nem nagyon nyúltam volna hozzá

 

Erre ajánlom

Versenyzésre nem ajánlom, de túrázni akár nagyobb darab fickóknak is tökéletesen megfelel. Az idei modellen a gyár már kicserélte a markolatot és a pedált is, ami mindenképpen előnyére vállt.

Az új színváltozatok közül az egyik borzalmas a másik elfogadható, de kevésbé tetszetős mint a régi, fekete piros verzió.  Akcióban 85-90 ezer forintért most is ajánlott vétel. 

Ennyiért vettem
90600
11 olvasó 91%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

YamTam avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 82%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nekem a még korábbi évek, 24 küllős változatú kerekei tetszettek meg, és a váz letisztult geomteriája.

A vásárlás mellett az döntött, hogy 2008-tól már visszatértek a 36 küllős változathoz, és akkor még éppen sikerült egy 24 küllős változatot kapnom, a számomra kedvezőbb nagy vázzal.

Első ránézésre, jó ár/érték arányú gépnek tűnik. Szintén előnyként értékelem, hogy 622-es kerekek vannak alatta. (Nem hiszek a vastag kerekekben - tisztelet a valójában montizóknak!)

Hátrány

Kicsit jobban belelátva a bicós dolgokba láttam át, hogy szinte minden "éppen belépő kategóriás" rajta.

Persze ezért az árért, és arra a használatra amire én használom - így 48 évesen - teljesen jó! (Mindennapos városi jövés menés, kisebb túrák a Tiszagáton, vagy a Tiszató körül reggelente itt a környékünkön, stb.)

Tapasztalat

Végülis én sokmindent kicseréltem rajta, így kapott:

 

- Egy 1/2" ívelésű Trek kormányt.

- Vékonyabb gumikat. (Egy garnitúra 28x622 Continental Contact, majd egy 25x622 Rubenát. Ez utóbbi könnyebb, szebb, de keményebb és zajosabb.)

- Alu első lánckerék szettet. (Még régről volt egy SACHS, az került rá.)

- Kényelmes ergonómiai markolatot. (Előbb egy BBB, de az egy hét alatt szétvált. Az ugyanolyan formájú Bike + jól bírja, de keményebb.)

- Másik ülést, egy K2-est. Olcsó, és nekem kényelmes. A gyári "berogyott" középen alattam. (77 kg.)

- Tettem rá egy "semi SPD" "Cytech" pedált, és vettem hozzá egy Merida cipőt. (Ez utóbbiért ezúton is köszönet Gém Janónak.) Fiatalabb koromban mindig klipszeltem, így nagyon hiányzott a "kattintás".

- A fékpofák cserélhető betétű, aluházasak lettek. Talán jobban adagolhatóak, és nem veszi fel úgy az alut a felniről - no és persze szebb, igényesebb.

- Ja, és tettem rá egy rugós üléscsövet, de gyakran azt gondolom, hogy annak semmi haszna, csak a tömeget növeli... :((

 

Mindent összevetve, így olyan 140 e. Ft-ban van a gépem, cipőstől.

Erre ajánlom
Olyanoknak akik nem versenyzésre használják, de egy igényesebb utcai/túra kerékpárt szeretnének.
Ennyiért vettem
89.000 Ft.
Csatolt képek
Gepida Alboin 300 CRS  2007 trekking
11 olvasó 82%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bandosz1980 avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Az árához képest elég príma kis bringát kaptam. Gyors, masszív (28 colos, így elég jól lehet vele döngetni). Külső gumi nagyon jó (igaz defektvédelemmel nincs ellátva), alapjában véve aszfaltra való, de a könnyebb tereppel is megbírkózik. Váltó pontos, fékek megfelelőek.

Hátrány

A nyereg lehetne picit kényelmesebb is, hosszú távon eléggé tör. Elképzelhető, hogy le is fogom cserélni a kormánymarkolattal együtt. Gélszerű, nyúlós anyagból van, ami nekem nem igazán jön be.

Erre ajánlom
Munkábajárásra, kisebb túrákra (a megfelelő felszereléssel kiegészítve), hobbi bringázásra tökéletesen megfelel. Összességében véve ez egy belépőszintő trekking/cross kerékpár kezdő v. hobbi bringások számára.
Ennyiért vettem
80000 Ft
25 olvasó 72%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

16-26 (26 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 44 cm
  • 48 cm

 
színválaszték:
  • Fehér
  • Gyöngyház

villa (teló):

SUNTOUR CR8 700C HLO TRAVEL: 50MM


Meghajtás

hajtókar:

SUNTOUR XCC-T208 48-38-28T 170/175MM


lánc:

KMC Z72 8S


fogaskoszorú:
Shimano CS-HG31,

CS-HG31 11-32T 8S


középrész:

Shimano BB-UN100


első váltó:
Shimano Tourney,

FD-TY710 TOP SWING DUAL PULL 34,9MM


hátsó váltó:
Shimano Alivio,

RD-T4000 SGS


 
fokozatok száma:

3x8


pedál:

XERAMA SP-940 PP/STEEL W/ CATYE


Kerék

felni:

Rodi Skorpion CNC 32 lyukas


első agy:

FORMULA FM21 QR 32H


hátsó agy:

FORMULA RB30 QR 32H


külső gumi:

WTB/FREEDOM WEDGE 700X38C


Irányítás

kormány:

GEPIDA ALLOY AL-118 W: 600MM BB: 31,8MM


markolat:

VELO VLG-1185D3


kormányszár:

KALLOY ASDC1 EXT: 90MM


kormánycsapágy:

FSA NO.11Q


nyereg:

SELLE ROYAL ALPINE DRC


nyeregcső:

GEPIDA ALLOY SP-C207 27,2X300MM


Fék

 
féktest:
Shimano Alivio,

BR-T4000


 
fékváltó kar:

Shimano ST-EF51


Kiegészítők

 
további kiegészítők:
  • Kitámasztó
  • Kormányszarv

tömeg:

14.3 kg


Gepida logó

Gepida márka bemutatás

Az első Gepida kerékpárok 90-es évek elején, Hódmezővásárhelyen készültek. Nevüket egy ókori nép után kapták, melynek sírjait a város környékén tárták fel. A márka sikeres volt, kerékpárjait importálták is, 1996-ra azonban az ületi kapcsolatok megszakadása miatt a gyártó cég tönkrement.

A Gepida nevet 1998-ban vásárolta meg a fővárosi Olimpia Kft, amely ugyanebben az évben, a kelet-európai kerékpárgyártók közül elsőként bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, és a tömeggyártásról átállt a komolyabb fejlesztésre és minőségi termelésre.

2005-re többek között Hollandia, Belgium, Horvátország, Németország, Svédország, Ausztria, Luxemburg, Oroszország, Szerbia, Finnország, Szlovákia, Románia utcáin is futnak Gepida bringák, az eladott kerékpárok 80%-a exportra kerül.

A Gepida kínálatával jól igazodik a piaci igényekhez, mind az országúti, mind a terepkerékpárok terén akad választék, a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkire gondolva. Található köztük divatos fixi is, és 2008-tól az elektromos kerékpárok piacán is jelen van a cég. Vázaira örök garanciát vállal.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Gepida Alboin 300 CRS női termékkel kapcsolatban: